کد خبر: 337785
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
بازدید 41
جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مربیان مرکز فرهنگی- هنری در استان همدان در راستای برنامه طرح کانون- مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده و به همراه مربیان نهال کاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مربیان مراکز فرهنگی- هنری کانون در راستای برنامه طرح کانون- مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی به اجرای برنامه پرداختند.

مرکز فرهنگی- هنری مرکز شماره 2 همدان

مربیان این مرکز در دبستان شهید هادی موسوی به مناسبت هفته منابع طبیعی حاضر شدند و به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه مربیان فرهنگی به معرفی روز درختکاری به طرح معمایی در رابطه با درختان از کتاب حفاظت از کره زمین پرداختند و سپس این کتاب را برای دانش آموزان معرفی کردند و بخشی بخشی از کتاب را جمع‌خوانی کردند و مربی کانون در مورد آفرینش انسان و طبیعت و چگونگی از این نعمت‌ها را برای آنها توضیح داد و از بچه‌ها خواست تا مواظب درختان و محیط زیست خود باشند و زیرا آنها باید به آیندگان و نسل‌های بعدی برسند.ر این روز بیانیه روز درختکاری توسط دانش آموزان پایه چهارم قرائت شد و در ادامه دانش آموزان با استفاده از دست خود به ترسیم و رنگ‌آمیزی درخت بپردازند.

در پایان همگی به شکرگزاری خداوند مهربان که دست به آفرینش انسان و طبیعت زیبا زده است پرداختند.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی-هنری شماره 3 شهرستان ملایر

مرکز شماره 3 ملایر با همکاری مدرسه حاج زرگرهای این شهر به مناسبت روز درختکاری برنامه‌هایی با محوریت این روز اجرا کرد. معرفی کتاب درخت زندگی صورت گرفت و مربیان در خصوص زیبایی شهر با وجود گلها و درختان علاوه بر اثرات گیاهان بر روی سلامتی هوا برای دانش آموزان مطالبی را بیان کردند. در ادامه کاشت گل در گلدان و باغچه کوچک حیاط مدرسه توسط اعضاء و دانش آموزان انجام گرفت.سپس مربی نقاشی با حضور در یکی از کلاس ها نقاشی درخت را به دانش آموزان آموزش داد.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد با همکاری اداره محیط زیست در طرح کانون- مدرسه با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضا ویژه برنامه روز درختکاری با عنوان" به دست خود درختی می‌نشانم" را اجرا کرد. در این برنامه ابتدا معرفی روز ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری انجام شد و از اعضا خواسته شده تا از زبان یک درخت دلنوشته‌ای بنویسند. سپس کارشناس محیط زیست در مورد درختکاری و محافظت از درختان و محیط زیست با اعضا صحبت کرد و در ادامه سه نهال در باغچه مدرسه کاشته شد و اعضا دلنوشته های خود را خوانده و سپس از شاخه درخت آویزان کردن و در آخر برنامه بیانیه روز درختکاری توسط اعضا خوانده شد.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان قروه در گزین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگزین به مناسبت روز درختکاری میزبان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان درگزین بود. در این مراسم ضمن قرائت متن بیانیه کاشت نهال توسط دانش آموزان یک اصله درخت در مقابل ساختمان کانون کاشته شد. در ادامه طرح کانون- مدرسه با حضور دانش آموزان کلاس هشتم از مدرسه مائده اجرا و به موضوع تقویت مهارت "امید" و بیان مولفه‌های آن اشاره شد.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر شیرین سو

به مناسبت هفته درختکاری مرکز شیرین سو برنامه"درخت دوستی" را در قالب طرح کانون مدرسه با حضور ۳۰ نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه ۱۳ آبان این شهر برگزار نمود. در این برنامه ابتدا مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شیرین سو با معرفی کتاب"درخت آرزو"نوشته سرور پوریا درباره این هفته با بچه ها صحبت کرد. سپس در ادامه دانش آموزان با موضوع درخت و درختکاری نقاشی کشیدند.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک نهاوند

طرح سفیران سبز در مرکز یک نهاوند با شعار هدیه به زمین با حضور اعضا مدرسه شهید رضا احمدوند اجرا شد. در این روز برنامه‌های معرفی روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، معرفی کتاب، همخوانی شعر درخت مسابقه نقاشی، کاشت نهال در حیاط مرکز با حضور کارشناسان اداره منابع طبیعی انجام شد.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی-هنری شماره 4 همدان

اعضا در این مرکز به همراه مربیان خود در پارک جلوی مرکز نهال کاشتند.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی-هنری شهر سرکان
در هفته منابع طبیعی با همکاری اداره منابع طبیعی ودر کناراعضا مرکز مسابقه نقاشی با موضوع من طبیعت را دوست دارم برگزار شد که در این برنامه کارشناس منابع طبیعی به اعضا هدایای به رسم یاد بود اهدا نمودند

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مرکز فرهنگی-هنری شهرستان فامنین

ساخت گل و گلدان سفالی بمناسبت روز درختکاری در مرکز فرهنگی-هنری شهرستان فامنین یا حضور اعضا برگزار شد.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

مجتمع شهید مدنی همدان

نهال کوچک من نام برنامه درختکاری مجتمع است که اعضا با نهال و نحوه  کاشت آن آشنا شدند و در حیاط مجتمع چند نهال را در دل خاک کاشتند و در نهایت به شکر گزاری پرداختند.

جشن تولد نهال‌ها در طرح کانون- مدرسه همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =