مردم جشنواره پویانمایی را دوست دارند

برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۷ اسفند به پایان می‌رسد؛ جشنواره‌ای که ۵ روز متوالی بدون وقفه در ۱۵ ساعت همراه مخاطبان خود بود.

درباره مخاطبانی صحبت می‌کنیم که صاحبان اصلی جشنواره هستند، کسانی که اگر نباشند، جشنواره دیگر معنایی ندارد و به دلیل حضور همین مخاطبان بود که نمایش فیلم‌های جشنواره در پنجشنبه ادامه یافت و آیین پایانی آن به روز جمعه موکول شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جامعه مخاطبان جشنواره پویانمایی تهران را اگر بخواهیم بررسی کنیم، با جمعی از دانش‌آموزان هنرستان‌ها و دانشجویان در رشته‌هایی مانند گرافیک، نقاشی، طراحی و انیمیشن، به همراه فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به سینمای انیمیشن مواجه می‌شویم که سینمای انیمیشن را صرفا برای کودکان و حتی نوجوانان نمی‌دانند و با انیمیشن به عنوان یک هنر برای ارائه دنیای ذهنی خود مواجه می‌شوند.

زمانی که در راهروهای مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمان برگزاری جشنواره قدم بزنید با همین جامعه روبه‌رو می‌شوید و زمانی که به حرف‌های آن‌ها گوش کنید، متوجه می‌شوید حتی در سنین کم سال‌هاست مخاطب اصلی دوسالانه پویانمایی تهران هستند و حتی برای ارتقای سطح کیفی جشنواره پیشنهادهای خوبی هم دارند، به همین دلیل با تعدادی از مخاطبان جشنواره گفت‌وگو کردیم و نظر آن‌ها را درباره تخصصی‌ترین جشنواره پویانمایی ایران جویا شدیم.

مردم جشنواره پویانمایی را دوست دارند

هانیه پیران که دانش‌آموخته هنرستان انیمیشن و دانشجوی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال در گرایش انیمیشن در دانشگاه پارس است، سومین دوره است که در جشنواره پویانمایی به عنوان مخاطب حضور دارد و معتقد است که آثار جشنواره به‌ویژه آثار ایرانی، از نظر تکنیکی و فرمی بسیار باکیفیت هستند و آثار ایرانی در هر دوره پیشرفت می‌کنند اما نقطه ضعف اصلی آن‌ها فیلم‌نامه، قصه و نحوه انتقال محتوا به مخاطب است.

حسین هداوند که دانشجوی انیمیشن در دانشگاه فنی حرفه‌ای انقلاب اسلامی است آثار ایرانی را در مقایسه با آثار بین‌المللی در سطح بالاتری ارزیابی کرده است و باتوجه به این‌که در جشنواره دوازدهم نیز حضور داشته، آثار این دوره را در مقایسه با دوره دوازدهم کمی ضعیف‌تر می‌داند.

کیانا یادگاری دانشجوی دانشگاه معماری هنری پارس در رشته هنرهای دیجیتال گرایش انیمیشن اولین سال است که در جشنواره پویانمایی حضور دارد و همراه با غرفه کانون انیمیشن دانشگاه خود در جشنواره حضور دارد و استقبال بالا از هشتمین بازار انیمیشن تهران را از نقاط قوت جشنواره می‌داند.

مردم جشنواره پویانمایی را دوست دارند

سارا محمدزاده اینانلو هم که انیمیشن را با رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال در دانشگاه پارس می‌آموزد، امسال همراه با دیگر هم‌دانشگاهی‌های خود در بازار انیمیشن جشنواره پویانمایی حضور دارد و مزیت و لزوم برپا شدن غرفه‌ها را به کسب تجربه دانشجوها، نمایش دستاوردهای دانشجویان، شرکت‌های انیمیشن‌سازی‌ و ارتباط‌گیری آن‌ها برای ایجاد شغل و همکاری دانست.

آریا رجبی هم که دانشجوی انیمیشن دانشگاه فنی حرفه‌ای انقلاب اسلامی است، دومین دوره‌ است که در جشنواره پویانمایی به عنوان مخاطب حضور دارد. این دانشجوی انیمیشن معتقد است سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از نظر تعداد غرفه‌ها در مقایسه با دوره قبلی خود کم تعداد شده است و موضوع و محورهای کارگاه‌های آموزشی نیاز امروز هنرجویان انیمیشن نبوده است، اما تمام جلسه‌های نقد و بررسی انیمیشن‌ها بسیار جذاب و کاربردی بودند و اگر در دوره‌های بعدی جشنواره تعداد جلسه‌های نقد و بررسی افزایش پیدا کند، بهتر خواهد بود.

مردم جشنواره پویانمایی را دوست دارند

پوریا معطری دانش‌آموخته رشته انیمیشن‌ که به عنوان انیماتور شاغل است، نمایشگاه «مسیر پویا» را بسیار جذاب دانست که مخاطبان را با دنیای ذهنی فیلم‌سازان آشنا می‌کند و برای او که انیماتور است بسیار آموزنده بود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز ‌آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =