کارتونیست مطرح بین‌المللی مدرس کارگاه کاریکاتور کرمانشاه

با حضور اعضای علاقمند در کانون استان، کارتونیست مطرح بین‌المللی مدرس کارگاه کاریکاتور کرمانشاه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با حضور اعضای علاقمند در کانون استان، کارتونیست مطرح بین‌المللی مدرس کارگاه کاریکاتور در مرکز شماره ۲ شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن حضور در این کارگاه گفت: از دیرباز همواره هنرمندان در عرصه‌های مختلف توانستند پیام خود را از طریق آثارشان به مخاطب برسانند و حتی گاهی به نوعی جریان‌ساز اتفاقات بزرگی نیز باشند، بر همین اساس هنر گاه به‌عنوان یک سلاح مخرب می‌تواند به‌کار گرفته شود و گاه با اهداف ارزنده‌ای در مسیر سازندگی، آگاه‌سازی، روشن‌بینی و... پیش رود.
وی افزود: به همین خاطر است که رسالت بزرگی بر دوش یک هنرمند گذاشته شده و او با دیدگاه درست خود می‌تواند منعکس‌کننده‌ی بسیاری از مسائلی باشد که در لایه‌های مختلف جامعه نهفته است و حتی در مسائل دینی، سیاسی، فلسفی و... هم بنابر تخصص و نگاه خود ورود پیدا کند. برگزاری چنین کارگاه‌های در کانون استان می‌تواند دریچه‌های باشد به سوی دنیایی بزرگ که دیدگاه شما را به زندگی عمیق‌تر نموده و هنر شما را جلا بخشد و به مهارت‌های شما بیافزاید.
مدیرکل کانون استان تصریح کرد: در کانون استان سعی داریم تا با تدارک و تهیه‌ی امکانات موجود و در حد توان بر کیفی‌سازی برگزاری کارگاه‌ها پیش برویم و منابع لازم را تهیه نماییم تا بتوانیم با پرورش استعدادها و مهارت‌های شما هنرمندان عزیز، به سمت و سوی اهداف بلندی گام برداریم و تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا همواره در کنار شما باشیم و چنین برنامه‌هایی را تداوم بخشیم.
مدرس این کارگاه فخرالدین دوست‌محمد کارتونیست مطرح بین‌المللی بود، وی کارتونیست، کاریکاتوریست، عکاس و تصویرگر، متولد ۱۳۵۵ شهرستان قصرشیرین است. فارغ‌التحصیل کارشناسی فرش (طراحی فرش) از دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان است. دوست‌محمد دارای سوابق ارزنده‌ای در زمینه‌ی برپایی نمایشگاه، داوری جشنواره‌ها و خلق آثار متنوع، نوشتن مقالات تخصصی در زمینه‌های هنری یادشده و دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های داخلی و خارجی است که از جمله‌ی این جایزه‌ها می‌توان به دریافت جایزه‌ی بهترین کارتون از بیستمین مسابقه‌ی بین‌المللی دائجون کره‌جنوبی،کسب عنوان از پنجمین دوسالانه کاریکاتور de geuse بلژیک و مسابقه‌ی بین‌المللی جاده ابریشم چین و ... به اشاره کرد.
گفتنی‌است این کارگاه با حضور کارشناس هنری استان، اعضای برگزیده‌ی نقاشی و علاقمندان به هنر کاریکاتور، در رده‌ی سنی نوجوان تشکیل شد. مبانی کاریکاتور، انواع کاریکاتور و جایگاه آن، اثرات کاریکاتور بر خلاقیت کارتونیست و... از مباحتثی بود که توسط استاد دوره ارائه‌گردید و با توجه به اصول طرح شده، اعضا به اجرای طرح در این خصوص پرداختند؛ همچنین قرار بر این شد تا کارگاه‌های دیگری نیز با محوریت مباحث مرتبط با کاریکاتور، در کانون تعریف گردد.
کارگاه آموزشی کاریکاتور ویژه‌ی اعضای نوجوان کانون استان کرمانشاه در روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۸ در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش شهر کرمانشاه برگزار شد.

کارتونیست مطرح بین‌المللی مدرس کارگاه کاریکاتور کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =