یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش و اهدای بسته‌های فرهنگی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دانش‌آموزان مجروح در حادثه گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، وزیر آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخواست کرد: قصه‌ی این بچه‌ها را تبدیل به کتاب کنند تا مادران در آینده با نوازش در لالایی‌هایشان بخوانند که چگونه کودکان این سرزمین در مکتب حاج‌قاسم روح بزرگی پیدا کرده بودند.

بنابر این خبر، رضامراد صحرایی بیان کرد: آنچه روایت می‌شود این است که هر یک از این شهدا قصه‌ای داشته و برای این راه انتخاب شده‌اند، انگار حاج قاسم آغوش گشوده و آنان را در بر گرفته است. پیام وصیت نامه شهدا را دریابیم که یکی از پرتکرارترین واژه‌های آن‌ها ولی‌فقیه و دیگری حجاب است که بسیار قابل تامل است، اطاعت از ولی‌امر اطاعت از خداوند، انبیای الهی و ائمه است، ما به خود می‌بالیم که  خداوند با وجود کم‌لیاقتی‌مان ما را سر سفره شهدا قرار می‌دهد تا خودمان ایفای نقش کنیم  و در این مسیر اگر کوتاهی از ما سر بزند از ناکارآمدی خود ماست.

صحرایی در ادامه بیان کرد: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با محوریت آموزش و پرورش استان کرمان پویش «من می‌توانم» را با الهام از دست‌نوشته شهیده المیرا حیدری‌نژاد به عنوان جلوه‌ای از فرهنگ مقاومت در سراسر کشور فراگیر خواهد کرد.

این در حالی است که، در آیین تقدیر این یادواره بسته‌های فرهنگی اهدایی از حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی وزیر آموزش و پرورش و خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به دانش‌آموزان مجروح این حادثه تقدیم شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

همچنین، دانش‌آموزان نوجوان گروه «نوردانش» به سرپرستی احسان‌منش از استان تهران دو سرود را در این یادواره به شهدا تقدیم کردند و از کتاب «راز صبح» زندگی‌نامه معلم شهید علی ایرانمنش به نویسندگی موسی سالاری با حضور صحرایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی حادثه گلزار شهدای کرمان با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده شهدا و مجروحین حادثه گلزار شهدای کرمان ۱۷ اسفند  ۱۴۰۲در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کرمان برگزار شد

یادآور می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان همزمان با یادواره شهدای کودک و نوجوانان حادثه گلزار شهدای کرمان «گنجشک‌های ناتمام» که ۱۷ بهمن‌ماه با حضور علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و فداکار استاندار کرمان برگزار شد از مجموعه کتاب‌های «باران گنجشک» شامل ۱۰ عنوان کتاب شعر و داستانک با موضوع  شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان رونمایی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =