یادواره شهدای استان کردستان

گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کردستان در مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد.

یادواره" شهدای گروس " در مرکز فرهنگی هنری بیجار گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان رضا افشاری در مرکز فرهنگی هنری بیجار برگزار شد.

همزمان با گرامیداشت روز شهدا، یادواره شهدای گروس با معرفی شهید رضا افشاری در مرکز فرهنگی هنری بیجار با حضور رییس آموزش و پرورش، معاونت آموزشی آموزش و پرورش، رییس بسیج دانش آموزی، سرپرست حوزه هنری، رییس شورای شهر، رییس ارشاد و خانواده شهید رضا افشاری برگزار شد.

هدف از برگزاری این یادواره ،علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد، معرفی شهید رضا افشاری و زنده نگه داشتن نام و خاطره این شهید و تکریم خانواده ی ایشان بود.

در این یادواره پدر و مادر شهید افشاری حضور داشتند و وصیت نامه شهید توسط برادر ایشان قرائت گردید و خاطراتی از ایشان بیان شد. اصحاب رسانه و خبرنگاران و معلمان و دانش آموزان مدرسه شکوفه های انقلاب و مدرسه معراج برگزار شد.

اجرای نمایش شهیدان زنده اند توسط اعضای نوجوان، شعر خوانی و معرفی ایام از دیگر برنامه های این یادواره بود.

مسئولین ، دانش آموزان ، معلمان و اصحاب رسانه که در این برنامه حضور داشتند ، مهمان ایستگاه نقاشی لاله های پرپر و کارگاه ادبی سخنی با شهدا شدند و علاوه بر نقاشی اندیشه های خود ، از احساساتشان روی کاغذ نوشتند. در پایان از خانواده شهید افشاری تقدیر به عمل آمد.

یادواره شهدای استان کردستان

اختتامیه‌ی مسابقه کاردستی پرچم افتخار با حضور ریاست آموزش و پرورش و ریاست اداره ارشاد اسلامی در مرکز شماره یک سقز برگزار شد.

این ویژه برنامه همزمان با گرامیداشت روز شهدا و با حضور معاونت پرورشی و کارشناس مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش به اجرا در آمد.

در اختتامیه‌ی مسابقه‌ی کاردستی پرچم افتخار گلباغی ریاست آموزش و پرورش شهرستان سقز طی سخنانی از مسئول و مربیان مرکز شماره یک سقز به جهت برگزاری مسابقه کاردستی پرچم افتخار در سطح شهرستان قدردانی کرد و گفت: اجرای ویژه برنامه های مشترک بین کانون و آموزش و پرورش کمک شایانی به شناسایی و رشد استعدادها و بالا بردن سطح توانایی ادبی، هنری، مهارتی مخاطبان هدف کودک و نوجوان با استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو طرف خواهد کرد.

خوشبخت ریاست اداره ارشاد اسلامی سقز نیز ضمن تبریک روز شهدا و لزوم گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا از اجرای این برنامه تشکر کرد و گفت: در خصوص حمایت همه جانبه از مراکز کانون پرورش فکری و اجرای برنامه های مشترک اعلام آمادگی کرد .

پایان بخش اختتامیه که با حضور دانش آموزان برگزیده و والدین برگزار شد ، لوح تقدیر و هدایای تهیه شده از سوی آموزش و پرورش و اداره ارشاد اسلامی به صاحبان آثار برتر مسابقه کاردستی اهدا شد.

شایان ذکر است این مرکز همچنین به مناسبت روز بزرگداشت شهدا ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همچون: قصه‌گویی قصه قمقمه آب ، نگارش نامه ای به شهید توسط اعضا و دانش آموزان، نمایش فیلم سپید بالان، آموزش کاردستی پاکت نامه اوریگامی، شعرخوانی شعر آشنای آسمان برگرفته از کتاب آقای تابستان را نیز اجرا کرد .

یادواره شهدای استان کردستان

به مناسبت بزرگداشت شهدا در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بانه کارگاه های فرهنگی و هنری و ادبی با عنوان سلام بر شهید برگزار شد.

در این کارگاه ها که در سه بخش برپا شد ، علاوه بر معرفی کتاب و معرفی ایام ، قصه گویی و شعر خوانی نیز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بچه ها با شهدا انجام گرفت.

برپایی ایستگاه نقاشی با عنوان سلام بر شهیدان و ایستگاه کاردستی درست کردن گل لاله و ایستگاه نامه ای به شهید از دیگر برنامه ها به مناسبت گرامیداشت روز شهدا بود.

یادواره شهدای استان کردستان

برگزاری ویژه برنامه ی شهیدان زنده اند به مناسبت روز شهدا و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با دعوت از دانش‌آموزان دبستان دخترانه در مرکز فرهنگی هنری شماره دو سقز به اجرا در آمد.

در این ویژه برنامه دانش آموزان در مسیر سه کارگاه با هم همراه شدند.

در ابتدا با معرفی ایام و روز شهید با ماهیت اصلی کارگاه ها آشنا شده و سپس به کارگاه قصه گویی رفته و قصه ی آخرین سیب را شنیدند.

در کارگاه دوم به شنیدن اشعاری از کتاب خواهرم پرنده شد نشستند و پس از گذر این کارگاه نیز به ایستگاه نقاشی و کاردستی وارد شدند.

در این ایستگاه ها با تهیه ی سبدهای گل برای تقدیم به شهدا و نقاشی کردن از اندیشه ها و احساساتشان با موضوع شهیدان زنده اند ، پرداختند.

یادواره شهدای استان کردستان

کارگاه کتیبه‌های سفالی با موضوع سلام بر شهید در مرکز فرهنگی هنری یاسوکند با هدف آشنایی بچه‌ها با کتیبه با نقشی از سرو و لاله به عنوان نماد مقاومت ، ایستادگی و سر افرازی در مقابل دشمنان انجام شد.

در پایان از کتیبه‌های ساخته شده ، نمایشگاهی نیز برپا شد.

در این کارگاه که همزمان با گرامیداشت روز شهدا برگزار شد ، با تولید آثار هنری مرتبط ( کاردستی و کاغذ و تا و طرح دیواری ) با موضوع شهادت و با هدف ارتقای ذائقه بچه های حاضر در برنامه ، قصه گویی و خوانش دلنوشته های بچه ها نیز صورت پذیرفت.

یادواره شهدای استان کردستان

همزمان با روز شهدا در مرکز فرهنگی هنری قروه ویژه برنامه ی معرفی شهدا انجام شد.

در این ویژه برنامه از شهدای مدافع حرم یاد شد و ضمن اشاره به رشادت ها، ایثار و از خودگذشتگی‌های ایشان به معرفی شهید منوچهر سعیدی از شهدای مدافع حرم در قروه پرداخته شد.

در ادامه از شهدای دیگر ( شهیده معظم شیدا نیکخواه وزیری ، شهیده نسرین شاهرخی ، شهید جواد زند ) نام برده شد و شخصیت ایشان معرفی و در پایان وصیت‌نامه‌ی شهید آوینی قرائت شد.

در پایان با معرفی کتاب‌های متناسب ، قصه گویی داستان من چفیه هستم نیز انجام گرفت.

یادواره شهدای استان کردستان

در مجتمع فرهنگی‌هنری سنندج و با حضور اعضا ویژه برنامه ی نامه ای به شهید اجرا شد.

در این ویژه برنامه اعضا احساسات و اندیشه های خود را در قالب نامه ای به شهید نوشتند.

آن‌ها از اهداف و آرمان های خود برای ایران نیز در نامه‌هایشان صحبت کردند و پس از حضور در کارگاه‌های نقاشی و کاردستی گل لاله و شنیدن قصه‌ی آخرین سیب، به خواندن نامه های خود پرداختند.

نامه‌ها به صورت نمادین در صندوق پست انداخته شد.

یادواره شهدای استان کردستان

همزمان با روز شهدا در مرکز فرهنگی‌هنری دهگلان ویژه برنامه‌ی در یاد لاله‌ها برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با حضور دانش آموزان همراه بود ، اجرای کاردستی گل لاله و قصه گویی کتاب برادر شهیدم انجام گرفت.

این برنامه که با هدف آشنایی بیشتر بچه‌ها با شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، شهید حسین فهمیده نیز معرفی گردید. زندگی‌نامه و رشادت‌های ایشان نیز برای بچه ها قرائت گردید اعضای نوجوان مرکز آفرینش های ادبی استان با حضور در ویژه برنامه ی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، به قرائت آثار خود با عنوان رد سرخ شهادت پرداختند و لوح تقدیر و هدایایی را نیز دریافت کردند.

یادواره شهدای استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =