ماموریت اصلی و محوری کانون پرورش فکری تربیت نسلی ایمانی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ماموریت اصلی و محوری کانون پرورش فکری را تربیت نسلی ایمانی و انقلابی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل کانون این استان  با بخشدار، امام جمعه و مسئول شورای هماهنگی بخش کبگیان در دفتر بخشدار دیدار کرد.

سلیمان شهبازی مدیرکل کانون پرورش فکری استان هم در این دیدار با اذعان به بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری بخصوص بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های ریاست محترم جمهوری، وظیفه خود را مبتنی بر رعایت اصول عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردمداری، پاک‌دستی و فساد ستیزی، قانون‌مداری و دولت مردمی در کنار مجاهدت انقلابی خود و همکاران ستادی و استانی برشمرد و گفت: انشالله در رویکرد پیشرو ضمن هماهنگی با استاندار محترم و سایر مسئولان دستگاه‌های ذیربط، در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی بتوانیم قدم‌های مؤثری در فضای تربیت فرهنگی نسل جوان برداریم.
وی خاطرنشان کرد: به همه همکارانم توصیه کردم مأموریت اصلی و محوریشان در این مسئولیت، رشد و پرورش ایمانی و فکری کودکان و نوجوانان استانمان باشد.
وی ادامه داد: در این عرصه، لازم است با عنایت به ظرفیتهای فراوان مناطق و با پیگیری و ایجاد زمینه‌های لازم برای تقویت و ارتباط تنگاتنگ و همکاری با مدارس، مؤسسه‌های همسو و تشکل‌های فعال در حوزه کودکان و نوجوانان، تلاش مضاعف و شبانه‌روزی داشته باشیم. 
شهبازی خطاب به همکاران خود در چیتاب، برنامه‌ریزی‌های مبتکرانه و جذاب و رصد مستمر وضعیت کودکان و نوجوانان این منطقه و کشف دائمی نیازهای لحظه‌ای و فهم دقیق از کمبودهای این حوزه را از مهم‌ترین نکته‌های موردتوجه آنان برشمرد و تصریح کرد: بهره‌گیری از تجارب نیروهای پرتوان و باتجربه و مربیان علاقه‌مند و استفاده از نیروهای جوان، انقلابی، مؤمن، بااستعداد، علاقه‌مند و عاشق کار برای نوجوانان و کودکان از الزاماتِ کار شماست و مراقبت از فضای فرهنگی کانون و دوری از ورود به جناح‌بندیهای باندی، خطی و سیاسی را همواره موردنظر داشته باشید.
ابوطالبِ محسنی‌فر بخشدار کبگیان ضمن تشکر از حضور مدیرکل و هیئت همراه در بخش به بیان مشکلات ساختمان مرکز فرهنگی هنری این بخش پرداخت و گفت: با توجه به هجم برنامه‌های فرهنگی هنری آموزشی این مرکز در سالن جلسات و همایشات ، وجود مشکلاتی از قبیل نبود تجهیزاتِ سرمایشی، گرمایشی، سیستم صوتی وجود دارد که می طلبد مدیرکل کانون استان در برنامه پیشروی سال جدید جهت حل مشکلات سالن مذکور اقدام فرمایند. 
وی شمایل نامناسب درب و حیاط کانون پرورش چیتاب را زیبنده این ساختمان فرهنگی ندانست و افزود: وقتی وارد یک محوطه ای بنام کانون پرورش فکری می‌شویم باید در لابلای چمن و گلهای درون حیاط جانِ تازه ای گرفت تا با حس شادابی وارد آن مرکز بشویم، اما مُتأسفانه با ورود به محوطه این نهاد فرهنگی علیرغم زحمات نیروهای کانون و پیگیری‌های مکرر، صحنه ای دیگر که زیبنده محوطه نیست روبرو بشویم و امیدواریم این مشکل هم برطرف گردد. 
سید فرج الله پژمان امام جمعه چیتاب هم در این جلسه با اشاره به موضوع تربیت فرهنگی در آموزه‌های دینی کانون را مرکز ثقل نهادینه کردن تربیت اخلاقی در نونهالان و نوجوانان برشمرد و افزود: رسالت کانون فرهنگی باید در کنار کارهای هنری عامل ترویج و تفهیم مبانی فرهنگ اخلاقی و تربیت دینی باشد، زیرا مرحله سیر فرزندان جهت دریافت و تفهیم مبانی اخلاقی تربیتی در همین دوران است.

وی در پایان حل مشکلات مطروحه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چیتاب را در دستور بررسی قرار داد و ادامه داد : انشالله در راستای خدمات نظام وپهنه خدمت دولت انقلابی مشکلات این حوزه را نیز در حد توان پیگیری خواهیم کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =