تأکید بر اجرای نمایش‌های مرکز تئاتر کانون در مناطق کم برخوردار

در نخستین جلسه شورای عالی تئاتر کانون پرورش فکری ضمن تحلیل و بررسی دست‌آوردهای تئاتر کانون در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ها و سیاست‌های کانون در سال جدید ارائه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این جلسه سعید زین‌العابدینی معاون مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری ضمن تشکر از اعضای شورا و هنرمندان عرصه نمایش کودک گفت: سال گذشته با همراهی هنرمندان تئاتر کانون و تلاش و همراهی دلسوزانه همکاران مرکز تئاتر توانستیم زمان‌های خوبی را برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها فراهم کنیم تا فصل موفقی در عرصه نمایش کودک و نوجوان رقم بخورد.

وی افزود: حضور حداکثری گروه‌های نمایشی کانون در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و کسب عنوان‌های مختلف در تمام بخش‌های جشنواره‌ها نشان از پویایی و شکوفایی تئاتر کانون دارد و برگزاری رویدادهای نمایشی مختلف از جمله «پرده‌های علوی»، «قافله سالار»، «دست‌های خلاق» و «مسیر هشتم» گواه بر این مطلب است.

زین‌العابدینی تصریح کرد: در سالی که گذشت در کارگاه دکور و عروسک پذیرای بیش از ۳۰ گروه نمایشی بودیم. حرکت خودخواسته و داوطلبانه جمعی از هنرمندان با همکاران کانون اتفاق درخور توجه و ارزشمندی بود که سال گذشته رقم خورد و ثمره آن احداث پلاتوی اجرای آیینه به عنوان سالن تخصصی تئاتر ویژه خردسالان است.

وی با بیان اینکه تئاتر کانون طی سال‌های گذشته مسیر خوبی را طی کرده است، اظهار داشت: با این حال مسیر بسیاری را باید طی کنیم تا در همه استان‌ها چراغ تئاتر کودک و نوجوان در همه روزهای سال روشن باشد که با توجه به حمایت‌های معاونت تولید و مدیرعامل این مهم دست یافتنی است.

تأکید بر اجرای نمایش‌های مرکز تئاتر کانون در مناطق کم برخوردار

در ادامه مسعود زین‌العابدین مشاور عالی مدیرعامل و عضو شورای تئاتر کانون ضمن تاکید بر اجرایی کردن سیاست‌ها و راهبردهای مدیرعامل در حوزه تئاتر کودک و نوجوان بر لزوم حمایت از تئاتر استان‌ها تأکید کرد و خواستار گسترش طرح اجرای تناوبی تئاتر در سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و نابرخوردار شد.

سپس حسن دادشکر به نمایندگی از شورای نظارت بر تئاتر کودک و نوجوان کانون بیان کرد: مرکز تئاتر کانون پرورش فکری همواره الگوساز و جریان‌ساز بوده است و نقش اساسی را در این مسیر، هنرمندان برجسته‌ای که با کانون همکاری می‌کنند ایجاد کردند.

دادشکر ضمن تأکید بر دعوت از هنرمندان صاحب سبک و برجسته برای تولید نمایش، خواستار حمایت از نمایشگران جوان به ویژه همکاران هنرمند و نمایشگران کانونی شد.

توجه به دستاوردهای فرهنگ ایرانی و اسلامی از دیگر نکته‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است جلسه‌های شورای تئاتر کانون به صورت ماهانه بعد از بازبینی نمایش‌ها برگزار می‌شود. برهمین اساس این جلسه بعد از بازبینی نمایش «نیست، نیست کلوچه نیست» به کارگردانی پویا شش‌پری برگزار شد.

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون، مسعود زین‌العابدین مشاور مدیرعامل، سعید زین‌العابدینی، حسن دادشکر، عادل بزدوده و زهرا صبری از اعضای شورای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =