تحکیم دوستی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی و ترکمنستانی در عشق‌آباد

هفته دوستی کودکان ایران و ترکمنستان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در شهر عشق‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این هفته دوستی از 21 تا 23 بهمن هم‌زمان با روزهای دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در ساختمان مرکز تئاتر عروسکی ترکمنستان میزبان نمایشگاه‌های کتاب و سرگرمی‌های کانون، نقاشی کودکان ایرانی، تصویرگری کتاب کودکان و تابلو عکس بود.
هم‌چنین کارگاه‌های نقاشی، سفال، بازی و سرگرمی و چاپ و عروسک‌سازی نیز در این مرکز دایر شد.
در این هفته دوستی سیدرضا میرمحمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان طی سخنانی گفت: این روزها از سوی جمهوری اسلامی ایران مراسم متعدد فرهنگی و هنری در حال انجام است و عشق‌آباد به مرکز فعالیت‌های فرهنگی ایران اسلامی تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر هفته دوستی کودکان دو کشور، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فستیوال فیلم‌های ایرانی از از جمله این برنامه‌ها است.
حسین سمیعی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان نیز طی سخنان کوتاهی گفت: دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکمنستان اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای با هم دارند و ما در راستای تحکیم و مودت بیشتر این دوستی‌ها در کشور ترکمنستان حضور یافته‌ایم.
وی گفت: ما کودکان ترکمن را نیز مثل کودکان ایرانی عضو کانون پرورش فکری می‌دانیم و به همین منظور آمده‌ایم تا خدمات فرهنگی و هنری خلاق به آنان ارایه دهیم و آمادگی خود را برای گسترش بیشتر روابط فرهنگی با نهادهای فرهنگی ترکمنستان در زمینه ‌های اعلام می‌کنیم.
"دوران خوجایف" مدیر تئاتر عروسکی ترکمنستان نیز با ابراز خوشحالی از حضور بخش کودک و نوجوان در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم که حضور ایرانی‌ها با چند نمایشگاه، فستیوال فیلم و گروه موسیقی در کشور ما موید این امر است.
در ادامه مراسم سمیعی مدیر کانون پرورش فکری گلستان عروسک ایرانی سارا را به عنوان سفیر دوستی به مدیر تئاتر عروسکی ترکمنستان اهدا کرد.
گروه موسیقی هزار دستان از استان همدان نیز چند قطعه از موسیقی سنتی ایرانی را در این برنامه اجرا کرد.
گفتنی است گروه اعزامی کانون از مدیر کانون استان گلستان و یک کارشناس فرهنگی، یک مربی هنری و یک مربی فرهنگی کانون این استان تشکیل شده بود.