تاکید مدیرعامل کانون بر ضرورت انتشار نشریات الکترونیکی در کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار حرکت به سوی انتشار نشریات الکترونیک در مراکز کانون شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی در نشست دو روزه سردبیران نشریات استانی کانون بر این نکته تاکید کرد که استفاده از فضاهای مجازی این روزها به فرهنگ تبدیل شده است و این فضاها دارد رفته رفته جای خود را باز می‌کند و به دفاع از خودش می‌پردازد.

    وی افزود: تلاش‌های مربیان کانون در این حوزه باید از چنان عمق و محتوایی برخوردار باشد که بتوان از درون این نشریات کتاب برای خواندن منتشر کرد و به واقع باید پشت هر کار فرهنگی و مقدم بر آن نشر کتاب در اولویت قرار گیرد.

    رییس هیات مدیره کانون همچنین خواستار تعامل بیشتر این نشریات با اولیا تربیتی شد و گفت: افزودن مواردی مانند طرح تکریم والدین و ارتباط صحیح آن‌ها با فرزندان در این نشریات ضروری است.

    وجود دست کم یک نشریه با تکیه بر استانداردهای نشریه‌نگاری در هر مرکز کانون در استان‌ها از مواردی بود که رضایی در این نشست بر آن تاکید کرد.

    بر اساس این گزارش در نشست دو روزه سردبیران نشریات استانی کانون در تهران سردبیران 26 نشریه از 24 استان و کارشناسان 7 استان فاقد نشریه نیز حضور داشتند.

    در این نشست همچنین دکترحسن نمک‌دوست مدیر آموزش موسسه همشهری و استاد دانشگاه در کارگاهی آموزشی پیرامون شیوه گفت‌و‌گوهای تخصصی در نشریات با حاضران سخن گفت.

    همچنین در این نشست محمدباقرآدوسی معاون فرهنگی کانون در سخنانی به ضرورت انتشار نشریات استانی در کانون پرداخت.

    ضرورت وجود ابزاری مناسب برای گسترش دادن و عمق بخشیدن به خصیصه خردورزی در میان کودکان، کمک به هرچه کم کردن فاصله بین نسلی و جلوگیری از انقطاع میان فرهنگ حاکم بر جامعه امروزی با فرهنگ کهن و پیشینه فرهنگی ایرانی و اسلامی، مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان و الگوسازی برای بچه‌ها از طریق معرفی شخصیت‌های مناسب به جای قهرمانان ناهنجار دنیای مجازی دلایلی بود که وی برای بازگو کردن اهمیت انتشار این نشریات بر آن تاکید کرد.

    در همین حال مریم صباغ‌زاده ایرانی مسوول برگزاری این نشست دو روزه در این زمینه گفت: این نوع هم‌اندیشی‌ها از آن‌جا که مبتنی بر تعامل میان شرکت‌ کنندگان و انتقال تجارب آن‌ها به یکدیگر است به افزایش مهارت‌ منجر خواهد شد.

    وی همچنین از روند رو به رشد چاپ این نشریات در کانون خبر داد و بر لزوم بهبود کیفیت آثار در این نشریات تاکید کرد.

    به گفته‌ی وی یک شورای هماهنگی 5 نفره به رای سردبیران این نشریات انتخاب شد تا آنان به کمک مسوول نشریات استانی در معاونت فرهنگی کانون به تدوین شیوه‌نامه نشریات بپردازند.

    در این رای‌گیری محمدرضا رستم‌پور از ایلام، تیمور احمدوند از لرستان، بهرام دهکردی از خوزستان و نوشین آغاز و فرزانه رحمانی از تهران به عنوان اعضای اصلی و مریم حسینیان از خراسان رضوی و مهدی صفرزاده از مازندران به عنوان عضو علی‌البدل در این شورا انتخاب شدند.