موزه تاریخ کانون عنوان برترین راهنماهای موزه در ایران را به دست آورد

راهنماهای موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به‌ عنوان برترین راهنمای موزه‌های ایران انتخاب شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون، این مسابقه توسط مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و با همکاری کمیته ملی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه ها) ایران و به منظور ترغیب راهنمایان موزه و جریان سازی در معرفی بهترین روایت و داستان گویی میراث فرهنگی، طراحی و برنامه ریزی شده بود.
          در این میان هیات داوران از میان 8 گروه راه یافته به مرحله‌ی نهایی و با موضوع "خط"، راهنماهای موزه‌ی تاریخ کانون را به دلیل قدرت خلاقیت و آفرینش ایده‌های نوین به عنوان برترین راهنما انتخاب کردند.
          زهره قائینی مدیر اسبق موزه آبگینه و سفالینه و احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی ایکوم (شورای بین المللی موزه ها) ایران، علی ادهمی عضو ایکوم و رئیس سابق موزه های محیط زیست، سید محمد مجتبی حسینی مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و رضا دبیری نژاد موزه دار و عضو ایکوم داوری آن را برعهده داشتند.
          در این رقابت 8 موزه عشایری سنگسر ، کاخ گلستان ، موزه ملی‌،موزه تاریخ علوم پزشکی‌، موزه ملی ملک ، موزه سنگ‌، میراث فرهنگی استان اصفهان و موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
          بر این اساس در دور نخست داوری مرحله‌ی نهایی هریک از شرکت کنندگان دو اثر انتخابی خود را به صورت پاورپوینت، نمایش اسلاید و مولاژ معرفی کردند و بر اساس مؤلفه‌های داستان‌گویی، شیوایی روایت، زبان بدن، صحت علمی- تاریخی، روزآمدی اطلاعات، پوشش مناسب، جلب مخاطب و تسلط بر فرآیند راهنمایی مورد داوری قرار گرفتند.
          این مسابقه هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه دایمی خاندان غفاری و کمال الملک در موزه ملک برگزار شد.
          این در حالی است که موزه‌ی تاریخ کانون در دور جدید فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری مسابقه‌ای اینترنتی با همکاری روابط عمومی کانون و کانون استان فارس با عنوان آشتی با تاریخ کرده است.
          دومین دوره‌ی این مسابقه‌ی اینترنتی هم اکنون در سایت مسابقات کانون به نشانی www.kanoonquiz.ir در حال برگزاری است.
همچنین به تازگی شبکه جهانی العالم با حضور در محل موزه‌ی تاریخ کانون گزارشی از فعالیت‌های این موزه تهیه و این گزارش را در این شبکه پخش کرد.
          رییس موزه‌ی تاریخ کانون نیز هم‌زمان در استودیوی این شبکه حضور یافت و به سوال‌های مجری این برنامه‌ی زنده تلویزیونی پاسخ گفت.
          موزه‌ی تاریخ کانون در میدان شهدای تهران، ابتدای خیابان پیروزی خیابان افروز واقع شده است.

برچسب‌ها