کودکان و نوجوانان نقاش و عکاس ایرانی از چک، 19 دیپلم افتخار گرفتند

دیپلم‌های افتخار؛ جایزه‌هایی است که 19 کودک و نوجوان ایرانی از سی و نهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی لیدیسه چک سال 2011 دریافت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این رقابت هنری اگرچه با عنوان مسابقه‌ی نقاشی برگزار می‌شود اما در این دوره آثار عکاسی کودکان و نوجوانان نیز در آن شرکت داده شده بود.
این در حالی است که 19 جایزه ایران در رقابت با 25450 اثر نقاشی و عکس از 66 کشور جهان به دست آمده است.
موضوع این مسابقه نیز  " این‌جا جایی است که من زندگی می‌کنم، این من هستم" تعیین شده بود.
در همین حال برگزار کنندگان مسابقه در کشور چک به کانون به خاطر مشارکت فعال در برپایی این رقابت و ارسال 333 اثر، دو نشان رز لیدیسه در بخش نقاشی و عکاسی به کانون اهدا کرده است.
بر این اساس در رشته‌ی نقاشی 11 دیپلم افتخار به آمیتیس طلوعی‌زاده و فاطمه سلیمی هر دو 5 ساله از مرکز آفرینش‌های کانون تهران و مرکز هوانیروز کرمانشاه، همتا قادری 6 و نیم ساله و رضا رفعتی 9ساله از مشهد در خراسان رضوی، میلاد صادقی و محمد رضا صیادی هر دو 10ساله از اردبیل و اسلام‌آباد کرمانشاه، امیر همایون انصاری فرد، علی رضا محتشم و مهدی خلیلی(نقاشی) هر سه 11ساله از مشهد خراسان رضوی، رفسنجان در استان کرمان و ماکو در آذربایجان‌غربی، زینب پناهی 12 ساله از سمیرم اصفهان و فائزه کریم زاده 14ساله از سورشجان چهارمحال بختیاری دیپلم‌های افتخار این رقابت را از آن خود ساختند.

همچنین 8 دیپلم افتخار در بخش عکاسی نیز به علی میرحسینی، ریحانه حسینی راد 7 و 8 ساله و سارا رادپور، 12 ساله از مشهد در خراسان رضوی، سپهر مهدیان10ساله از شهرکرد چهار محال و بختیاری، مهسا نفیسی و ملیکا نفیسی هر دو 12 ساله، مینا سپهوند و مرتضی دانا هر دو 14 ساله از تهران تعلق گرفت.