فعالیت‌های پانزدهمین دو سالانه کتاب کودک و نوجوان آغاز شد

با انتصاب جواد محقق به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، فعالیت‌های دبیرخانه این رویداد فرهنگی به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون با صدور حکمی بر اساس پیشنهاد معاون تولید کانون این مسوولیت را بر عهده جواد محقق گذاشته است و در عین حال بر هدف اصلی جشنواره یعنی شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان خلاق و متعهد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به منظور ترویج کتاب و کتاب خوانی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان ونوجوانان تاکید کرده است.
در همین حال در حکم مدیر عامل کانون در کنار عنوان جشنواره (یادواره شهید بهنام محمدی) نیز قید شده است که به گفته‌ی محقق هدف از این کار نام گذاری هر دوره از این رویداد فرهنگی به نام یکی از شهیدان کودک و نوجوان انقلاب و دفاع مقدس است.
بر همین اساس سید صادق رضایی در حکم خود از دبیر جدید جشنواره خواسته است که بخش ویژه‌ای را با هدف حمایت از آثار نویسندگان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به این موضوع اختصاص دهد.
همچنین انتخاب داوران متعهد و متخصص برای بخش‌های مختلف جشنواره و به تبع آن حفظ سلامت و رعایت قواعد و الزامات اخلاقی در امر داوری از دیگر انتظارهای مدیرعامل از دبیر جشنواره است که در این حکم بر آن تاکید شده است.
جواد محقق شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار سال گذشته نیز دبیری دهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کانون را بر عهده داشت.
دبیرخانه پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان (یادواره شهید بهنام محمدی) طی روزهای آینده فراخوان خود را از طریق رسانه‌های جمعی کشور منتشر می‌کند و در اختیار ناشران، نویسندگان و هنرمندان فعال در این عرصه قرار می‌دهد.