کد خبر: 206421
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
فراخوان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان منتشر شد

پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان با انتشار فراخوان خود اعلام کرد که این دوسالانه‌ی فرهنگی و ادبی نیمه‌ی دوم دی ماه برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره در فراخوان خود یادآوری کرده است که این جشنواره امسال نیز مطابق معمول سال‌های گذشته بررسی تمامی کتاب‌های چاپ اول ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان منتشر شده در سال‌های 1389 و 1390 در بخش‌های شعر، داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، مذهبی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تصویرگری در دستور کار خود قرار داده است.
جشنواره کتاب - که امسال به یاد شهید بهنام محمدی برگزار می‌شود - از همة ناشران، نویسندگان، شاعران، مترجمان و تصویرگران فعال در حوزة‌ ادبیات کودک و نوجوان که در سال‌های 89 و 90 اقدام به انتشار کتاب‌ برای این گروه‌های سنی کرده‌اند، دعوت خواهند شد تا حداکثر تاریخ 16خرداد سه نسخه از کتاب‌های خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک 26، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قسمت انتشارات ارسال کنند.
در همین حال به گفته‌ی جواد محقق دبیر جشنواره، امسال بخش ویژه‌ای به بررسی آثار منتشر شده با محوریت دفاع مقدس اختصاص یافته است ضمن این که قرار است هر سال جشنواره با نام و یاد یکی از شهدای نوجوان عرصه جهاد و شهادت متبرک شود.
شهید بهنام محمدی نخستین نوجوانی بود که در اولین روزهای جنگ تحمیلی و در دفاع از شهر خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل شد.