کد خبر: 216187
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
بازدید 12777
گزارش کلی برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان اردبیل

 
برنامه های استانی
غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا
مراسم غبارروبی از مزار شهدا در اولین روز ایام دهه مبارک فجر توسط اعضای مراکز پنجگانه اردبیل صورت گرفت در این برنامه کلیه مربیان مراکز اردبیل اعضای دختر و پسر را همراهی کردند اعضا با نثار گل و صلوات مزار شهدای سربلند هشت سال دفاع مقدس را با کلاب و عطر صلوات معطر کردند.
مراسم غبارروبی از مزار شهدا در تمام مراکز کانون پرورش فکری استان برگزار شد و مربیان به همراه اعضای نسبت به شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.
کاروان شادی کتابخانه های سیار در خیابان های شهر
 12 بهمن کلیه خودروی های کتابخانه های سیار روستایی استان اردبیل که با پوستر و پرچم های ویژه ایام الله دهه مبارک فجر تزیین شده بودند به همراه اعضای خویش با پخش سرودهای انقلابی در سطح شهر کاروان شادی به راه انداختند.
این کاروان شادی ابتدا در میدان شریعتی بعد از مراسم ویژه روز 12 بهمن و به صدا در آمدن سرود جمهوری اسلامی، با اهدای گل و کتاب به کودکان کار خود را آغاز کرد سپس در خیابان های شهر حرکت کرده و رسیدن سی و چهارمین بهار انقلاب را جشن گرفتند.
پنجمین جشنواره ادبی یاغیش سسی و جشن بزرگ «فجر انقلاب» در اردبیل
نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی میزبان پنجمین جشنواره ادبی یاغیش سسی بود تا این بار جشنواره در دل جشن بزرگ انقلاب جوانه بزند و کودکان و نوجوانان پنج مرکز اردبیل و مدارس آن سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرند.
در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ادبی یاغیش سسی بعد از اجرای هنرمندانه تلاوت گروهی قرآن و سرود ملی، ودود علیش پور معاون فرهنگی و اداری کانون پشت تریبون قرار گرفت تا با کودکان در مورد انقلاب سخن بگوید.
وی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر این روزها را یادگاری از شهیدان صدر انقلاب دانست که در سخت ترین روزها با استعانت از فرمایش امام خمینی(ره) توانستند با دستان خالی حکومت ستم شاهی را سرنگون کنند و حکومتی بر مبنای اسلام و قرآن به وجود آورند و این داشته ها و موفقیت ها مرهون جانفشانی شهیدان است که باید آن را پاس بداریم.
علیش پور تاکید کرد حفظ ارزش های انقلاب با کسب توانمندی در عرصه های فرهنگ و هنر و ادب میسر است و چنین جشنواره های می تواند موفقیت ما را در حفظ ارزش های انقلاب و معرفی آن به دیگران تضمین کند چرا که بهترین وسیله برای دفاع از چیزهای ارزشمند زبان هنر است.
وی با تقدیر از مربیان و آموزگاران حاضر که تمام توان خود را در راستای ارتقای دانش کودکان و نوجوانان گفت: همه ما در حال حاضر و این برهه حساس که دشمن در تلاش است به انقلاب ما لطمه بزند وظیفه داریم کودکان و نوجوانان این دیار را نسبت به شناخت خویش و ارزش های انقلاب توانمد سازیم تا با آگاهی بتوانند از داشته های خود دفاع کنند.
در ادامه برگزیدگان پنجمین جشنواره یاغیش سسی آثار شعر، داستان و قطعه ادبی خود را برای میهمانان قرایت کردند. جشن با اجرای برنامه های شاد و مسابقه های مفرح ادامه یافت. هنرنمایی اعضای نوجوان مرکز یک اردبیل با اجرای قطعه های موسیقی، اجرای سرود، مسابقه بادکنک، جمله سازی و پذیرایی از جمله برنامه های جشن بود.
در پایان جشن برگزیده های پنجمین جشنواره یاغیش سسی لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند، در این جشن همچنین از تعدادی از مدیران و معلمان مدارس اردبیل که در برگزاری برنامه ها همکاری شایسته ای با کانون پرورش فکری داشته اند با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.
دومین جشنواره سرود فجر آفرینان
کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان اردبیل دومین جشنواره سرود با عنوان فجر آفرینان را در شهر آبی بیگلو با حضور 8 گروه راه یافته به این جشنواره برگزار کرد.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره ودود علیش پور معاون فرهنگی اداری کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به روند برگزاری این جشنواره از شهردار و آموزش و پرورش شهر آبی بیگلو که در برگزاری این جشنواره همراه کانون بودند گفت: انقلاب اسلامی هدیه ای الهی است که باید ارزش ها و دست آوردهای این انقلاب بی نظیر پاس بداریم حفظ ارزش های انقلاب و اشاعه آن در دل هنر بهتر و راحت تر صورت می گیرد.
وی در ادامه سخنان خود به چگونگی شکل گیری انقلاب و پیروزی آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه تلاش ها و جانفشانی های بسیار به دست آمده است و مدیون شهدای بسیاری است که در راهپیمایی حضور یافته با حکومت مستبد وقت مبارزه کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند. این انقلاب بعد از سال ها هنوز دشمنان بسیاری دارد که می خواهند مانع موفقیت آن شوند جنگ، تحریم و ترور شخصیت های علمی کشور نمود این تلاش برای براندازی انقلاب است.
معاون کانون پرورش فکری دفاع از ارزش های انقلاب را وظیفه همه دانست و تربیت صحیح نسل جوان را در گرو برنامه های هنری بیان کرد.
نخست رئیس اموزش و پرورش آبی بیگلو در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سرود از کانون به خاطر برگزاری چنین جشنواره ای با حضور گروه های منتخب سراسر استان تقدیر کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم آورده است و این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و آن را پاس بداریم.
رئیس آموزش و پرورش آبی بیگلو تاکید کرد دهه مبارک فجر فرصتی است که از شهدا و امام خمینی (ره) یاد کنیم و از تلاش های آنها برای به ثمر رساندن این انقلاب تجلیل نماییم.
در ادامه 8 گروه راه یافته از مراکز 1 و 3 اردبیل، انگوت، دولت آباد، دو گروه از خلخال، هشجین و آبی بیگلو سرودهای خود را خواندند. داوری این جشنواره بر عهده ودود علیش پور، شهرام پوردنیا و سیدجلیل صفوی بود.
در پایان گروه های سرود خلخال، اردبیل 1 و دولت آباد گروه های برتر جشنواره معرفی شدند.
اولین جشنواره اذان
به مناسبت ایام الله دهه فجر و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در میان کودکان و نوجوانان اولین دوره ی جشنواره اذان مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری در مرکز فرهنگی انگوت برگزار گردید.
درویژه برنامه ای که در مرکز فرهنگی انگوت و با شرکت 15 نفر از موذنین برتر استانی و با حضور بخشدار انگوت و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولین ادارات منطقه برگزار گردید با داوری مجدد اذان موذنان برتر 6 اذان گوی ممتاز در بخش کودک و نوجوان انتخاب گردیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
در آیین اختتامیّه این جشنواره مربی مسئول مرکز انگوت از حضور تمامی موذنان و مربیان آنها تشکر نموده و از زحمات تمامی مربیان مسئول و مربیان فرهنگی مراکز استان که با ارسال آثار اعضای آن مراکز به رونق جشنواره اذان افزوده بودند سپاسگزاری نمود.
سیدهمتی گفت: اولین دوره جشنواره اذان مراکز فرهنگی استان با اذان 115 عضو مراکز برگزار گردید که در بخش اول داوری از میان این موذنان تعداد 15 موذن انتخاب گردید و این موذنان کودک و نوجوان امروز (21 بهمن) در مرکز انگوت حضور یافته و به اجرای زنده اذان خود پرداختند و از این میان سه عضو در بخش کودک و سه عضو در بخش نوجوان به عنوان موذنین برتر انتخاب گردیدند.
در ادامه این مراسم بخشدار انگوت ضمن خوشامدگویی به موذنان و مربیان شهرستانی برای آنها آرزوی موفقیت نمود و با توجه به ایام دهه مبارکه فجر دقایقی را درباره این ایام و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی سخنرانی نمود.
زیادی گفت: امروزه در سایه ی توجهات ولیعصر(عج) و با عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی کشورمان در قله ی سرافرازی و پیشرفت قرار دارد و این پیشرفتها را مدیون خون شهدای عزیز و امام شهدا هستیم.
وی افزد: اگر امروزه شما نوجوانان در این امنیت و با این شوق و هیجان به برگزاری مراسماتی اینچنین و برنامه های مذهبی می پردازید همه و همه از دستاوردهای این انقلاب است زیرا در زمان رژیم منحوس شاه ملت ایران در خفقان بوده و اجازه چنین برنامه هایی را نداشتند.
زیاده در ادامه از مربی مسئول مرکز انگوت و همکارانش به خاطر برگزاری این جشنواره استانی تشکر نمود و تصریح کرد تمامی کارهای فرهنگی را باید از گروه های سنی پایین شروع نمود و این بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
در ادامه برنامه، گروه سرود مرکز به اجرای سرود پرداخت وقرائت بیانیه داوران و تجلیل از موذنین برتر و 15 موذن راه یافته به بخش پایانی جشنواره پایان بخش برنامه بود.
در این جشنواره در بخش کودک آقایان محسن بخشی از مرکز دو پارساباد، محسن سمندری از مرکز جعفرآباد و حامد حسن زاده از مرکز انگوت به عنوان سه موذن ممتاز انتخاب گردیدند و در بخش نوجوان محمد نوری از مرکز 1 پارساباد، میلاد هدایت از مرکز نیر و حسن تقوی از مرکز 2 مشگین شهر به عنوان سه موذن ممتاز معرفی گردیدند.
اولین جشنواره ادبی خلخال
مرکز خلخال به مناسبت گرامیداشت دهه ی مبارکه فجر اولین جشنواره ادبی با عنوان «برای تو می نویسم ، امام مهربانم» را در سطح استان اردبیل برگزار کرد.
 با توجه به فراخوان کلیه مدارس سطح شهرستان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان در این جشنواره حضور یافتند.
مراسم اختتامیه اولین جشنواره ادبی خلخال 18 بهمن با حضور 35 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد و هر کدام از اعضای شرکت کننده به ارایه آثار شعر و داستان خود پرداختند پس از خوانش و داوری آثار برگزیده برگزیده انتخاب شدند تعداد 3 اثر از شهرستان و 3 اثر از مرکز خلخال و 2 اثر از سطح استان برگزیده شدند. و جایزه لوح تقدیر دریافت کردند.
اولین جشنواره ادبی پارس آباد
مرکز شماره 1 پارس آباد؛ فراخوان ادبی «فجر باران» را با محوریت انقلاب، امام، شهدا برای مراکز کانون پرورش فکری استان و دانش آموزان مدارس در دو گروه کودک و نوجوان و مربیان دعوت به رقابت کرد.
این مسابقه با هدف زنده نگه داشتن خاطرات روزهای انقلاب، یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب با تثبیت ارزشهای انقلاب اسلامی و کشف استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و مربیان کانون برگزار گردید.
فراخوان مذکور در قالب های ادبی و با موضوعات متنوع ادبی با استقبال چشمگیر شرکت کنندگان روبرو شد و
152 اثر به این جشنواره ارسال گردید کار داوری و اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز آخر بهمن ماه می باشد.
راهپیمایی 22 بهمن و برپایی ایستگاه نقاشی
روز 22 بهمن میدان شریعتی اردبیل که همه ساله شاهد برپایی ایستگاه نقاشی کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر است امسال حال و هوای ویژه ای داشت، حضور پرتعداد و ازدحام خانواده ها ساعاتی پیش از شروع راهپیمایی در ایستگاه نقاشی آغاز و تا ساعاتی بعد از اتمام راهپیمایی ادامه یافت.
استقبال بی سابقه خانواده ها از ایستگاه نقاشی و ازدحام مردم در تمام ساعات فعالیت این ایستگاه به گونه ای بود که سبب جلب توجه سایر مردم شده باعث گردید آنها هم لحظاتی ناظر هنرنمایی کودکان و نوجوانان باشند.
بیش از پانصد اثر نقاشی حاصل تلاش کودکان در ایستگاه نقاشی بود که بنا به خواست ناهید اللهویردیزاده مدیر استان مقرر گردید تعدادی از نقاشی ها انتخاب و به صاحبان آنها جوایزی اهدا گردد.
همچنین همانند سال های گذشته کلیه کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در کنار مدیر استان دوشادوش مردم همیشه در صحنه به سیل خروشان راهپیمایی پیوستند تا نشان دهند قشر فرهنگی جامعه هوشیارتر از همیشه پیشرو در نمایاندن قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی است.
گزارش برنامه های مراکز کانون پرورش فکری استان
مرکز 1 اردبیل
بازدید از مرکز: چند کلاس از دانش آموزان مدرسه سقایی جهت بازدید از مرکز و شرکت در فعالیت های کانون دعوت شدند مربی کانون و فعالیت های کانون را برای دانش آموزان معرفی کرد و به آنها تخفیف ویژه کانون را اطلاع داد کارت های عضویت بین آنها جهت عضو شدن در کانون توزیع گردید. سپس ایام دهه فجر را تبریک و شادباش گفت و در مورد پیروزی انقلاب و چندمین سالگرد پیروزی و اینکه تا به حال از بزرگترهای خود چه خاطراتی را شنیده اند را نقل کنند همچنین برای دانش آموزان سوالاتی را مطرح کرد که به صورت رقابتی پاسخ دادند.
قصه گویی: مربی فرهنگی مرکز فعالیت قصه گویی را برای دانش آموزانی که به همین مناسبت جهت بازدید به کانون مرکز یک آمده بودند اجرا کرد قصه گویی از کتاب بچه ها و کبوترها نوشته سیروس طاهباز که مرتبط بود با موضوع جنگ و انقلاب برای دانش آموزان قصه گویی شد.
بازدید از مرکز فروش مرکز: دانش آموزان مدارس از مرکز فروش کانون مرکز شماره یک بازدید کردند.
غبارروبی مزار شهدا: اعضای ثابت به همراه مربی مرکز از مزار شهدای انقلاب بازدید و با شاخه گل مزار شهدا را گلباران کردند و بعد از قرائت فاتحه ای به روح پاک شهدا به توضیحات مربی از رشادتها و ایثار و فداکاری های آنها در همان مکان گوش سپردند.
نشریه دیواری: مربی مرکز با چند نفر از اعضای نوجوان نشریه دیواری را با موضوع دهه فجر و انقلاب با تکنیک کولاژ و گواش اجرا کردند مطالب این نشریه را اعضا از کتابها و منابع موجود از کانون جمع آوری کرده بعد از پایان طراحی و اجرا و رنگ آمیزی مطالب را بر روی نشریه نوشته و بر پانل مرکز نصب کردند.
کارگاه نقاشی: در این کارگاه مربی نقاشی مرکز با اعضا ی حاضر در کارگاه جلسه برگزار کرد ابتدا توضیحاتی در مورد خاطرات و وقایع انقلاب و جنگ داده شد سپس از اعضا خواست تا تصورات خودشان را از جنگ و گفته ای مربی با عنوان رویاهای انقلاب بر روی صفحه مصور کنند که این نقاشی به صورت گروهی با تکنیک مداد شمعی برگزار شد.
کارگاه خوشنویسی: در این کارگاه مربی خوشنویسی با اعضای حاضر به صورت گروهی نوشته ای را با عنوان دهه فجر مبارک و انقلاب ما انفجار نور بود به صورت دو خط خوشنویسی و با رنگ های پرچم ایران سبز و سفید و سرخ به صورت انگشتی رنگ آمیزی کردند.
کارگاه ادبی: در این کارگاه مربی با عنوان کردن موضوعاتی چون امام و شهید و انقلاب، اعضا را به نوشتن داستان و طرح ادبی و شعر، راهنمایی کرد اعضا آثار خود  را در پایان به مربی ادبی مرکز ارائه دادند.
جشنواره ادبی یاغیش سسی مرکز شماره یک اردبیل همزمان با جشن انقلاب در سالن خطائی اردبیل برگزارشد مسابقه عکاسی: در این فعالیت با راهنمائی مربی عکاسی مرکز سوژه ایی با موضوع انقلاب انتخاب و به اعضا ارایه گردید تا اعضا از آن عکس تهیه کنند.
شرکت در راهپیمایی 22 بهمن: به مناسبت سی و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مربیان و اعضای فعال مرکز پایان بخش برنامه های دهه مبارک فجر بود.
مرکز 2 اردبیل
اعضای کودک و نوجوان مرکز 2 اردبیل همگام با نواخته شدن زنگ انقلاب و طنین انداز شدن نوای آزادی و استقلال در سراسر ایران اسلامی، مراسم گلباران تمثال مبارک امام انقلابشان را اجرا کردند،
 در این مراسم ابتدا مربی  با استفاده از کتاب روزها و رویدادها در مورد وقایع انقلاب با اعضا صحبت کرده، سپس در طی مراسمی خاص تمثال امام توسط اعضای نوجوان گلباران شد اعضا همگام با این مراسم سرود ملی را به صورت دسته جمعی قرائت کرده و شعارهای انقلابی، سرداده جشن شادی برپا کردند،
 علاوه بر این مراسم کارگاه ادبی با حضور اعضای شرکت کننده برگزار شد اعضا با راهنمایی مربی به روایت نویسی با استفاده از تصاویر انقلابی پرداختند، مربی تعدادی از تصاویر انقلابی را در اختیار اعضا قرار داد، اعضا با استفاده از تصاویر و استعدادهای نوشتاری خود به روایت نویسی تصاویر پرداختند.
جشن و شادی های انقلابی همگام با سایر مراکز در مرکز 2 اردبیل برپا بود، شعار نویسی روی پارچه، پخش کلیپ خاطرات انقلابی، و برپایی جشن از برنامه های مرکز در گرامی داشت ایام دهه ی فجر بود.
 شعار نویسی روی پارچه با حضور دانش آموزان مدرسه ی سبحان اجرا گردید، در این برنامه اعضا شعارهای انقلابی را روی مقوا نوشته و به صورت دسته جمعی این شعارها را به یاد ایام اول انقلاب تکرار کردند. سپس با را هنمایی مربی هنری مرکز به نگارش این شعارها بر روی پارچه پرداختند، پس از شعارنویسی، با همراهی دانش آموزان و اعضای مرکز جشن شکوفه های انقلاب برپا شده و مربیان به شعر خوانی و معرفی وقایع انقلاب پرداختند، پخش سرود و فیلم از دیگر برنامه های اجرایی در مرکز بود.
مرکز 3 اردبیل
به مناسبت دهه مبارک فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 3 اردبیل همه روزه برنامه های مختلفی در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.
اعضا مرکز3 اردبیل در اولین روز دهه مبارکه فجر با همکاری مربیان و کارکنان مرکز به فضا سازی و تزیین مرکز پرداختند. در این میان اعضا به شیوه کاغذ و تا کاج های رنگی که نمادی از پرچم ایران بود را ساخته و از سقف قسمت ورودی آویزان کردند.
اعضای مرکز سه اردبیل در اولین روز از دهه مبارکه فجر در حرکتی نمادین و با شکوه در مراسمی که با مشارکت دیگر اعضا مراکز پنجگانه با حضور در گلزار شهدا، مزار شهدای انقلاب را گلباران و بار دیگر با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.
در سومین روز از دهه مبارکه فجر اعضا مرکز 3 اردبیل اقدام به تهیه تقویم انقلاب نمودند. این برنامه  در قالب فعالیت تحقیق و پزوهش طراحی شده بود که توسط اعضا نوجوان دختر اجرا شد. کتاب سه جلدی روزها و رویدادها به عنوان منابع اعضا در این برنامه مورد استفاده و مطالعه اعضا قرار گرفت.
در برنامه پژوهش ایام انقلاب سعی شد با شیوه تحقیق و مطالعه اعضا پسر و نوجوان مرکز با فهرستی اجمالی از خیانت های شاه به کشور و مردم ایران را آشنا شوند. خیانتهایی که هر کدام از آنها در عقب ماندن کشور از پیشرفت و آبادانی ایران عزیز نقش داشته است. این برنامه که با حضور 15 عضو نوجوان پسر انجام شد. اعضا بعد از مطالعه و بازگو شدن موارد لازم عنوان هایی را از این خیانت تهیه کرده و در برگه هایی نوشته و بر روی مقوای سیاه نصب کردند.
30 نفر از اعضای دختر کودک و نوجوان در برنامه ای شعارها و سخنان امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب را با ترکیب شیوه نقاشی و خطاطی به اجرا درآوردند.
یکی دیگر از افتخارات مرکز 3 اردبیل که در این دهه به نمایش درآمد اجرای سرود مرکز در جشنواره استانی سرود بود. ابتکار و خلاقیتی که اعضا در اجرای این کار داشتند تحسین همگان را بر انگیخت. اعضا گروه از اعضا دختر کودک به تعداد 10 نفر بودند و عنوان سرود اجرا شده، پرچم ایران بود.
این جشن که به پاس یاد و خاطره انقلابیون و شهدای انقلاب ونیز عزت و افتخار ایرانیان درسال 57 بود، درسالن خطایی با مشارکت مراکز پنجگانه اردبیل برگزارشد، نزدیک به 50 نفر ازاعضا مرکز 3 اردبیل در این جشن حضور داشتند. در میان این اعضا، اعضا ادبی و برگزیدگان جشنواره ادبی یاغیش سسی نیز حاضر بودند. اجرای سرود، مسابقه، قرائت آثار برگزیده یاغیش سسی و اهدا جوایز از برنامه های اجرایی جشن انقلاب بود.
یکی از بزرگ‌ترین معروفات، شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن است. بر همین اصل اعضا مرکز 3 اردبیل همراه با دیگر اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در روز 22 بهمن در راهپیمایی ملی و حماسی حضور فعال داشت. اعضا این مرکز با شرکت در ایستگاه نقاشی تصاویر این روز را ترسیم کردند.
مرکز 4 اردبیل
12   بهمن اولین روز دهه فجر، فضا سازی و ریسه بندی مرکز با کمک اعضا جهت آماده سازی مرکز برای اجرای برنامه ها ی ایام مبارک دهه فجر انجام شد.
 13 شرکت در مراسم غبار روبی مزار شهدا با حضور مراکز پنجگانه اردبیل. اعضا با اهدا گل بر مزار شهدا، با شهیدان انقلاب تجدید پیمان کردند که پیشرو راه این عزیزان باشند.
14 بهمن معرفی شخصیت امام راحل همراه با گلباران تمثال امام (ره)، پخش سرود انقلاب، نشست و گفتگو با اعضا در مورد زندگی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.
 15 بهمن، بازدید مدرسه شهید کاظمی گلمغان به تعداد 30 نفر از دانش آموزان آن مدرسه که با برگزاری ایستگاه نقاشی به صورت نقاشی روی پارچه، شعرخوانی، شعار نویسی و پخش فیلم و پذیرایی انجام گرفت.
16 بهمن، برگزاری ایستگاه نقاشی و نقاشی روی پارچه با موضوع انقلاب برای آشنایی هر چه بیشتر اعضا با فعالیتهای انقلابی مردم علیه شاه ظالم صورت گرفت.
17 بهمن، نمایشی به صورت پانتومیم با موضوع تظاهرات و تهیه نشریه دیواری با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی اجرا گردید.
18 بهمن حضور در مرکز یک استان و آماده سازی دکور برای جشن انقلاب، با حضور مراکز پنجگانه صورت گرفت.
19 بهمن شرکت در جشنواره استانی یاغیش سسی و جشن بزرگ انقلاب در سالن خطائی به همراه اعضای مرکز.
21 بهمن، کارت پستال سازی با موضوع انقلاب و 22 بهمن شرکت در راهپیمایی همراه مردم همیشه در صحنه پایان بخش برنامه های دهه فجر در مرکز 4 اردبیل بود.
مرکز 5 اردبیل
در اولین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با لحظه ی ورود امام خمینی(ره) به ایران، اعضای مرکز 5 اردبیل با کاروان شادی کانون همگام شده و سوار بر مینی بوسهای سیار روستایی در سطح شهر به شادی پرداختند.
این کاروان شادی با به صدا در آمدن سرود جمهوری اسلامی، در سطح شهر به راه افتاده و با اهدای گل و کتاب به کودکان، سی و چهارمین بهار انقلاب را جشن گرفتند.
در برنامه ای دیگر، اعضای مراکز پنجگانه اردبیل، در کنار یکدیگر در کنار مزار شهدا حاضر شدند و به غبار روبی مزار شهدا پرداخته و گل و صلوات بر روح شهدای بزرگ ایران نثار کردند.
همچنین مربیان مرکز شماره پنج اردبیل به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی، با حضور در مدرسه شهید نادر اصغری به اجرای برنامه های متنوع برای دانش آموزان آن مدرسه پرداختند. معرفی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی و معرفی ایام از برنامه هایی بود که برای دانش آموزان اجرا شد.
همچنین جشن بزرگ غنچه های انقلاب در مرکز پنج اردبیل برگزار شد در این جشن برنامه های متنوع و جذابی به اجرا درآمد. اجرای سرود توسط اعضای خردسال، نمایشنامه خوانی نوجوانان مرکز، معرفی کتابهای انقلابی، شعرخوانی، پخش فیلم و انیمیشن و .... برنامه های این جشن بزرگ بود. اعضا با در دست داشتن پرچم های ایران به همخوانی سرود انقلاب پرداختند.
مرکز 1 مشگین شهر
در اولین روز از ایام دهه ی فجر، گروههای سرود مراکز سه گانه ی مشگین شهر در مرکز شماره ی یک جمع شدند و به نوبت به اجرای سرود های انقلابی پرداختند. پخش قدیمی ترین سرود های انقلابی به عنوان میان برنامه و معرفی شخصیت امام خمینی با استفاده از پانل ویژه ای که به مناسبت همین ایام تهیه شده بود از دیگر برنامه های اجرا شده در این ایام بود.
در پایان این ویژه برنامه اعضا و مربیان مراکز یکی از سرود های قدیمی انقلاب را هم خوانی کردند این برنامه با پذیرایی از شرکت کنندگان برنامه پایان یافت.
 برنامه سرودخوانی و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) توسط نماینده ی صدا و سیما انعکاس خبری یافت.
اعضای کودک و نوجوان مرکز یک با استفاده از چیدنی ها راهپیمایی ها و تظاهرات مردم را بر روی میزهای کتابخانه صحنه سازی کردند.
در این برنامه پس از بحث در مورد مهمترین ویژگی های تظاهرات  انقلابی کشور در سی و چهار سال گذشته، اعضا با درست کردن آدمکها، تانک، تفنگ، میدان آزادی و... گوشه هایی از  انقلاب ایرانیان  را در فضای مرکز زنده کردند.
با رقابتی کردن ساخت مدل های مورد نظر با استفاده از مجموعه های چیدنیها، اعضایی که پایدارترین و مناسب ترین مدل ها را ساخته بودند مورد تشویق قرار گرفتند.  
مرکز 2 مشگین شهر
در روز 15 بهمن اعضا و مربیان مراکز مشگین شهر و بچه های و مربیان مهدکودک های مشگین شهر در مرکز2 شاهد جشنواره قصه گویی بودند.
 مرکز شماره 2 به مناسبت ایام مبارک دهه فجر آذین بندی شد. در این برنامه ابتدا فاضلی ضمن خوش آمدگویی و بیان خاطره از روزهای انقلاب به اهمیت برگزاری ایام الله دهه فجر اشاره نمود و بچه ها را به شنیدن قصه ها از زبان مربیان مراکز دعوت نمود. سپس مربیان به ترتیب به قصه گویی پرداختند و بچه ها را با قصه هایشان به دوران اول انقلاب بردند در ادامه بچه ها با راهپیمایی در حیاط مرکز شعارهای انقلابی، سر دادند.
در 16 بهمن باز باران انقلاب کنار پنجره ی کانون با ترنم زیبایش روشن ترین ترانه راخواند و بچه ها همصدا باهم راز قشنگ عاطفه را معنا کردند اعضا و مربیان مرکز 2 مشگین شهر کنار هم نشستند تا از دور ریختنی ها، دکمه ها، هسته ها و...کاردستی های زیبایی را خلق کنند و کارت پستالهای زیبایی خلق کردند در این برنامه به رسم یادبود به 34 نفر لوح اهدا گردید.
در 17 بهمن مربیان مراکز مشگین شهر به همراه بچه ها سجاده ساده سحر را گستردند تا در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سلام و سپاسی دوباره به شهدا و رزمندگان اسلام هدیه کنند و یاد و خاطره عزیزان انقلاب را گرامی بدارند.
فضای آراسته مرکز بوی لاله های مقاومت را در ذهن ها تداعی کرد اعضای مراکز و بچه های مهد کودک و دانش آموزان مدرسه آلنی دست در دست هم داده بودند به مهر تا در کنار هم پیروزی نور را جشن بگیرند. بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی، فاضلی مسئول کمیته کودک مشگین شهر، قصه انقلاب را برای بچه ها بیان کرد و خاطرات روزهای انقلاب را برای بچه ها باز گفت. سپس گروه سرود مرکز سرود خود را اجرا نمودند و بعد مسابقه فرهنگی توسط مربیان برای بچه ها برگزار شد در پایان به 5 نفر از اعضای برگزیده و گروه سرود جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
18 بهمن اعضای مرکز با برگزاری مسابقه حدیث، سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند در این برنامه که بچه ها با آمادگی قبلی شرکت نموده بودند با شور و شوق به رقابت پرداختند در ادامه با اهدای جوایز به 4 نفر از برگزیدگان برنامه پایان یافت.
در 19 بهمن بار دیگر در مرکز شماره 2 مشگین شهر قلم بچه ها جان گرفت تا سرگذشت روشنی را به تفسیر بکشند و برای انقلاب و روزهای تاریخی تعبیر عاشقانه بیابند و صداقت و خلوص ملت غیور را در قالب شعار نویسی تداعی کند در این برنامه مربیان مرکز ضمن اجرای برنامه معرفی شخصیت، معرفی وقایع و برگزاری مسابقه فرهنگی از بچه ها خواستند که هر کدام 5 شعار انقلابی و 5 متن ادبی را نوشته و 5 تصویر از جایگاه پرچم در کشور را نقاشی کنند. برنامه با اهدای 15 جایزه به برگزیدگان به پایان رسید.
ایثار بار دیگر در مسابقه ادبی مرکز 2 مشگین شهر شکفت اعضا و مربیان مرکز 2 مشگین شهر گرد هم آمدند تا با برگزاری مسابقه ادبی، یاد و خاطره ایثارگران تاریخ اسلام و انقلاب را گرامی بدارند. اعضا در دو گروه سنی (ج و د) حضور یافتند و از بین 30 اثر 6 نفر برگزیده اعلام و جوایزی به رسم یاد بود اهدا گردید.
به مناسبت گرامیداشت 22 بهمن اعضا و مربیان مراکز مشگین شهر با حضور در راهپیمایی با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدای به خون خفته تجدید میثاق نموده اند تا آمادگی خود را جهت پیروی از ولایت فقیه اعلام نمایند.
مرکز 3 مشگین شهر
جشنواره ی سرودهای انقلابی در مرکز 1 مشگین شهر: در این برنامه که با حضور پر شور گروههای سرود مراکز مشگین شهر و مدارس شهرستان مربیان و معلمان برگزار شد، برنامه با پخش سرود ملی و همخوانی همه ی بچه ها آغاز شده و در ادامه گروهها به نوبت به خواندن سرودهایشان که از روزها قبل به همراه مربی و معلمانشان تمرین کرده بودند پرداختند. بچه ها با حال و هوای سرودهایی که در زمان انقلاب از صدا و سیما و در خیابانها پخش می شده آشنا شدند.
مسابقه ی طناب کشی و طناب زنی در سالن تربیت بدنی مشگین شهر: این برنامه با مشارکت اداره ی بهزیستی و حضور مهدهای کودک و مدارس برگزار شد. بچه ها به صورت گروهی و مدرسه ها به نوبت به اجرا ی مسابقه ها پرداختند. در انتها نیز به گروه برنده جوایزی تعلق گرفت.
اعضا به نوشتن جملات کوتاه به صورت پیام کوتاه مکتوب در مرکز پرداختند. در این برنامه ابتدا در مورد ایام دهه ی فجر برای بچه ها صحبت شد و سپس از بچه ها خواسته شد تا جملاتی زیبا در مورد این ایام و احساسشان در مورد امام و میهن بنویسند. در انتها نیز به جملات برگزیده جوایزی اهدا شد.
قصه گویی مربیان در مرکز 2 مشگین شهر: این برنامه با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش و حضور بچه های مهد کودک شهرستان، و مدارس در مرکز2 برگزار شد، در این برنامه مربیان یکی یکی به قصه گویی پرداختند و با قصه های شیرین خود که متناسب با روزهای دهه ی فجر و خاطرات آن دوران بود روزی به یادماندنی برای بچه ها خلق کردند.
جشن بزرگ انقلاب در مرکز 3 مشگین شهر: این برنامه با مشارکت مدارس دهستان و ادراه ی بهزیستی و حضور مهدهای کودک در مرکز برگزار شد. با همخوانی سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن توسط بچه های مهد برنامه آغاز شد. در ادامه فاضلی مسئول کمیته کودک و نوجوان مشگین شهر، برای بچه ها در مورد روزهای انقلاب و خاطرات خودشان از آن روزها صحبت کرد  برنامه با سرود خوانی و مسابقه و اهدای جوایز به اعضای برگزیده ی مرکز به پایان رسید در انتها نیز بچه ها از نمایشگاهی که از آثار اعضا تهیه شده بود دیدن کردند.
با همکاری مدرسه ی ابتدایی دهستان، و حضور دانش آموزان به نوشتن قطعه های ادبی پرداخته شد. در این برنامه ابتدا مربی در مورد روزهای سختی که مردم در آن زمان سپری کردند صحبت کرد و سپس بچه ها شروع به نوشتن کردند.
موشک سازی در مرکز: با استفاده از کاغذهای رنگی بچه ها به درست کردن موشک پرداختند و در انتها موشکهای خود را در محوطه به پرواز در آوردند.
آماده سازی پرچم های رنگی و شعارنویسی برای شرکت بچه ها در راهپیمایی 22 بهمن: به کمک بچه ها پرچم سازی شده و شعارهایی بر روی کاغذها و مقواها نوشته شد تا اعضا در روز راهپیمایی با خود به همراه ببرند.
22 بهمن روز حضور در راهپیمایی به همراه اعضای مرکز بود.                                                                         
مرکز 1 پارس آباد
همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان ایران ، مرکز 1 پارس آباد میزبان اعضای کانون های حضرت معصومه و علامه طباطبایی بود که در این برنامه کارگاه کاردستی و نقاشی برگزارشد، همچنین در سالن سینمای مرکز، قصه های انقلابی ( تبر، توسط وطن خواه خاطرات حضرت امام خمینی(ره) توسط روزگاری ) برای شرکت کنندگان اجرا گردید که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.
همزمان با 14 بهمن (روز انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری) مربیان مرکز 1 پارس آباد با حال و هوای روزهای بهمن 57 ضمن پخش سرودهای انقلابی به فضاسازی محل اجرای برنامه پرداختند و ساعاتی بعد با اجرای برنامه های متنوع میزبان اعضای فعال و میهمانانی از مدرسه دخترانه بودند.
معرفی حضوری واقعه سرنوشت ساز 22 بهمن ماه سال 57، برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه، اجرای مسابقه نقاشی الکترونیکی در بین اعضای شرکت کننده با موضوع دهه فجر، نوشتن متن های ادبی توسط اعضای علاقمند، اهدای کتاب با موضوعات دهه فجر به برگزیدگان مسابقات اجرا شده از جمله برنامه های این روز بود.
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در سالن مرکز دایر شد و زمینه بازدید برای شرکت کنندگان در برنامه های دهه مبارک فجر فراهم گردید. این نمایشگاه تا آخر بهمن ماه جهت بازدید دانش آموزان دایر بود . مربیان نیز به هنگام بازدید علاقمندان از نمایشگاه به معرفی محصولات و تولیدات کانون پرداختند. همچنین در این روز فضاسازی مرکز تکمیل و سالن سینما و داخل مرکز جهت برگزاری جشن فجر انقلاب تزئین گردید.
مربی مسئول مرکز شماره 1 پارس آباد با مراجعه به مدارس و حضور در بین دانش آموزان (مراسم ظهرگاهی و کلاسها) به مناسبت دهه مبارک فجر در مورخه 16/11/91 با آغوشی پر از مهر و قصه و شعر و کتاب ضمن صحبت با دانش آموزان در خصوص فجر انقلاب اسلامی و فعالیت های کانون و شرایط عضویت در آن به معرفی محصولات فرهنگی کانون پرداخت.
 دانش آموزان در کلاسهای درس با حال و هوایی متفاوت، قصه تبر را از زبان مربی شنیدند و با هم بودن را رمز پیروزی و موفقیت دانستند و با خواندن شعر«اماما» یادی از امام شهدا کردند و دنیایی از عشق خود را با دعا و صلوات نثار روح پاک امام خمینی(ره) نمودند.
همچنین همراه عروسکهای دارا و سارا که میهمان آغوش گرم بچه ها بودند نمایش بازی کرده و ساعاتی پر از نشاط بازی، شعر و قصه را سپری کردند. در پایان از مدیران و مربیان پرورشی دو شیفت مدرسه به دلیل همکاری صمیمانه واستقبال خوب و هماهنگی در اجرای این برنامه ها قدردانی بعمل آمد.
مرکز 1 پارس آباد در پنجمین روز دهه مبارک فجر ضمن دعوت از دانش آموزان و اعضای فعال و حضور آنان در مرکز به اجرای فعالیت ادبی پرداخت.
روخوانی کتاب خاطرات بچه های انقلاب، قرائت اشعار توسط شرکت کنندگان با حضور مربی ادبی در موضوعات فجر انقلاب اسلامی، نوشتن قصه ناتمام و قطعات ادبی، برگزاری مسابقه ادبی یاغیش سسی، شرکت دادن اعضای فعال مرکز در مسابقه ادبی فجر باران، ضبط شعر خوانی اعضای ادبی فعال مرکز جهت ارسال به استان از جمله برنامه های این روز بود. 
در ششمین روز از دهه مبارک فجر در سالن سینما مرکز 1 پارس آباد برنامه ا ی با عنوان «جشن انقلاب» با همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با مسئولیت کانون برگزار گردید. شرکت کنندگان در این جشن اعضای فعال مرکز و کمیته امداد امام (ره) و دانش آموزان مدارس بودند جمعی از مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند.
 فعالیتهای اجرا شده در این جشن عبارت بود از : قرائت آیاتی از کلام الله توسط یکی از اعضای مرکز پخش کلیپ شکوه افتخار ( ورود حضرت امام (ره) ) خاطره گویی از کتاب گلهای باغ خاطره، اجرای مسابقات حضوری ویژه دختران و پسران بطور جداگانه، اجرای نمایش زنده طنز توسط اعضای پسر مرکز، تقدیر از اعضای برگزیده مرکز در مسابقات کشوری و استانی سال 91 ( کتابخوانی، ادبی، هنری (انیمیشن)، پذیرایی از میهمانان پایان بخش برنامه بود. این جشن که روزی به یادماندنی را برای میهمانان بویژه بچه ها به ارمغان داشت، ضمن پوشش خبری از شبکه استانی نیز پخش گردید.
 مسابقه دوچرخه سواری از برنامه های مصوب کمیته کودک و نوجوان شهرستان که با اطلاعیه قبلی در سطح شهرستان از علاقمندان ثبت نام بعمل آمده بود، با همکاری اداره ورزش و جوانان در زمین چمن استادیوم ورزشی شهرستان پارس آباد و با حضور کلیه همکاران مرکز در بین اعضای نوجوان شرکت کننده برگزار گردید.
در این مسابقه به نفرات اول و دوم به نام های شایان شرفی و علی محمدی خالان جوایزی از سوی مرکز فرهنگی هنری 1 اهداء گردید. این برنامه با پوشش خبری جهت ارسال به مرکز استان نیز همراه بود.
در این روز ضمن پیگیری های مکرر در طول دهه مبارک فجر، کلیه آثار مسابقات فراخوانی شده از اوایل بهمن ماه جهت داوری در مرکز 1 جمع آوری گردید.
همچنین جهت جمع آوری آثار مسابقه ماسک سازی دانش آموزی که قبلا از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد و مدیریت آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده بود ، به مدارس ابتدایی و راهنمایی مراجعه نموده و تمامی آثار جهت داوری و شرکت در مسابقه تحویل گردید. 
در سالروز فجر انقلاب اسلامی (روز 22 بهمن) کلیه همکاران مراکز پارس آباد ضمن حضور پرشور خود در راهپیمایی، در برگزاری ایستگاه نقاشی در میدان امام حسین (ع) صمیمانه فعالیت نمودند و با آماده سازی مکانی که برای ایستگاه نقاشی از قبل هماهنگی شده بود، به استقبال اعضا و شرکت کنندگان آزاد دانش آموزی رفتند. نقاشی بچه ها با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی بود که با راهنمایی مربیان انجام و مورد بازدید جمعی از شرکت کنندگان در راهپیمایی قرار گرفت. بعد از اتمام این برنامه مربیان و کارکنان مراکز کانون با شوری مضاعف و حضوری دسته جمعی به میان مردم رفته و در ادامه راهپیمایی شرکت نمودند.
مرکز 2 پارس آباد
مرکز فرهنگی هنری شماره 2 پارس آباد در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر ویژه ‌برنامه‌هایی را با عنوان ده روز پر اتفاق با حضور اعضای فعال مرکز اجرا کردند.
این برنامه ها در دو بخش تنظیم شده بود که یک بخش مربوط به فضاسازی و آذین بندی مرکز و بخش دوم برگزاری کارگاههای مختلف فرهنگی هنری ادبی و برپایی جشن ویژه انقلاب با حضور مسئولین در این ایام بود.
درست کردن سمبل آزادی (کبوتر و لاله)، معرفی شخصیت امام بصورت کلیپ، برگزاری اولین فراخوان ادبی با موضوع انقلاب و امام، مسابقه نقاشی با عنوان امام خمینی و خاطرات روز پیروزی، تهیه پانل روز شمار انقلاب و حضور در مدارس مجاور و آشنایی دانش آموزان با رخدادهای انقلاب از اهم برنامه های اجرا شده بود.
مرکز اصلاندوز
مرکز اصلاندوز با اجرای برنامه های مختلف سی چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفت این برنامه از روز 12 بهمن با اجرای مسابقه نقاشی برروی پارچه 12 متری آغاز گردید.
ساخت کاردستی های انقلابی از جمله برنامه های این ایام بود که اعضا با استفاده از کاغذ ها و مقواهای رنگی کاردستی های انقلابی از  قبیل گل های لاله، پرچم و  تصاویری با رنگ های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را درست کردند این کاردستی ها را به صورت  نمایشگاه کوچک در سالن مطالعه مرکز قرار گرفت.
اجرای سرودهای انقلابی نیز ازبرنامه های این ایام بود که با حضور پررنگ اعضا برگزار گردید اعضا در کنار اجرای سرود، مقاله و شعرها یی را که آماده کرده بودند اجرا شد. همچنین اعضا دل نوشته های خود را در ارتباط با انقلاب اسلامی ایران بر روی پارچه نوشتند.
 اعضا و دانش آموزان مدارس  از نمایشگاه عکس انقلاب دیدن کردند مربیان ضمن ارایه تصاویر، توضیحاتی را درباره رویدادها و وقایع منعکس شده در عکس به بازدید کنندگان  دادند و اعضا را با حال و هوای آن روزها آشنا  کردند..
در اجرای مسابقه سوالات انقلابی، مربیان سوالاتی را طرح کرده بودند که، متناسب با گروه سنی اعضای شرکت کننده بود تا اعضا به صورت غیر مسقیم با وقایع و اتفاقات آن دوران آشنا شوند در این مسابقه اعضای به صورت گروهی شرکت کردند و بر اساس امتیازی که می گرفتند برنده می شدند. این مسابقه به شیوه دیگر نیز اجرا گردید بدین صورت که مربیان متنی را در ارتباط با ایام دهه فجر می خواندند و سوالاتی را از متن طرح و از اعضا می پرسیدند.
روخوانی کتابهایی چون شاه مقوایی، خاطرات بچه های انقلاب 1 و 2 در این ایام اجرا گردید. همچنین جهت آشنایی بهتر کودکان و نوجوانان با رویداد تاریخی ایران در بهمن ماه57 کتابهای فجر انقلاب، خورشید در کوچ و امام آمد به صورت حضوری و در قالب طرح دیواری به اعضا معرفی شد.
از 12 تا 22بهمن ماه فیلم های سینمایی هر روز در سالن سینمای مرکز برای دانش آموزان و بازدید کنندگان پخش شد. در کنار این برنامه آهنگ و سرودهای انقلابی نیز پخش گردید.
مرکز جعفرآباد
چهارمین جشنواره نشریه نگاری کانون و مدارس جعفرآباد با حضور 15 گروه سه نفره از مدارس ابتدایی امام صادق، حضرت معصومه و نرگس و با حضور کلاسهای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در مرکز فرهنگی هنری جعفرآباد برگزار گردید.
در روز جشنواره اعضای گروهها به همراه مربیان پرورشی در مرکز حاضر شده پیرامون سه موضوع با عنوانهای (انقلاب اسلامی و دهه فجر- معرفی شخصیت حضرت محمد(ص) وحدت و دوستی) اقدام به تهیه نشریه کردند.
 ظهراب وند بخشدار شهر به همراه رییس آموزش و پرورش، شهردار و شورای شهر و تعدادی از مسئولین در کانون حاضر شده و از روند جشنواره بازدید کرده با شیوه کار و موضوع نشریه گروه ها آشنا شدند از هر گروه یک نفر به عنوان نماینده در مورد موضوع نشریه و مناسبت آن با این ایام برای مسئولین صحبت کرد.
در ادامه بخشدار برای تمامی گروهها آرزوی موفقیت کرده گفت: جای بسیار خوشحالی است که ما با نسلی روبرو هستیم که با وجود اینکه رنگ وبوی انقلاب را ندیده ونچشیده اند ولی به این زیبایی توانایی به تصویر کشیدن آن صحنه ها و قدرت بیان جملات زیبای آن را دارند.
بخشدار سه نفر از اعضا به نام های سیمین قهرمانزاده، آی نور راعی و امیر یزداندوست را به خاطر توضیحات زیبایی که در خصوص موضوع نشریه و همچنین پیروزی انقلاب بیان کردند انتخاب و داد.
 در پایان کار داوری بین 15 نشریه کار شده با توجه به گروههای سنی شرکت کننده صورت گرفت و 4 گروه شامل دو گروه دختر و دو گروه پسر انتخاب شدند اسامی گروههای انتخاب شده با توجه به نام نشریه به ترتیب زیر است.(دوستی: سیمین قهرمانزاده- نازنین کریمی- مهدیه بذلی)- (لبخندماه: نسرین ایرانی- مهسا حیدری- ندا قویدل)- (فجر انقلاب: شاهین همت جو- علی بهپور- هادی سلیمانی)- (شکوه پیروزی: امیر رضا یزداندوست- رضا پور اصغر-محمد رضا رنجبر)
با حضور کلیه مسئولین شهرستان بیله سوار و جعفرآباد مراسم رونمایی از چهار رمان نوجوان نقد شده در محل سالن سینمای مرکز جعفرآباد برپا شد.
 کتابهای کتابهای لالو، عاشقانه های یونس در شکم ماهی، گرگ ها گریه نمی کنند و هندوانه به شرط عشق در ابعاد 70*50 کتابسازی شده بود شامل خلاصه داستان، نقد محتوایی و نقد ظاهری کتاب در این ویژه برنامه پس از رونمایی که توسط معاون فرماندار، امام جمعه و بخشدار جعفرآباد، مسئولین ادارات بیله سوار و جعفرآباد صورت گرفت هر کدام به مطالعه مطالب داخل کتاب پرداخته و اعضا نوجوان مرکز را به همراه مربی ادبی مورد تحسین قرار دادند،
در ادامه عبادی امام جمعه شهر با مرور کتاب عاشقانه های یونس در شکم ماهی و توضیحات مربی مرکز در خصوص کل داستان به سوره یونس اشاره نموده و انتشار چنین کتابهایی را که در حد نوجوانان می باشد و باعث آشنایی بیشتر نوجوانان با مطالب و مفاهیم قرآنی که بصورت خلاقانه بوده و موجب میل و رغبت بیشتر نوجوانان به زندگی پیامبران و امامان می شود را مایه مباهات دانسته و مجموعه های فرهنگی چون کانون پرورش فکری را از جمله عاملین ترویج  و نشر چنین موضوعاتی دانست.
 در ادامه از 15 نشریه ای که در چهارمین جشنواره نشریه نگاری و در ایام اله دهه فجر برگزار شده بود بازدید نموده و به نقد و بررسی تک تک نشریات پرداختند.
 ظهرابوند بخشدار جعفرآباد در حین بازدید نشریات و فعالیتهای مرکز، مربی مسئول مرکز را به خاطر همت و تلاشی که در طول سالیان سال در خصوص برپایی و برگزاری چنین جشنواره هایی که موجب تشویق بیشتر اعضا به فعالیتهای گروهی می شود مورد تحسین قرار داده و وجود چنین مرکز فرهنگی هنری فعال و پر انرژی را یکی از نعمتهایی الهی برای این شهر دانست.
 در ادامه جوایز گروههای انتخاب شده نشریه نگاری، کتابخوانان برتر، خلاصه نویسان برتر و اعضا انتخاب شده در مسابقه ادبی توسط مسئولین اهدا گردید هزینه جوایز را بخشدار، آموزش و پرورش و شورای شهر و رییس بانک ملی بر عهده گرفته بودند، پایان بخش برنامه پذیرایی و بازدید مسئولین و اعضا و مربیان از نمایشگاه محصولات فروش مرکز بود که هر کدام وسایل مورد نیاز خود را خریداری کردند.
مرکز بیله سوار
     مدیر مهد کودک رنگارنگ با مسئول کانون پرورش فکری، 60 نفر از اعضای مهد در کنار مربیان خود جهت بازدید از کانون و شرکت در جشن برزگ انقلاب در کانون حضور یافته و در اجرا برنامه های جشن مشارکت کردند.
 در این برنامه شخصیت حضرت امام (ره) برای اعضا معرفی شد و در کنار برنامه تعداد 34 نفر از اعضا به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، با موضوع انقلاب نقاشی کشیدند.
 گروهی دیگر از مهد به اجرای سرود انقلابی پرداختند. در پایان برنامه کلیه اعضا از نمایشگاه عکس انقلاب که در سالن مطالعه کانون برگزار شده بود بازدید کردند. سیف اللهی مسئول مرکز در مورد برگزای این نمایشگاه گفت: این انقلاب باید به کودکان و نسل جدید معرفی شود و برگزاری نمایشگاه عکس، خاطره گویی و پخش فیلم و ... روش های مناسبی است. این برنامه توسط نماینده صدا و سیما ضبط و جهت پخش به صدا و سیمای استان ارسال شد.
 مرکز گرمی
در اولین روز دهه مبارک فجر مربیان مرکز گرمی به اتفاق سایر مسئولین شهر با امام جمعه محبوب این شهرستان دیدار کرده و از رهنمودهای حکیمانه آن بزرگوار بهره مند شدند.
 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صفری امام جمعه شهرستان گرمی ضمن تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران، دهه فجر را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مناسبت‌های دینی و سیاسی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت : باید به بهترین شکل ممکن مراسم های دهه فجر برگزار شود تا به این ترتیب رشد و اعتلای فرهنگ ملی رقم خورده و دنیا شاهد اقتدار ملت ایران اسلامی باشد و اوج این برنامه ها با حضور پرشور مسوولان و مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی بیشتری خواهد یافت.
همچنین در این روز به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران سر فراز ، 120 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز گرمی در مزار گلزار شهدای صاحب الزمان حضور یافته و ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا با امام و شهدا تجدید میثاق کرده و مزار شهدا را گلباران کردند.
 در بخش بعدی این برنامه در کنار گلزار شهدا، مسابقه نقاشی برگزار شد. سپس فرماندار و سایر مسئولین ادارات شهر در گلزار شهدا حضور یافته و فرماندار محترم به نقاشی های برتر این مسابقه هدایایی را تقدیم کرد. در پایان این مراسم معنوی، محمود علایی فرماندار شهرستان گرمی در سخنانی از کمیته کودک و نوجوان دهه فجر شهرستان به خاطر اجرای این برنامه ، تقدیر و تشکر کرده و از کودکان به عنوان آینده سازان مملکت یاد کرد و بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی تاکید نمود.
در سومین روز از دهه مبارک فجر اعضای فعال ادبی گرد هم آمدند تا با ولایت و رهبری تجدید میثاق مجدد نمایند و به رهبر فرزانه خود نامه ای بنویسند در ابتدای این برنامه لیلا حیدر نژاد توضیحاتی در خصوص ولایت فقیه به اعضا داده و اعضا به رهبر خود نامه نوشتند. در پایان نامه های ادبی شقایق رحیمی، مریم آقازاده و نسرین کرمی به عنوان بهترین نامه ادبی به رهبرم انتخاب شده و در ویژه برنامه ای از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.
   در چهارمین روز از دهه مبارک فجر برنامه های متنوع فرهنگی از جمله معرفی وقایع و ایام, اجرای نمایش خلاق با عنوان گوپچی ممی قلی، معرفی شخصیت حضرت امام (ره) و معرفی کتاب های مربوط به انقلاب ( امام آمد، شاه رفت، زیر بار ستم نمی کنیم زندگی ، خورشید در کوچ و...... ) انجام شد. این فعالیتها در گروههای مجزای دختر و پسر توسط مربیان فرهنگی اجرا گردید.
 در هشتمین روز از دهه مبارک فجر جشنی با عنوان جشن انقلاب با همکاری کمیته امداد و با حضور 100 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز در سالن سینمای کانون برگزار شد. جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز فرهنگی هنری گرمی با تلاوت سوره ی فجرِ قرآن مجید توسط محمد مهدی ناصری عضو فعال کانون آغاز و با اجرای فعالیت های شعرخوانی، اجرای سرود انقلاب اسلامی توسط گروه سرود اعضای دختر و معرفی شخصیت حضرت امام (ره)، معرفی وقایع و ایام ، معرفی کتاب " خاطرات بچه های انقلاب" و اجرای نمایش خلاق گوپچی ممی قلی توسط اعضای پسر کانون ، اجرای مسابقه ادبی ادامه یافت . در پایان از نفرات برتر مسابقه تجلیل به عمل آمده و از میهمانان پذیرایی شد.
در دهمین روز از دهه مبارک فجر جشن شکوفه های انقلاب از سری برنامه کمیته کودک و نوجوان دهه فجر شهرستان مغان با حضور اعضای مهد کودک های شاپرک و گلستانه در سالن سینمای کانون مرکز گرمی برگزار شد.
 در ابتدای این جشن بعد از پخش سرود ملّی سوره والفجر برای اعضا توسط نسرین کرمی عضو فعال کانون قرائت شد . سپس از کیک تولّد سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی شده و شمع سی و چهار سالگی انقلاب توسط اعضا روشن شد. سپس مهد کودک شاپرک سرود انقلابی خود را خواندند. اجرای قصه گویی توسط کریمی مربی مسئول مرکز با عنوان قصه فرار از مدرسه از کتاب خاطرات بچّه های انقلاب، پخش انیمیشن تولّد، شعرخوانی، اجرای دسته جمعی سرود انقلابی، شیرین کاری و اجرای مسابقه نقاشی چشم بسته از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشن پر شکوه بود. در پایان کیک تولد انقلاب توسط مربیان بریده شده و از اعضا پذیرایی شد. روز 22 بهمن نیز اعضا و مربیان مرکز در راهپیمایی حضور یافتند.
مرکز انگوت
مرکز فرهنگی انگوت برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر در سال 91 و در جهت آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با ارزشهای والای انقلاب اسلامی برنامه ها و مراسمات مختلفی را اجرا نمود.
مسابقه ی نشریه دیواری: به مناسبت دهه فجر مسابقه نشریه ی دیواری با شرکت 10 گروه از اعضای نوجوان مرکز در سالن سینمای مرکز برگزار گردید.
در این برنامه که در روز 12 بهمن و به مناسبت سالگرد ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اجرا گردید اعضا با موضوع دهه فجر و ورود امام (ره) به نگارش نشریه ی دیواری پرداختند و در پایان دو گروه به عنوان گروه برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
نمایشگاه فروش کتاب: به مناسبت آغاز دهه فجر نمایشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگی را در مدرسه ی راهنمایی مزین برگزار نمود و ضمن گرامیداشت این ایام کتاب را به عنوان یار مهربان به نوجوانان ارائه نمود.
نقاشی نوجوانان: در روز 14 بهمن ماه مسابقه نقاشی با حضور نوجوانان پسر در حاشیه ی نمایشگاه برپاشده ی کانون در مدرسه ی مزین برگزار گردید.
در این برنامه که به عنوان فعالیت جنبی نمایشگاه اجرا شد اعضا به کشیدن نقاشی از پوستر ها و عکسهایی که در حاشیه ی نمایشگاه اجرا می گردید، پرداختند و در پایان به سه نفر از صاحبان نقاشی های برتر جوایزی اهدا گردید.
محفل انس با قرآن: در گرامیداشت ایام الله دهه فجر کانون پرورش فکری انگوت با ستاد مراسمات بخش همکاری نموده و مراسم معنوی و باشکوهی به عنوان محفل انس با قرآن کریم اجرا نمود.
در این مراسم که مرکز انگوت با اعضای خود شرکت نموده بود برنامه های متنوعی همچون قرائت قرآن، اجرای سرودو سخنرانی اجرا گردید.
مسابقه نقاشی کودک: با حضور اعضای کودک دختر مرکز، مسابقه ی نقاشی با موضوع فجر انقلاب اجرا گردید.
در این برنامه که اعضای علاقمند به نقاشی شرکت کرده بودند مربی هنری در مورد پیروزی انقلاب مطالبی را به اعضا ارائه نموده و درباره موضوع نقاشی مطالبی بیان نمود و در پایان نقاشی های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
کاردستی: در ادامه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر مرکز انگوت، مسابقه ی کاردستی با موضوع پرچم ایران اسلامی اجرا گردید.
در این برنامه که با شرکت اعضای کودک برگزار گردید مربی فرهنگی در ابتدا دقایقی را درباره پیروزی انقلاب با اعضا گفتگو نمود سپس اعضا با استفاده از ابزار کاردستی به درست کردن پرچم زیبا و سه رنگ ایران اسلامی پرداختند.
جشنواره اذان: به مناسبت ایام الله دهه فجر و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در میان کودکان و نوجوانان اولین دوره ی جشنواره اذان مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری در مرکز فرهنگی انگوت برگزار گردید.
در ویژه برنامه ای که در مرکز فرهنگی انگوت و با شرکت 15 نفر از موذنین برتر استانی و با حضور بخشدار انگوت و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولین ادارات منطقه برگزار گردید با داوری مجدد اذان موذنان برتر 6 اذان گوی ممتاز در بخش کودک و نوجوان انتخاب گردیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
در آیین اختتامیّه این جشنواره مربی مسئول مرکز انگوت از حضور تمامی موذنان و مربیان آنها تشکر نموده و از زحمات تمامی مربیان مسئول و مربیان فرهنگی مراکز استان که با ارسال آثار اعضای آن مراکز به رونق جشنواره اذان افزوده بودند سپاسگذاری نمود.
سیدهمتی گفت: اولین دوره جشنواره اذان مراکز فرهنگی استان با اذان 115 عضو مراکز برگزار گردید که در بخش اول داوری از میان این موذنان تعداد 15 موذن انتخاب گردید و این موذنان کودک و نوجوان امروز (21 بهمن) در مرکز انگوت حضور یافته و به اجرای زنده اذان خود پرداختند و از این میان سه عضو در بخش کودک و سه عضو در بخش نوجوان به عنوان موذنین برتر انتخاب گردیدند.
در ادامه این مراسم بخشدار انگوت ضمن خوشامدگویی به موذنان و مربیان شهرستانی برای آنها آرزوی موفقیت نمود و با توجه به ایام دهه مبارکه فجر دقایقی را درباره این ایام و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی سخنرانی نمود.
شرکت در جشنواره سرود: مرکز انگوت در گرامیداشت دهه فجر 91 با حضوری فعال در جشنواره سرود فجر آفرینان استان شرکت نمود و با ارائه ی سرودی زیبا در ثنای امام علی (ع) توسط گروه سرود مرکز در میان شش گروه برتر سرود استان قرار گرفته مورد تقدیر قرار گرفتند.
جشن انقلاب: با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه ی انگوت ویژه برنامه ی جشنی در مرکز انگوت برگزار گردید.
در این جشن با اجرای برنامه های متنوعی چون قرائت قرآن، سخنرانی، سرود ، طنزو اهدای هدیه از میهمانان و اعضا و دانش آموزان پذیرا شدیم. در پایان این برنامه دانش آموزان و اعضای برتر مرکز انگوت مورد تجلیل قرار گرفتند.
مسابقه بیست سوالی: به مناسبت ایام الله دهه فجر ، مرکز انگوت مسابقه ی 20 سوالی کتبی را در مدارس شهر انگوت اجرا نمود. در این برنامه برگه هایی با بیست سوال درباره ی ایام پیروزی انقلاب اسلامی به دانش آموزان ارائه گردید و دانش آموزان ضمن پاسخ گویی به سوالات آن را به مرکز ارسال نمودند و در پایان دهه فجر به سه نفر که به تمامی سوالات پاسخ درست داده بودند هدایایی تقدیم گردید.
شرکت در راهپیمایی: اعضا و کارکنان مرکز فرهنگی انگوت امسال نیز مانند سالهای گذشته در راهپیمایی عظیم 22 بهمن ماه شرکت نموده و خود را به دریای خروشان ملت ایران وصل نموده و برائت خود را از استکبار جهانی ابراز نمودند. مسئولیت اجرایی برنامه 22 بهمن بخش انگوت به مرکز فرهنگی انگوت واگذار گردیده بود که با تمام توان توانستیم به ایفای وظیفه ی خود بپردازیم.
مرکز موران
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز زهرای گرمی، مسابقه بزرگ نقاشی کودک و انقلاب در بخش موران برگزار شد.
مهدی جاوید مسئول کانون پرورش فکری بخش موران، درباره برگزاری این مسابقه گفت: بهترین سن برای آشنایی با انقلاب، سنین خردسالی است و برگزاری اینگونه برنامه های تفریحی، فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، آنان را با اهداف و ارزشهای انقلاب آشنا و باعث درونی‌شدن این آموزه ها خواهد شد.
عبدالله آقایی بخشدار موران نیز در بازدید از این مراسم ضمن تبریک یوم الله دهه فجر به اعضای مرکز، گفت: کودکان و نوجوانان با فطرت پاک جستجو گر حقایقند و حقایق انقلاب را می توان با برگزاری فعالیتهای هنری و فرهنگی به شیوه های زیبا به قشر آینده ساز کشور انتقال داد.
حجه الاسلام محمدی روحانی نیز ضمن تقدیر از تلاش مربیان در برگزاری مراسم، توجه ویژه کانون به مسائل انقلاب را ارزشمند خواند و گفت: لازمه ی  قبول مسئولیتهای آتی در این نظام، انتقال درست ارزشها واهداف انقلاب به کودکان و نوجوانان است و نقش کانون در این حرکت غیر قابل انکار می باشد.
در پایان این برنامه جوایزی به برندگان مسابقه اهدا گردید.
با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز زهرای گرمی ویژه برنامه «جشن پیروزی انقلاب» هم در این مرکز برگزار شد.
مهدی جاوید در مورد این برنامه گفت: معرفی مجموعه کتاب های روزهای خدا پیرامون وقایع انقلاب نوشته حمید رضا شاه آبادی و پخش فیلم از دیگر برنامه‌های «جشن پیروزی انقلاب» بودند که برای بچه‌ها اجرا شد.
مسئول کانون پرورش فکری بخش موران، برگزاری برنامه های مفرح و شاد را در آشنا ساختن کودکان با مهم‌ترین وقایع تاریخی ایران تاثیر گذار دانست و اظهار کرد:  علاوه بر برنامه های دهه فجر، در طول سال نیز تلاش خواهیم نمود با اجرای فعالیتهای متنوع دیگر از جمله معرفی شخصیتهای انقلابی و قصه گویی از حوادث مهم کشورمان، این وقایع را در جهت پرورش نسل آینده ساز انقلاب، در ذهن آنان تصویر سازی نماییم.
در آخرین پنجشنبه از دهه مبارک فجر، اعضای کانون مرکز زهری گرمی(موران) با اعضای خانواده شهید اقبال سقفی دیدار کردند.
دراین دیدارکه به مناسبت دهه فجرو گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انجام گرفت؛ مادر شهید سقفی ضمن تقدیر از حضور مربیان و اعضای کانون در منزل خود، از فعالیت کانون در معرفی شهید به اعضای کانون ابراز خرسندی نمود و گفت: دفاع از حریم ولایت و مرزهای ایران اسلامی را در همه زمان برخود واجب دانستیم وبر این عقیده خود استوار خواهیم ماند.
 در ادامه برادر شهیدسقفی نیز با اشاره به صفات و اخلاق شهید از اعضای کانون خواست با تلاش در تحصیل علم و دانش و ادای واجبات دینی در خدمت جامعه اسلامی باشند چرا که این خواسته همه شهدا از نسل آینده انقلاب می باشد.
مهدی جاوید مربی مسئول مرکز نیز حفظ و حراست از آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی را جزء وظایف اصلی مراکز فرهنگی برشمرد و افزود: امروزنعمت امنیت و آرامش در نقطه صفر مرزی را از برکت خون شهدا می دانیم و در جهت شکرگذاری این نعمت الهی یاد و نام شهدا را برای همیشه تاریخ گرامی خواهیم داشت و وصایای آنها را سرلوحه کارهایمان در همه امور قرار خواهیم داد.
مرکز نمین
غبارروبی مزار شهدا و افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی ویژه ی ایام دهه ی فجر و تجدید پیمان اعضا و مربیان با امام راحل، از برنامه های اولین روز دهه ی فجر در مرکز نمین بود.
مربیان مرکز نمین، به همراه بیش از 30 نفر از اعضای دختر مرکز به مزار شهدای گمنام و شهدای شهرستان رفتند و با غبار روبی مزار شهدا، با انقلاب و شهدای آن پیمان بستند. از مهم ترین برنامه های این روز، تهیه ی سی و چهار پرچم جمهوری اسلامی ایران و امضای عهد نامه ی اعضا با امام راحل و انقلاب اسلامی ایران بود.
   شرکت در نماز جمعه ی شهرستان توسط اعضا و مربیان مرکز، از برنامه های دومین روز دهه ی فجر بود. در این برنامه 150 نفر از اعضای کانون حضور داشتند.
مصادف با سومین روز از ایام دهه ی فجر، اعضا و مربیان، تقویم دیوای و کارت پستال انقلابی ساختند و هشتمین سالگرد تاسیس مرکز را در سالن آمفی تئاتر مرکز جشن گرفتند. معرفی وقایع و ایام و معرفی شخصیت، رویدادهای بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین شخصیت ارزنده و والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی (امام خمینی ره) از برنامه های این روز بود.
در چهارمین روز از ایام دهه ی فجر، اعضا و کمیته ی کودک و نوجوان، با همکاری اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان همایشی را در مسجد سرهنگ شهرستان برای بیش از 60 نفر از اعضای دختر نوجوان مرکز برگزار کردند و به اجرای برنامه های مختلف و متنوع انفلابی پرداختند. در سخنرانی که در این همایش توسط مستوفی، یکی از روحانیون شهرستان انجام گرفت، انحاد و وحدت مسلمانان، حرف اول این سخنرانی بود، وی در مورد وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنها صحبت کرد و اساس و پایه ی پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت و همبستگی ملت فداکار و قهرمان ایران دانست و گفت: «اگر فداکاری ها و از جان گذشتگی های مردم ایران در انقلاب 57 نبود اکنون ما اینگونه آزاد و مستقل نبودیم و با خیال راحت زندگی نمی کردیم».
     برگزاری همایش تحکیم بنیاد خانواده، در پنجمین روز از ایام دهه ی فجر برگزار شد با همکاری کمیته ی کودک و نوجوان و کمیته ی امداد امام خمینی(ره) در فرهنگسرای شهرستان، با حضور بیش از 150 نفر از اعضا و والدین آنها، از برنامه های دیگری بود که با سخنرانی اکبری، یکی از روحانیون شهرستان و اجرای برنامه های شاد و متنوع اعضای مرکز برگزار شد.
روز سه شنبه، مربیان در دومین جشنواره ی سرود استان در فرهنگسرای آبی بیگلو شرکت کردند و شاهد اجرای سرودهای متنوع و شاد انقلابی اعضای مراکز استان بودند.
برگزاری مسابقه ی دارت و دو میدانی با همکاری اداره ی تربیت بدنی شهرستان و کمیته ی کودک و نوجوان، از برنامه های متنوعی بود که روز چهارشنبه اجرا شد اعضا و والدین آنها در سالن الزهرای تربیت بدنی شهرستان گرد هم ا»دند و این مسابقه را اجرا کردند.  نوشتن متن های ادبی و خواندن شعر با موضوع انقلاب از دیگر برنامه های این روز بود.
   دیدار کمیته ی کودک و نوجوان شهرستان با خانواده های شهدا، و تجدید پیمان با آرمان های این شهیدان روز پنجشنبه، 19 بهمن مصادف با هشتمین روز از ایام دهه ی فجر برگزار شد. این برنامه با همکاری اداره ی بنیاد شهید شهرستان با اجرای برنامه های متنوع چون روخوانی کتاب، معرفی کتاب های انقلابی و تهیه ی کارت پستال همراه بود.
21 بهمن  روز شنبه، در سالن آمفی تئاتر مرکز جشنی با عنوان جشن انقلاب با حضور بیش از 80 نفر از اعضای پسر برگزار شد و اعضا با اجرای برنامه های شاد و متنوع از جمله سرود و نمایش، یاد و خاطره ی این روز را گرامی داشتند.
    حضور پر شور اعضا و مربیان در راهپیمایی روز 22 بهمن نیز، پایان بخش برنامه های کمیته ی کودک و نوجوان شهرستان نمین بود.
مرکز دولت آباد
زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر در مرکز نواخته ونمایشگاهی از کتاب، محصولات فرهنگی در سالن کتابخانه مرکز افتتاح گردید.
جشنواره بادبادک ها به یاد شهدای انقلاب یکی دیگر از برنامه هایی بود که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد در کنار رودخانه قره سو با حضورگسترده اعضای مرکز برگزار و در ادامه بخاطر ارج نهادن و تجدید میثاق با قطره قطره خون شهدا که سبب استمرار و عزتمندی انقلاب اسلامی و گسترش عدالت در جامعه شدند در گلزار شهدای دهستان حضور یافته و ضمن عطر افشانی و غبارروبی با دسته های گل مرقد شهدا را گلباران نموده، به روح پاک این عزیزان صلوات و فاتحه نثار کردند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد در جهت بزرگداشت فرخنده ایام دهه مبارک فجر به برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع (فجر آفرینان انقلاب ) اقدام ودر پایان شش اثر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت. 
  جشنواره نشریه دیواری با عنوان طلوع فجر توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد در دو روز جداگانه به منظور انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب به نسل جدید بصورت گروهی برگزار که در پایان جشنواره به دو گروه از بهترین نشریه تهیه شده جوائزی اهداء شد.
دومین جشنواره سرود استانی «فجرآفرینان» با حضور ودود علیش پور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان، شوقی شهردار آبی بیگلو، نخست مدیر نمایندگی آموزش و پرورش آبی بیگلو،اعضای شورای شهر، کارشناسان کانون وگروههای برگزیده سراسر استان درمجتمع فرهنگی هنری آبی بیگلو برگزار شد.                                                                                                   
 در مراسم افتتاحیه این جشنواره ودود علیش پور معاون فرهنگی اداری کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به روند برگزاری این جشنواره از شهردار و آموزش و پرورش شهر آبی بیگلو که در برگزاری این جشنواره همراه کانون بودند گفت: انقلاب اسلامی هدیه ای الهی است که باید ارزش ها و دست آوردهای این انقلاب بی نظیر پاس بداریم حفظ ارزش های انقلاب و اشاعه آن در دل هنر بهتر و راحت تر صورت می گیرد.
وی در ادامه سخنان خود به چگونگی شکل گیری انقلاب و پیروزی آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه تلاش ها و جانفشانی های بسیار به دست آمده است و مدیون شهدای بسیاری است که در راهپیمایی حضور یافته با حکومت مستبد وقت مبارزه کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند. این انقلاب بعد از سال ها هنوز دشمنان بسیاری دارد که می خواهند مانع موفقیت آن شوند جنگ، تحریم و ترور شخصیت های علمی کشور نمود این تلاش برای براندازی انقلاب است.
معاون کانون پرورش فکری دفاع از ارزش های انقلاب را وظیفه همه دانست و تربیت صحیح نسل جوان را در گرو برنامه های هنری بیان کرد.
نخست رئیس اموزش و پرورش آبی بیگلو در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سرود از کانون به خاطر برگزاری چنین جشنواره ای با حضور گروه های منتخب سراسر استان تقدیر کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم آورده است و این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و آن را پاس بداریم.
رئیس آموزش و پرورش آبی بیگلو تاکید کرد دهه مبارک فجر فرصتی است که از شهدا و امام خمینی (ره) یاد کنیم و از تلاش های آنها برای به ثمر رساندن این انقلاب تجلیل نماییم.
در این جشنواره  8گروه برگزیده از شهرستانهای اردبیل، خلخال، انگوت، هشتجین، آبی بیگلو و دهستان دولت آباد سرودهای خود را در حضور میهمانان جشنواره هم سرایی کردند.
8 گروه منتخب که از میان 38 گروه سرود انتخاب شده بودند سرودهای خود را ارائه کردند تا هیئت داوران متشکل ازودود علیش پور، شهرام پوردنیا، سید جلیل صفوی گروههای برتر اولین جشنواره سرود را اعلام نمایند.
مرکز خلخال با سرود«شلمچه پره نوره»، مرکز اردبیل یک با سرود «ای ایران»، مرکز دولت آباد با سرود" ایران ما"» به عنوان گروههای برتر، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به دست آوردند.
همچنین سرودی از خلخال با سروده ی «قصه ی شهادت» و یک گروه از انگوت با سروده ی «علی» و گروه هشتجین با سرود«وطن من» ودبستان هاجر آبی بیگلو با سرود دفاع مقدس نیز در این جشنواره تقدیر شدند.
با فرا رسیدن 22 بهمن و میثاق دوباره ملت با آرمانها و انقلاب اسلامی اعضای کودک و نوجوانان مرکزدولت آباد به همراه مربیان با در دست داشتن تراکت و پلاکارت، همراه مردم همیشه در صحنه دهستان دولت آباد در راهپیمایی حضور یافتند و با دادن شعارهای دندان شکن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام زدند.
مرکز نیر
در اولین روز دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و همچنین نمایشگاه نقاشی افتتاح گردید و کانون میزبان مدارس بود. در ادامه ی برنامه های اولین روز دهه فجر مربیان مرکز نیــر به همراه اعضای مرکز در مراسم دیدار با امام جمعه شهرستان شرکت کردند و از پندها و نصایح ایشان بهره مند شدند. سپس با حضور در گلزار شهدا، فاتحه ای بر روح شهیدان عزیز خواندند و گلهای خود را تقدیم مزار شهدا کردند.
در سومین روز ایام ا.. دهه مبارک فجر اجرای مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و شهادت بین اعضای کودک مرکز و اهدای جایزه به اعضای برنده معرفی کتابهای خاطرات بچه های انقلاب و روخوانی آن توسط مربی با هدف ایجاد انگیزه مطالعه و افزایش دایره لغات اعضا، و معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اجرا گردید.
در چهارمین روز ایام ا.. دهه مبارک فجر جشن "آفتاب بهمن" در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به میزبانی کانون و با هدف گرامیداشت ایام ا.. دهه مبارک فجر و ایجاد شورونشاط در کودکان و آشنا کردن مسئولین شهرستان با برنامه های کانون برگزار شد.
قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی، سخنرانی توسط فرماندار شهرستان، خواندن سرود "بابام شده ستاره" توسط اعضای گروه سرود مرکز، دکلمه، مقاله، معرفی کتاب " امام آمد" توسط فاطمه زهرا جوادی، نقل خاطره هایی از امام توسط شیدا صبری (عضو فعال کانون) و اجرای مسابقه نقل شعارهای انقلابی توسط اعضا و اهدای جایزه به گروه سرود و اعضای فعال کانون از دست معاون محترم فرماندار و روسای ادارات، از جمله برنامه های جشن بود. در پایان برنامه اعضا و مسئولین حاضر در مرکز از نمایشگاه نقاشی و کتاب و محصولات فرهنگی دیدن کردند.
در پنجمین روز ایام ا.. دهه مبارک فجر بازدید از نمایشگاه توسط مدارس شهرستان و فروش محصولات فرهنگی صورت گرفت. در ضمن معرفی وقایع دهه مبارک فجر به اعضای نوجوان و پخش سرودهای انقلابی در مرکز از سایر برنامه های اجرایی در این روز بود. شرکت مربیان مرکز به همراه اعضای کودک و نوجوان در مراسم جشن انقلاب در محل سالن شهید مهدیزاده شهرستان و ایراد دکلمه و مقاله توسط اعضای کانون به نام های سارای خدادوست و مرضیه مهدویان و اجرای برنامه حاملان قرآن توسط آنها از سایر فعالیتهایی بود که در این روز اجرا شد.
در ششمین روز ایام ا.. دهه مبارک فجر نقل قصه "زمستانی که بهار شد" با هدف آموزش غیر مستقیم پیام اخلاقی ایثار، شهادت و حس میهن دوستی به اعضا و نقل خاطرات حضرت امام خمینی (ره) به اعضای حاضر در مرکز و درست کردن نشریه "آفتاب بهمن" با راهنمایی مربی صورت گرفت.
در هفتمین روز ایام ا.. دهه مبارک فجر علاوه بر اجرای چند فعالیت فرهنگی، نمایش خلاق " شاه فرار کرد" بصورت گروهی و با شرکت اعضای کودک اجرا شد. در ضمن اعضای حاضر در مرکز در مراسم جشن انقلاب اداره ارشاد اسلامی در محل فرهنگسرای الغدیر شهرستان به همراه مربی شرکت کردند. و در این مراسم به ایراد دکلمه و مقاله پرداختند.
در هشتمین روز ایام ا... دهه مبارک فجر علاوه بر فروش محصولات فرهنگی به مراجعین از مدارس شهرستان، فعالیت ویژه برپایی کارگاه ادبی با محوریت انقلاب اسلامی و امام و شهدا برپا شد. اعضا اشعار خود را خواندند و از بین آنها آثاری جهت ارسال به مرکز پارس آباد و شرکت در فراخوان ادبی فجر باران انتخاب شد.
در بقیه روزهای این دهه هم فعالیتهایی نظیر کاردستی، آشنایی با قرآن و حدیث و ... با محوریت انقلای اسلامی و شهدا اجرا گردید و در روز 22 بهمن اعضای مرکز به همراه مربیان خود در مراسم راهپیمایی حضوری فعال داشتند.
مرکز 1 کوثر
جشن انقلاب کمیته کودک مرکز کوثر با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مسئولین ادارت شهرستان کوثر، کارشناسان فرهنگی کانون استان، اولیای اعضا و 100 نفر از اعضای کانون در سالن اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دراین جشن امام جمعه، معاون فرماندار، مسئولین شهرستان، کارشناسان فرهنگی کانون استان، اعضا و اولیای اعضا شرکت داشتند.
 برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمد بحریزاده، عضو کانون شماره 2 کوثر آغاز شد. حضار به احترام سرود ملی برخاسته و هم صدا با هم سرود ملی را خواندند. فلور طاهونی، مربی فرهنگی مرکز یک کوثر مجری این برنامه بود که با قرائت مطالب ارزشمند برنامه را هدایت کرد.
اکرم  راضی مربی مسئول مرکز یک کوثر ضمن عرض خیر مقدم گزارش کوتاهی در رابطه با برنامه های کمیته کودک و نوجوان دهه ی مبارک فجر ارائه کرد.
 سه نفر از اعضای نوجوان دختر مرکز یک کوثر، نرگس معین فر، نسترن حمیدپور و فاطمه نوبهار که در موضوع دهه ی فجر شعر سروده بودند شعرهایشان را قرائت کردند. اعضای کودک دختر مرکز شماره یک کوثر سرود زیبایی را با عنوان امام غنچه ها اجرا نمودند.
 عبداللهی، امام جمعه شهرستان کوثر در رابطه با اهمیت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سخنرانی کرد. وی گفت: «هر کس در حوزه ی کاری خود سعی دارد تا حد توان با اجرای برنامه های متنوع دین خود را به امام و انقلاب ادا کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از این امر مستثنی نیست. کانون مکان مناسبی است برای زنده نگه داشتن آرمانهای انقلاب در ذهن کودکان و نوجوانان.»
   در ادامه برنامه سجاد محمدی یکی از اعضای فعال مرکز شماره یک کوثر از عکس های سال 85 تا 90 جشن انقلاب کانون کلیپی آماده کرده بود که پخش شد. اعضای پسر مرکز شماره 2 کوثر سرود زیبایی را اجرا کردند. در این برنامه اقای حداد هنرمند تردست برای حضار هنرنمایی کرده و فضای برنامه را شاد تر نمود.
 دو نفر از اعضای مرکز شماره یک کوثر محمدرضا غزنوی 14 ساله و محمد جواد نوبهار 8 سال با سردادن صدای بلبل شیرین کاری کردند. دو نفر از اعضای ارشد مرکز شماره یک کوثر اقایان رضا راضی و علی رستم زاده با استفاده از سنتور و تنمبک موسیقی زیبایی را نواختند. پایان بخش برنامه اهدای جوایز به مجریان برنامه و پذیرایی از میهمانان بود.
مرکز 2 کوثر
اعضا مرکز دو کوثر به مناسبت سالروز ورود امام ماکتی از صحنه های انقلاب را که شامل میدان آزادی، هواپیمای امام و مردم استقبال کننده را با استفاده از گل سفال درست کردند سپس از گل هایی که با کاغذهای رنگی درست کرده بودند  برای گلباران هواپیمای امام استفاده کردند.
چهاردهم بهمن؛ نمایشنامه خوانی اعضا پسر با عنوان "شهیدان زنده اند" در مدرسه شهید محسنی اجرا گردید.
 پانزدهم بهمن؛ مسابقه شعرخوانی با استفاده از اشعار انقلابی توسط اعضا نوجوان انجام گرفت و در پایان به 3 نفر از اعضا برگزیده جوایزی اهدا گردید.
شانزدهم بهمن؛ با حضور دانش آموزان مدرسه پروین اعتصامی در مرکز و اجرای فعالیتهایی چون؛ معرفی وقایع و ایام، شعرخوانی، مسابقه، ساخت لاله و کبوتر به روش کاغذ و تا اجرا شد.
هفدهم بهمن؛ با حضور بیش از 70 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید محسنی در مرکز و اجرای برنامه هایی چون قصه گویی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، مسابقه نقاشی اجرا گردید.
هجدهم بهمن؛ "جشن لاله های انقلاب" با حضور 80 نفر از اعضا و اجرای برنامه هایی چون؛ قرآن، شعرخوانی، سرود، نمایشنامه خوانی، مسابقه جمله نویسی، مسابقه تکمیل پازل شعار نویسی به روش تصویر و کلمه، تقدیر از برندگان مسابقاتی که در طول سال موفقیت کسب نموده اند.
نوزدهم بهمن؛ حضور بیش از 70 نفر از اعضا در برنامه مشترک مراکز 1 و 2 کوثر "جشن انقلاب " در سالن ارشاد با حضور کارشناسان محترم فرهنگی و اجرای برنامه شاد و متنوع برگزار گردید.
 بیست و یکم بهمن؛ ساخت آدمکهای شاه با حضور 30 نفر از اعضا و روز بیست و دوم بهمن؛ شرکت در راهپیمایی با حضور بیش از 40 نفر از اعضا پیان بخش برنامه های دهه مبارک فجر در مرکز 2 کوثر بود.
مرکز خلخال
‌برنامه ی غبارروبی از مزار شهدا در مرکز فرهنگی هنری خلخال اجرا شد. در این برنامه اعضای مرکز ‌به همراه مربی به طرف گلزار شهدا روانه شدند.
بچه ها با ذوق و شوق بر سر مزار شهدا حاضر شده مزار شهدا را شستشو دادند، و فاتحه خواندند. پرپر کردن گل از دیگر برنامه های گلباران مزار شهدا بود.
ساخت کتابچه ای با موضوع «شاهها و تاجها، ‌17 شهریور، روز جمعه ی سیاه،‌ حضور لاله ها و ...»  بخش بعدی برنامه دهه فجر بود.
جشنواره نشریه نگاری با موضوع رنگ و بوی انقلاب دیگر برنامه مرکز خلخال بود.  این مسابقه با هدف گرامیداشت ایام الله دهه ی مبارکه فجر و تقویت خلاقیت ادبی شرکت کنندگان انجام گرفت. این برنامه با شرکت 5 گروه شش نفره  از پنج مدرسه و یک گروه از اعضای فعال کانون نشریه هایی با موضوع سایه ی نور شور انقلاب هواپیمای عشق لاله های انقلاب گلباران بهار در زمستان  کار کردند. از میان شش گروه، دو گروه بعنوان گروههای برتر انتخاب جایزه دریافت کردند.
مراسم جشن انقلاب در مرکز خلخال با همکاری اعضای کمیته ی کودک برپا شد. در این برنامه از قبل به مدارس،‌ مسئولین ادارات و مهد کودکها دعوتنامه فرستاده شده بود. برنامه در سالن سینمای مرکز با پخش سرودملی و ادای احترام حضار آغاز  شد. در ادامه قاری خردسال مرکز با نوای دلنشین آیاتی از کلام ا... مجید را قرائت کرد.
سپس مجری برنامه، ‌با قرائت شعری، ‌برنامه را آغاز کرد. بعد نوبت مربی مسئول مرکز بود که به مدعوین خوش آمد گفته و در مورد کانون و فعالیتهای آن، صحبت کند. پس از سخنان مربی مسئول مرکز، ‌نونهالان مهد کودک به اجرای تئاتر پرداختند. برنامه بعدی اجرای دکلمه توسط کودکان بود با موضوع «‌ امام خمینی (ره ) خواندند.
سخنران برنامه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال بود که برای مسئولین و کودکان و نوجوانان از انقلاب و امام گفت. اجرای سرود «قصه ی شهادت» توسط گروه سرود مرکز خلخال، ‌حال و هوای برنامه را به کلی عوض کرده و نشاط عجیبی به تماشاگران داد.
در ادامه برنامه، مسابقه ی نقاشی روی بادکنک کاریکاتور شاه، برای بچه ها اجرا شد. این مسابقه در 3 گروه خردسالان، ‌دختران کودک و پسران کودک اجرا شد. به برگزیدگان مسابقه، اعضای دکلمه خوان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد و در آخر از نمایشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگی بازدید کردند.
مرکز هشجین
روز 12 بهمن: در این روز که به عنوان اولین روز از دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران گرامی داشته می شود، در کانون پرورش فکری هشجین با حضور تعدادی از اعضای کانون دو برنامه به اجرا درآمد:
معرفی وقایع و ایام در قالب قصه انقلاب: در این برنامه مربی برای آشنا شدن اعضا با روند انقلاب اسلامی ایران از نقطه آغاز و شکل گیری آن در 15 خرداد 1342 تا به ثمر رسیدن و پیروزی آن در 22بهمن 1357 و همچنین نقش امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی در جریان انقلاب، قصه ای با عنوان قصه انقلاب را برای اعضا اجرا نمود که در خلال قصه نیز برای درک بهتر اعضا از عکسهای تظاهراتهای مردم در دوران انقلاب استفاده می نمود.
روز 14 بهمن: در این روز طبق برنامه ریزی بعمل آمده در مرکز با دعوت از دانمش آموزان مدارس در سطح ابتدایی یک مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی برگزار گردید و دانش آموزان شرکت کننده سعی نمودند صحنه هایی از انقلاب اسلامی را در قالب نقاشی به تصویر بکشند. در انتهای این برنامه به تعدادی از کودکان شرکت کننده که بهترین نقاشی ها را کشیدند کتاب اهدا شد.
روز 15 بهمن: در این با توجه به برنامه های پیش بینی شده برای ایام دهه فجر امسال جشنواره ای با عنوان کارت تبریک پیروزی پیش بینی شده بود و طبق برنامه نیز از دانش آموزان دختر دوره راهنمایی برای شرکت در این برنامه دعوت بعمل آمد و آنان نیز با حضوری پرشور در این برنامه کارت پستالهای بسیار زیبایی را با موضوع گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و درست کردند که در پایان جشنواره نیز به بهترین کارت پستالها جوایزی اهدا شد.
روز 16 بهمن: در این روز از روزهای پرشکوه دهه مبارک فجر تعدادی از دانش آموزان دختر دوره دبیرستان برای بازدید از مرکز فرهنگی هنری هشجین در این مرکز حاضر شده و با بازدید از قسمتهای مختلف مرکز با توضیحاتی که مربی فرهنگی مرکز ارائه نمود با فعالیتهای مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، اسلامی و... که در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود آشنا شدند.
لازم به ذکر است که در این روز جشنواره شعری با عنوان عصر شعر انقلاب در شهر خلخال برگزار گردید و با توجه به شرکت فیروز مظفری به عنوان مربی فرهنگی مرکز هشجین در این جشنواره، شعر وی نیز به عنوان یکی از اشعار برگزیده انتخاب شده و توسط وی در این برنامه قرائت شد.
روز 17 بهمن: با توجه به اینکه گروه سرود کانون هشجین در جشنواره سرود استانی فجرآفرینان به عنوان یکی از گروههای برگزیده انتخاب شده بود و مراسم اختتامیه جشنواره در این روز به میزبانی مرکز دولت آباد در مجتمع فرهنگی شهر آبی بیگلو برگزار می گردید. گروه سرود کانون هشجین به همراه مربی خود به شهر آبی بیگلو اعزام شد و ضمن شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره، سرود ترکی (منیم وطنیم) را اجرا نمود.
روز 18 بهمن: طبق برنامه ریزیهای بعمل آمده در این روز کانون پرورش فکری هشجین با همکاری آموزش و پرورش منطقه برنامه ای با عنوان جشن انقلاب را در سالن سینمای مرکز اجرا نمودند. این برنامه که با شرکت اعضای کانون و سایر دانش آموزان مدارس و جمعی از مسئولین ادرات شهر برگزار گردید، قسمتهای مختلفی از قبیل اجرای نمایش توسط گروه تئاتر کانون، اجرای سرود توسط گروه سرود کانون و اجرای مسابقه در بین حاضرین در جشن را شامل می شد که در سطح خوبی برگزار گردید.
روز 19 بهمن:  برای این روز که هشتمین روز از دهه فجر است برگزاری جشنواره نشریه دیواری با شرکت اعضای نوجوان کانون پرورش فکری هشجین در نظر گرفته شده بود که با شرکت تعدادی از اعضا در قالب چهار گروه برگزار گردید و حاصل آن تهیه نشریه های دیواری زیبایی بود که توسط هر یک از گروهها طراحی و اجرا گردیدند. این نشریات موضوعاتی مرتبط با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند موضوعاتی مانند: روزشمار دهه فجر، امام خمینی(ره) و...
روز 21 بهمن: در این روز اعضای کانون با راهنمایی و کمک مربی در قالب گروه سرود به تمرین و اجرای سرودهایی که در روز های اوج مبارزات مردم ایران برعلیه رژیم ستم شاهی توسط نوجوانان و جوانان این سرزمین اجرا می گردید پرداختند تا با این کار یاد روزهای غرورآفرین پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشته و با حال و هوای آن روزها آشنا گردند. سوردهای مانند: بهمن خونین جاویدان، الله الله و...
روز 22 بهمن: در این روز که به عنوان آخرین و مهم ترین روز از روزهای دهه فجر به شمار می رود و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، اعضا و کارکنان کانون پرورش فکری هشجین نیز دوشادوش تمامی اقشار جامعه در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت نمودند تا یک بار دیگر پیمان ناگسستنی خود با امام خمینی(ره) و شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را فریاد کنند.
کتابخانه های سیار روستایی کانون استان اردبیل
کتابخانه سیار 1 اردبیل
اجرای فعالیت مسابقه خوشنویسی بمناسبت ایام الله دهه فجر سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با موضوع در بهار آزادی جای شهدا خالی در روستای انزاب سفلی با شرکت گروه پسر و دختر بصورت خط تحریری با مشارکت و همراهی مربی فرهنگی سیار با هدف تقویت حس هنر خوشنویسی و بر انگیختن حس انقلاب 57 در یاد و خاطره دانش آموزان و اعضا کتابخانه سیار در مدارس روستایی اجرا شد.
بمناسبت دهه فجر یکی دیگر از فعالیت های اجرا شده در مدرسه هفده شهریور روستای گلی مقطع ابتدایی در گروههای سنی مختلف برنامه اجرای کار نقاشی با تکنیک مداد رنگی و مداد سیاه با موضوع انقلاب و سالروز ورود امام در 12 بهمن سال 1357 اجرا شد. ابتدا مربی برای اجرای فعالیت تصاویر ذهنی از ورود امام با هواپیما و شهر تهران و گل ریزی شهر بدر ذهن اعضا ایجاد کرد سپس اعضا به نقاشی پرداختند.
در پایان برنامه جوایزی از کتاب های جایزه به تمامی اعضا شرکت کننده با هدف ترغیب و تشویق اعضا به مطالعه کتاب و کتابخوانی اهدا شد.
اجرای فعالیت طرح ادبی: این فعالیت بصورت قطعه ادبی و با موضوع یاد امام و شهدا به همراه معلم کلاس و در دو گروه سنی ج و د بمناسبت دهه فجر سال های انقلاب 57 انجام شد. مربی ابتدا از فداکاریهای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و یاد و خاطره امام (ره) توضیحاتی ارایه کرد سپس از اعضای فعال ادبی خواست تا قطعه های ادبی خود را با همراهی و راهنمایی های لازم مربیان و معلم ها ارایه نمایند. لازم بذکر است این برنامه در روستای انزاب علیا و انزاب سفلی اجرا شد.
کتابخانه سیار 2 اردبیل
همزمان با 16 بهمن، پنجمین روز ایام دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی و خودباوری از ساعات نخست با حال و هوای روزهای بهمن 57 ضمن پخش سرودهای انقلابی و فضاسازی محل اجرای برنامه و ساعاتی بعد یکی از مراکز کانون با اجرای برنامه های متنوع میزبان عضو فعال و میهمانانی از مدرسه ابتدایی دخترانه  شهید کاظمی گلمغان بودند.
 در ایام ا... دهه مبارک فجر، اعضای کتابخانه ی سیار دو روستایی از مرکز چهار اردبیل بازدید نمودند. در این برنامه اعضا ضمن آشنایی با فعالیتهای مراکز ثابت کانون از کلاسهای هنری، سالن سینما، اتاق قصه گویی بازدید کردند.
آغازگر این برنامه ها قصه گویی یکی از مربیان مرکز بود و بعد از آن پخش انیمیشن های مرکز که کار اعضا و مربیان بوده و در ادامه بازدید کنندگان از دکورها و عروسکهای این انیمیشن ها و نحوه ساخت عروسکها و کار انیمیشن آشنا شدند.
در قسمت بعد یکی از اعضای ادبی کتابخانه ی سیار شعرخوانی کرد سپس اعضا در دو گروه به نوشتن دل نوشته های ادبی خود در مورد بهار پیروزی و شعار نویسی با موضوع شعارهای انقلابی بر روی پارچه پرداختند دومین گروه بر روی پارچه به نقاشی با موضوع پیروزی انقلاب مشغول شدند. در مسابقه نقاشی روی پارچه، اعضا در دو گروه با موضوعات (انقلاب اسلامی، امام و شهدا و ورود امام به میهن) با آفریدن صحنه هایی از پیروزی انقلاب اسلامی به هنرنمایی پرداختند.
در 14 بهمن ماه گروهی از اعضای سرود کتابخانه ی سیار دو روستایی که صورتهای خود را با خودکارهای رنگی به رنگ پرچم ایران نقاشی کرده بودند ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره روزهای حماسه و پیروزی به اجرای سه سرود با نام های نغمه ی عشق، جاویدان ایران، وطن من پرداختند.
اهدای کتاب با موضوعات دهه فجر و دیگر موضوعات به برگزیدگان مسابقات اجرا شده در این ایام انجام شد.
نمایشگاه آثار فعالیت های کتابسازی، قرآنی، تصویرگری، کاردستی، سفالگری و خوشنویسی اعضای کودک از جمله ویژه برنامه های آغاز دهه ی مبارک فجر در کتابخانه سیار دو روستایی بود.
 اعضای نوجوان در مسابقه زنگ انقلاب دلنوشته های ادبی خود را با بکارگیری کلمه های انقلابی نوشتند و مورد تشویق قرار گرفتند. مسابقه کتابخوانی نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی به منظور آشنایی اعضا و دانش آموزان از چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی و آشنایی با وقایع و حوادث مهم تاریخ انقلاب و معرفی شخصیتهای انقلابی از دیگر برنامه های این مرکز بود.
در این مسابقه تعدادی از کتابها با موضوع انقلاب از جمله کوثر روح الله، روح الله از تولد تا تبعید، گلهای باغ خاطره، مجموعه ی یادها و خاطره ها، زیر بار ستم نمی کنیم زندگی و ... برای مطالعه در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شد و پس از اجرای مسابقه، به ده برگزیده ی مسابقه جوایزی اهدا شد.
در 18 بهمن ماه معرفی وقایع و ایام پیروزی انقلاب توسط مربی، تکرار شعارهای انقلابی و به تصویر کشیدن وقایع انقلاب توسط کودکان شرکت کننده از جمله برنامه های مرکز بود.
 در پایان تمامی کودکان شرکت کننده، فیلم " کشاورز و ربات" را تماشا کردند. جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شعر خوانی توسط چند تن از اعضای مرکز با عنوان طعم عسل درباره پیامبر اعظم (ص) اجرا شد. پخش سرود، دکلمه خوانی و اجرای نمایش اعضای کانون از دیگر برنامه های این روز بود. به همین منظور ضمن معرفی آدرس سایتهای بوجود آمده در این خصوص به معرفی آنها با درج اسامی برخی از این سایتها و یا معرفی کتابهای سرودهای انقلابی پرداخته شد.
12 بهمن خودروی کتابخانه سیار روستایی دو اردبیل که با پوستر و پرچم های ویژه ایام الله دهه مبارک فجر و پوستری از ورود حضرت امام تزیین شده بود به همراه اعضا با پخش سرودهای انقلابی در سطح شهر کاروان شادی به راه انداخت.
کتابخانه سیار 3 اردبیل
آشنایی با شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) و رویدادهای مربوط به زمان تبعید ایشان و قیام مردمی، از جمله برنامه هایی بود که به منظور آشنایی نسل جدید با وقایع آن دوران انجام شد.
 استفاده از کتابهای پیش بینی شده و مرتبط در قالب معرفی کتاب و معرفی عناوین جدید کتابها و روخوانی آنها، خوانش متنهای پژوهشی و ادبی اعضا، پخش فیلمها و انیمیشن های مرتبط با دهه فجر، برگزاری مسابقه انقلاب در رابطه با اطلاعات عمومی از رخدادهای انقلاب، از دیگر فعالیتهایی بود که در بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب برای این دهه در نظر گرفته شده بود.
حضور در جشن بزرگداشت انقلاب روستای کلخوران ویند با حضور رییس آموزش و پرورش شهرستان سرعین، شورای اسلامی و دهیاری این روستا و اجرای نمایش عروسکی توسط اعضای کتابخانه، خوانش متن ادبی و اجرای سرود بود که با شرکت بیش از70 نفر از اعضا و خانواده هایشان همراه بود.
 این برنامه ها با شرکت بیش از 400 کودک و نوجوان در روستاهای آق قلعه، رضاقلی قشلاقی، ورگه سران, ویندکلخوران و سایر روستاها اجراشد.
کتابخانه سیار روستایی پارس آباد
معرفی و روخوانی کتاب: در این فعالیت مربی کتاب های «خورشید در کوچ» و «...و حرکت آغاز می شود» و «درود بر برادر ارتشی» و « آخرین هجرت» و «آری» را برای گسترش عرصه شناخت اعضا از اولین حرکت امام تا این لحظه بصورت گسترده معرفی کرد. اعضا با توجه به متن کتاب های خوانده شده یک به یک شنیده ها و خوانده های خود را به صورت شفایی بیان کردند و در اختیار دوستان خود قرار دادند.
بحث آزاد در قالب موضوعی «امام و انقلاب»: تشکیل گروه بحث بصورت مجزا اعضای نوجوان پسر و اعضای نوجوان دختر که با محوریت موضوع «امام و انقلاب» شروع به بحث کردند و داشته ها و اطلاعاتی که قبلا از طریق کتاب هایی با موضوع مورد بحث که مربی در اختیارشان گذاشته بود، گفتگو کردند.  
شعرخوانی: شعرخوانی از کتاب های شعر انقلابی به انتخاب اعضاء بصورت تکخوانی و همخوانی در کلاس اجرا شد. در این روش اعضا همراه آشنایی با لطایف شعر با جریانات و اتفاقاتی که در دوران انقلاب اسلامی رخ داده است آگاهی پیدا کردند.
تشکیل گروه سرود: شعرخوانی و اجرای سرودهای انقلابی که در دوران انقلاب تولید شده اند بصورت گروهی اجرا گردید. در این فعالیت اعضای کودک و نوجوان سرودی را تهیه و تمرین و بعد از تمرین و تکرار با کمک مربی اجرا کردند.
قصه گویی: قصه گویی از جریانات و اتفاقات دوران پیش از انقلاب برای اعضا اجرا گردید.
نمایش خلاق:اعضای نوجوان دو نمایش کوتاه طنز با کمک و راهنماییهای مربی اجرا کردند. این اجراها که همگی حول محور موضوع پیروزی انقلاب و شکست طاغوت و فرار شاه بود با استقبال دیگر اعضا کودک و نوجوان روبرو شد.
جشن نقاشی: اجرای جشن نقاشی با محوریت موضوع «امام مهربانیها» در بین اعضای کودک و نوجوان برگزار شد. در این فعالیت اعضا خلاقیت و داشته های ذهنی و آگاهی های سیاسی اجتماعی خود را با تمام جنبه های جامعه گرایانه آن بر روی برگ های سفید نقاشی کردند.
شرکت در راهپیمایی22 بهمن: مربی فرهنگی به همراه راننده خودرو و همکاران مرکز ثابت شماره 1 و 2 در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز شکست دشمن شرکت کردند.