کد خبر: 218261
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور در مشهد

گردهمایی سالانه کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با حضور محسن حموله و مدیر کل کانون خراسان رضوی امروز در مشهد مقدس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این گردهمایی محسن حموله مدیر روابط عمومی کانون با تبریک روز ملی روابط عمومی و ارتباطات به کارشناسان، موفقیت های اخیر در حوزه روابط عمومی را حاصل تلاش فردفرد کارشناسان دانست و گفت: دغدغه هر سازمان، رضایت افکار عمومی از عملکرد آن و ارائه‌ی تصویری روشن، شفاف و صحیح از ماهیت وجودی و وظایف ذاتی سازمان ،معرفی شیوه ارائه خدمات و انجام فعالیت‌ها، حفظ دستاوردها و پاسخگویی به مطالبات به حق مخاطبان است.. اجرای این ماموریت خطیر بر دوش روابط عمومی است که با هنرمندی تمام، ما بین مطالبات و رضایت سازمان و مخاطبان توازن برقرار می کند.
محسن حموله از تعهد و ایمان به اهداف سازمان و تلاش برای تعالی آن، اندیشه‌ورزی و سخت‌کوشی، صبر و استقامت، روی گشاده و متانت، احترام به شعور و خواست مخاطب، دانش افزایی و علم اندوزی در حوزه ی کاری، ایجاد رابطه‌ای تفاهم‌آمیز با کارکنان و مخاطبان و در نهایت کسب سرمایه‌ای ارزشمند به نام اعتماد، مهمترین و ضروری‌ترین نیازها برای روابط عمومی موفق و کارآمد یاد کرد و افزود: روابط عمومی در کانون با توجه به مخاطبان خاص و فعالیت‌های منحصر به فرد این نهاد فرهنگی و هنری دیرپا و تاثیرگذار، از اهمیتی خاص برخوردار است.
وی از کودکان و نوجوانان‌ به عنوان سرمایه های بی‌بدیل کانون یاد کرد و خاطر نشان ساخت: خدمت به قشر کودک و نوجوان جهادی مقدس است و حفظ و حراست از این سرمایه‌های ارزشمند و افزایش اعتماد عمومی به کانون برای نگهبانی از این ذخایر معنوی از جمله مسئولیت‌ها و وظایف خطیر روابط عمومی است.
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کانون در ادامه مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های سال 92  در حوزه روابط عمومی را برشمرد. تبیین جایگاه روابط عمومی در ساختار سازمان، ابتکار عمل در برنامه‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی، سماجت و شجاعت در تحقق اهداف و افزایش دانش روز روابط عمومی و تسلط بر ابزارها، از جمله مواردی بود که محسن حموله در مورد آنها صحبت و تاکید کرد، عمل به این موارد می تواند کلید موفقیت‌ها‌ی بیشتر در تثبیت و تاثیر جایگاه روابط عمومی در باور مدیران و کارکنان به ویژه در استان‌ها باشد.
حموله، حضور گسترده و موفقیت‌آمیز در هفته‌های فرهنگی و دوستی در ترکیه و اتریش، افزایش آثار ارسالی به مسابقات بین‌المللی نقاشی و، سینمایی و تصویرگری، موفقیت در فروش و خرید حق تالیف کتاب‌های کانون و دیگر ناشران جهان در حوزه بین‌الملل، شناسایی برترین قصه‌گویان جهان و حضور آنان در جشنواره‌های قصه‌گویی، پوشش گسترده جشنواره‌های رضوی، راه‌اندازی ستادهای خبری در جشنواره‌های منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی، انتشار دور جدید خبرنامه کانون و ویژه نامه‌های تخصصی، گسترش فعالیت‌های نشریه پلاک44، توسعه کیفی و کمی وب سایت خبری کانون، را گوشه ای از تلاش های روابط عمومی در سال 91 دانست.  
وی گسترش شبکه پیام رسانی از طریق پیامک، بالا بردن کیفیت و کمیت سیستم پایش اخبار به منظور استفاده در وب سایت‌های کانون، توجه بیشتر به استفاده از امکانات تبلیغی و ترجمه کتاب‌های کانونی به زبان‌های دیگر، استفاده از ظرفیت جشنواره‌هایی نظیر جشنواره رضوی، قصه‌گویی و عروسکی و دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخص برای معرفی توانمندی کانون در سطح افکار عمومی، تعریف نقش محوری برای روابط عمومی در برگزاری جشن 50 سالگی کانون و نیز تحقق چشم انداز1404 کانون نیز ارتقای ساختار اداری روابط عمومی در استان‌ها را از مهمترین چشم‌اندازهای روابط عمومی و امور بین الملل در سال جدید دانست.
در این گردهمایی راضیه باباخانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی(ع)، موفقیت اخیر روابط عمومی کانون را در هشتمین جشنواره مطبوعات را تبریک گفت و خاطر نشان ساخت: در عصر ارتباطات که جامعه رو به تکامل دارد نقش روابط عمومی در پیشرفت و توسعه بی بدیل است.
وی به جایگاه رفیع کانون که هنوز علیرغم توانایی ها در جامعه شناخته شده نیست اشاره کرد و گفت: روابط عمومی وظیفه شناساندن قابلیت های کانون به جامعه مخاطب را دارد، هر اندازه روابط عمومی به روز و متعالی باشد رسیدن به اهداف آسان تر خواهد بود.
وی اطلاعات وسیع و فعالیت بر مبنای استدلال و منطق را باعث گسترش ارتباطات یک سازمان با مخاطب دانست و تاکید کرد: هر چه گفتار و نوشتار عمیق تر، صحیح و منطقی باشد موفقیت سازمان تضمین خواهد شد.
مدیر کل خراسان رضوی، توجه به صاحبان ایده، سازماندهی تبلیغات، ارتباطات مردمی و تنظیم امور ارتباطی با مخاطب را از وظایف خطیر روابط عمومی دانست.
گردهمایی کارشناسان روابط عمومی و امور بین الملل کانون تا 26 اردیبهشت در مشهد مقدس ادامه دارد.