کد خبر: 218266
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
رییس کانون زبان ایران: روابط عمومی کارآمد  تحلیل‌گر است

رییس کانون زبان ایران در آستانه‌ی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی از کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست با نگاه تحلیل‌گر خود اخبار این موسسه‌ی وابسته به کانون را نیز جمع‌آوری و پوشش دهند.

علیرضا جلالی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل ستادی و استانی سراسر کشور در مشهد به بیان انتظارهای خود از روابط عمومی پرداخت و افزود: گشایش مراکز جدید کانون زبان، دریافت مجوز برای توسعه مراکز، جذب مدرسان جدید و تمامی کارهایی که جنبه فرهنگی دارند از جمله موضوع‌های مناسب برای اطلاع‌رسانی است.
وی گفت روابط عمومی‌ها می‌توانند با ارایه‌ی تعریفی درست از خودشان، دست‌یابی به موفقیت‌ها را در گرو دیگران ندانند و در این راه  تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
او با بیان این‌که دانش، مهارت و نگرش از ویژگی‌های یک کارشناس توان‌مند روابط عمومی است افزود: مهارت استفاده از اینترنت، نرم‌افزارهای کامپیوتری و به طور کل فن‌آوری جدید از جمله مواردی است که روابط عمومی کارآمد باید به آن توجه داشته باشد.
به گفته جلالی کار روابط عمومی فراتر از خبرنگاری است و این کیفیت در فعالیت‌هایی مانند جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات، ارایه پیشنهادات، تولید و سانسور خبر و خلاقیت در کار یک روابط عمومی به خوبی مشخص می‌شود.
بر اساس این گزارش، در پایان این نشست کارشناسان روابط عمومی به طرح سؤال‌های خود پرداختند و پاسخ‌های خود را از رییس کانون زبان ایران دریافت کردند.
در بخشی از این گردهمایی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون خاطرنشان کرد از اقدام‌ها و اتفاق‌های مهمی که سال گذشته در کانون صورت گرفت، ادغام کانون زبان ایران با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. هر چند این دو هیچ‌گاه از هم دور نبودند و هر دو از یک مجموعه و خانواده بودند و هستند. اما این ادغام سبب شد تا این ارتباط گسترده‌تر و نزدیک‌تر شود.
محسن حموله افزود از سوی دیگر این ادغام دایره مخاطبان کانون و به تبع آن مخاطبان و مراجعان روابط عمومی را نیز افزایش داده به گونه‌ای که هم‌اینک سهم مهمی از فعالیت‌های روابط عمومی‌های کانون را به خود اختصاص داده است.
گردهمایی کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی از 24 اردیبهشت در شهر مشهد مقدس آغاز شده و تا 26 اردیبهشت ادامه دارد.