کد خبر: 218301
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
جایزه بهترین انیمیشن‌ جشنواره چین به "ننه کلاغه و روباهه"

پویانمایی "ننه کلاغه و روباهه" جایزه بهترین انیمیشن‌ کوتاه امیدبخش نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این جشنواره‌ که از 6 تا 11 اردیبهشت 1392 در شهر هانگزو چین برگزار شد فیلم‌ "ننه کلاغه و روباهه" به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده و "روباهی که بدنبال صدا رفت" کار فاطمه گودرزی از تولیدات امور سینمایی کانون به نمایش گذاشته شد و در پایان فیلم "ننه کلاغه و روباهه" جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون چینرا به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، این فیلم در سال 1390 با تکنیک کات اوت با مدت زمان 10 دقیقه و 7 ثانیه بر اساس داستانی از مجموعه "آی قصه قصه قصه" نوشته‌ی زهره پریرخو شراره وظیفه‌شناس ساخته شده است.
این فیلم داستان کلاغی را به تصویر ‌کشیده که در برابر تهدیدهای روباهی برای خوردن جوجه‌هایش ناتوان شده است. کلاغه از بر آورده کردن خواسته‌های روباهه به اتفاق جوجه‌هایش و گورکن نقشه‌ای می‌کشند تا از دست او راحت شوند. سرانجام روباه درون حفره‌ای که گورکن در زیر پایش حفر کرده، سقوط می‌کند.
گفتنی است جایزه این جشنواره شامل 1000 دلار وجه نقد به همراه نشان لیاقت و دیپلم افتخار بود که به پویانمایی "ننه کلاغه و روباهه" تعلق گرفت.