برگزیدگان مرحله اول جشنواره مشاعره رضوی مشخص شدند

برگزیدگان مرحله اول بخش مشاعره جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم عزیزاده گرجی مدیر کل کانون استان مازندران در دومین جلسه داوری بخش مشاعره جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی گفت: این کانون در اولین تجربه‌ی برگزاری جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی با ایجاد دبیرخانه منسجم، کمیته محتوایی، جلسات هماهنگی مداوم و جلسات توجیهی داوران توانسته به نتایج موثری در اولین دوره برگزاری این جشنواره دست یابد.
وی با اشاره به آمار شرکت علاقه‌مندان در این جشنواره افزود: بیش از 4 هزار نفر تاکنون در این جشنواره شرکت کردند و این در حالی است که هنوز برخی از مراکز در حال جمع‌بندی نهایی آثار ارسالی خود به دبیرخانه‌اند و پیش‌بینی می‌شود آمار نهایی بیش از این شود.
دبیر جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی خاطر نشان کرد: دقت در انتخاب شرکت کنندگان و آثار آن‌ها نکته‌ی مهمی در داوری‌ها بود که مورد نظر قرار گرفت.
گرجی اظهار داشت: بیان نقطه نظرات داوران در بررسی و داوری‌های شرکت کنندگان و آثار، به عنوان تجربه‌ای به‌دست آمده در جشنواره بعدی، مورد نظر واقع می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در بخش مشاعره‌ی جشنواره از همه‌ی استان‌های کشور شرکت کننده داشتیم افزود: با توجه به این‌که منابع چندان موثری در خصوص اشعار رضوی موجود نبود با ایجاد کمیته‌ی محتوایی در دبیرخانه نسبت به جمع‌آوری و شناسایی اشعار مرتبط با امام رضا(علیه‌السلام) اقدام شد که در قالب منبع جشنواره در سایت وبلاگ جشنواره در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
دبیر جشنواره ادامه داد: هم‌چنین در صددیم تا با جمع‌آوری و گسترش منابع مرتبط نسبت به ایجاد ظرفیتی موثر در این زمینه اقدام کنیم.
مدیرکل کانون مازندران یادآور شد: در مرحله‌ی اولیه داوری بخش مشاعره 72 نفر انتخاب شدند و به مرحله بعد راه یافتند که در این مرحله توسط 8 داور مورد ارزیابی قرا خواهند گرفت تا از این میان 9 نفر در سه بخش مجزای کودک، نوجوان و جوان برای شرکت در بخش نهایی جشنواره انتخاب شوند.
گرجی با تاکید بر این‌که در هر گروه سنی از 3 نفر برگزیده در روز جشنواره تقدیر خواهد شد اظهار داشت: از نگاه ما همه‌ی کسانی که در این جشنواره حضور داشتند برنده‌اند، چرا که هدف اصلی ما گسترش فرهنگ رضوی و فضای دینی است و به همین منظور همه‌ی شرکت کنندگان در این خصوص شریک‌اند و به همه‌ی آنان گواهی شرکت داده می‌شود و برگزیدگان مرحله‌ی اولیه نیز لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
در بخش دیگر این نشست هر یک از داوران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص داوری‌ها پرداختند.
بر اساس این گزارش به زودی آمار برگزیدگان مرحله‌ی اولیه بخش مشاعره جشنواره در سایت قرار خواهد گرفت.
این جشنواره یکی از 16 جشنواره‌ای است که کانون در چهارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در سال 1392 برگزار می‌کند.