شرکت بیش از یک‌صد گروه پرده‌خوان در اولین جشنواره پرده‌خوانی رضوی

دبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی از حضور یک‌صد و هشت گروه پرده‌خوانی از سراسر کشور در اولین سال برگزاری این رویداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راضیه بابا‌خانی مدیرکل کانون  استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره برای نخستین بار در کشور در حوزه کودک و نوجوان با مضمون و محتوای رضوی و در چهارچوب برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) توسط کانون خراسان رضوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.
وی گفت: در بخش رقابتی در دو سطح، پرده خوانان بزرگ‌سال شامل مربیان و نوجوانان 12 تا 17 ساله به صورت جداگانه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در بخش غیر رقابتی نیز پرده‌خوانان و نقالان بزرگ‌سال و کودک و نوجوان نخبه به اجرا خواهند پرداخت .
باباخانی یادآور شد: بر اساس اعلام دبیرخانه تاکنون 108 گروه از 17 استان کشور برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که استان‌های خراسان رضوی با 49 اثر،آذربایجان غربی با 12 اثر و اردبیل با 7 اثر بیشترین شرکت کننده‌ را دارند.
دبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی اضافه کرد: از مجموع آثار رسیده تعداد 55 اثر مربوط به بخش نوجوان و 53 اثر متعلق به مربیان و بزرگسالان است  که در این میان بانوان و اعضای دختر با 60 اثر وآقایان و پسران  با 48 اثر حضور دارند.
بابا‌خانی درزمینه داوری جشنواره نیز گفت: تا عید سعید فطر داوری مرحله اول جشنواره برگزار می‌شود و 8 گروه برگزیده دربخش رقابتی 18 شهریور هم‌زمان با دهه کرامت درمشهد رقابت نهایی را برگزار خواهند کرد اما در بخش غیر رقابتی نیز 2 پرده‌خوان و نقال بزرگ‌سال و 2 پرده خوان و نقال کودک و نوجوان برگزیده در  حاشیه جشنواره اجرای وی‍ژه خواهند داشت .
 هم‌چنین نمایشگاهی از پرده‌های نقاشی شده در محل برگزاری  جشنواره  برپا خواهد شد.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با 16 عنوان جشنواره در سراسر کشور مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه السلام)را بر عهده دارد.