ثبت‌نام 50 گروه در جشنواره سرود رضوی یزد

زمان داوری آثار و اختتامیه نخستین جشنواره سرود رضوی 18 شهریور ماه 92 اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا جلالی سرپرست کانون استان و دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: تاکنون 50 گروه از استان‌های مختلف کشور در جشنواره‌ سرود رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد شرکت کرده‌اند.
بر این اساس، مسوول اجرایی اولین جشنواره سراسری سرود رضوی نیز گفته است که از میان 17 اثر به استان‌ یزد تعلق دارد و استان‌های خراسان رضوی، بوشهر، قم و خوزستان نیز استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند.
مهدی آرایی توضیح داد: همچنین گروه‌هایی از آموزش و پرورش، کانون‌های تربیتی و کانون‌های مساجد هم برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به صورت گروه‌ها در قالب کانونی و آزاد در این جشنواره حضور داشته باشند.
مسوول دبیرخانه جشنواره سرود رضوی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهلت ارسال آثار، بیش از 70 اثر سرود به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود که بخش اعظم آن را اعضای کودک و نوجوان کانون تشکیل می‌دهند. آثار این گروه‌ها باید تا 30 مرداد براساس شرایط مندرج در شیوه‌نامه به دبیرخانه ارسال شود.
گفتنی است، محدودیتی برای حضور شرکت‌کنندگان دراین جشنواره وجود ندارد و از بین آثار ارسالی، سه شاعر، سه آهنگ‌ساز و سه گروه برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
در همین حال سرپرست کانون استان یزد در اظهار نظری درباره‌ی جشنواره سرود رضوی یادآور شد: در استان یزد با دعوت ویژه‌ از هنرمندان این عرصه، گروه‌های سرود با موضوع رضوی تشکیل شد. در این زمینه، هنرمندانی مجرب در عرصه موسیقی و سرود در مراکز فرهنگی هنری کانون استان، مستقر و با مشارکت اعضای کودک و نوجوان به تولید و خلق اثر سرود با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) پرداختند.
علیرضا جلالی در ادامه با اشاره به همراهی رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیمای استان یزد با این جشنواره گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان یزد از نظر سرود و موسیقی جایگاه خوبی دارد. این جایگاه هم از نظر رتبه در جشنواره‌های سرود کشوری و هم از نظر وجود هنرمندان این رشته حایز اهمیت است.
بر این اساس و با استفاده از ظرفیت‌های‌ موجود در استان، امیر احمدی، حسن امراللهی، علیرضا سهیلی‌زاده و سعید مفیضی به‌عنوان داوران بخش موسیقی و محمدرضا آخوندی و فاطمه احمدزاده، به‌عنوان داوران بخش شعر این جشنواره غیر حضوری انتخاب و معرفی شده‌اند.
وی در پایان از اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد را در این جشنواره همراهی می‌کند، تشکر کرد و افزود: مربیان و همکاران کانون استان نیز این جریان فرهنگی را در استان پشتیبانی کرده و با هدف جلب رضایت امام مهربانی‌ها، کمال همکاری را با دبیرخانه دارند.
جشنواره سرود رضوی یکی از 16 جشنواره‌ای است که توسط کانون در چهارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.