شرکت بیش از 240 گروه نوجوان در جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از حضور بیش از 240 گروه نوجوان در سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سومین نشست ستاد هماهنگی این رویداد فرهنگی پرویز ابراهیمی با اشاره به سبک زندگی ائمه گفت: در صورتی که این شیوه زندگی از دوران کودکی و نوجوانی در قالب هنر فرهنگ سازی شود، تاثیرگذاری بهتر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
وی تولید محتوا برای هنرمندان و فرایند محور بودن آن را از اهداف مهم برگزاری جشنواره برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم این جشنواره فرهنگی، مذهبی را با ظرافت‌های ویژه به بهترین شیوه برگزار کنیم.
ابراهیمی افزود: دبیرخانه جشنواره در استان از بیستم آبان ماه سال 91 کار خود را آغاز کرد و با پیگیری‌های صورت گرفته تهیه و تنظیم شیوه‌نامه، چاپ پوستر، برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های خبری با  حضور استاندار و معاونت سیاسی امنیتی، تهیه جزوه‌های آموزشی، راه‌اندازی سایت اینترنتی و برگزاری مسابقه اینترنتی با موضوع نمایش‌نامه‌خوانی در جهت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان صورت پذیرفت.
 وی هم‌چنین در این نشست که به ریاست حسن رضانیا مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد، میزبانی جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی را توفیقی برای استان برشمرد و نقش دستگاه‌های فرهنگی در حفظ و تقویت باورهای دینی بسیار مهم عنوان کرد.
رضانیا افزود: ما از حضرت ولی عصر(عج) یاد گرفتیم که از خداوند بخواهیم بیان و زبانی را داشته باشیم که برخوردار ازیک استحکام و حکمت باشد، چرا که زبان برخواسته از حکمت و محکم بودن بیان و گفتار، بدون تردید در قالبی الهی شخصیت کودک و نوجوان را شکل خواهد داد.
وی در ادامه یادآور شد: مخاطب جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی بیشتر نوجوانان هستند که با موضوع امام رضا(ع) انس می‌گیرند و این رویداد فرهنگی به طور یقین تاثیرات بسیار خوبی در فرهنگ سازی در حوزه کودک ونوجوان خواهد داشت.
 سومین نشست ستاد هماهنگی جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی با حضور نماینده فرماندهی نیروی انتظامی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری ، بانک ملی، میراث فرهنگی و شرکت سیاحتی علیصدر به ریاست مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان برگزار شد.
گفتنی است سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی از 16 تا 18 شهریور 92 به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌شود.