کتاب‌خانه ممتاز «وتزلر» آلمان از کانون قدردانی کرد

بیش از 32 عنوان کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کتاب‌خانه ممتاز «وتزلر» در آلمان اهدا شده است تا در قفسه‌ی کتاب‌های بخش فارسی این کتاب‌خانه مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پی اهدای این کتاب‌ها به کتاب‌خانه ممتاز شهر وتزلر در جریان برگزاری شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، عضو هیات مدیره این کتاب‌خانه با ارسال نامه‌ای به کانون از این اقدام قدردانی کرده است.
کتاب‌خانه ممتاز «وتزلر» در آلمان با دارا بودن بیش از 150هزار عنوان کتاب یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌های عمومی و تخصصی در حوزه‌ی ادبیات فانتزی در سطح اروپا و جهان است  و یک کتاب‌خانه مرجع، برای عموم مردم و پژوهش‌گران به شمار می‌رود.
در این میان نکته‌ی حایز اهمیت، ایجاد قفسه‌ی کتاب‌های فارسی در این کتاب‌خانه است که کارشناس این بخش با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به انتخاب کتاب‌های مناسب در این حوزه می‌پردازد.
بر همین اساس پس از اهدای بیش از 32 عنوان کتاب کانون به این کتاب‌خانه، «بتینا تورزنیک» عضو هیات مدیره آن، با ارسال نامه‌ای خطاب به اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون  آورده است: شما خیلی دوستانه نه تنها بخش ویژه کتاب‌های فارسی بلکه کتاب‌خانه مرجع چند زبانه ادبیات کودکان ما را با یک اهداء و کمک  سخاوت‌مندانه با بیش از 32 عنوان کتاب و چند رسانه‌ای حمایت کردید و ما صمیمانه از شما بابت آن تشکر می‌کنیم، زیرا از این طریق شما فعالیت ما را در بهینه‌سازی ادبیات کودکان به‌ویژه با تصویرسازی خوب پشتیبانی کردید تا انگیزه خوبی برای ما جهت راه‌اندازی بخش تخصصی کتاب به زبان فارسی باشد.
این کارشناس کتاب‌داری و پژوهش‌گر تعلیم و تربیت با بیان این که کتاب‌خانه ممتاز «وتزلر» از سال‌های گذشته به صورت اختصاصی در حوزه‌ی زبان‌های خارجی و چند ملیتی، روابط میان فرهنگ‌ها و تعلیم و تربیت فعالیت اساسی دارد، از این که اهداف کانون نیز بر همین موضوع‌ها و ارزش‌ها بنا شده و فعال است اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرده است این ارتباط  از نظر محتوا‌، هم‌چنان ادامه داشته باشد.
 وی همچنین با توجه به عضویتش در هیات مدیره انجمن حمایت از ترویج کتاب‌خوانی اعلام آمادگی کرده است که این کتاب‌ها را در کنفرانس عمومی نمایشگاه کتاب معرفی کند.
کتاب‌خانه «وتزلر» در سال 1989 میلادی با هدف جمع‌آوری کتاب و داستان‌های علمی، تخیلی، فانتزی، ادبیات، فانتزی کلاسیک، ترسناک، رمان تخیلی، افسانه، حماسه، اسطوره‌ها، و غیره تاسیس شد.
این کتاب‌خانه با برپایی سمینارها، کنفرانس، نمایشگاه و سمپوزیوم ادبی برای نویسندگان، روزنامه‌نگاران، ناشران و عموم مردم، ارتباط نزدیکی با مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع ادبی دارد.
همچنین ارایه‌ی برنامه‌هایی به آموزش و پرورش برای حمایت از مهارت‌های خواندن کودکان در آلمان از دیگر فعالیت‌های این کتاب‌خانه است.