38 موفقیت بین‌المللی و کشوری  در سال 93

بر اساس کارنمای کانون استان در سال 93 این اداره کل 38 موفقیت بین‌المللی و کشوری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی- هنری و ادبی در کارنامه‌ خود ثبت کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی،38 موفقیت بین‌المللی و کشوری در سال93،در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی توسط اعضا و مربیان و کارکنان ستادی کانون استان کسب شده است.
کسب دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی بلاروس،دیپلم افتخارنهمین مسابقه بین المللی نقاشی رومانی
دیپلم افتخار پانزدهمین مسابقه بین المللی نقاشی فنلاند،دو دیپلم افتخارهفتمین مسابقه بین المللی نقاشی ایران،دو دیپلم افتخار از مسابقه بین المللی نقاشی بلغارستان و همچنین کسب مقام جشنواره منطقه‌ای پویانمایی نوتاسین استان تهران و فیلم کودک برای کودک،کسب مقام دوم کشوری گروه نمایش عروسکی از فراخوان جشنواره کشوری رضوی،کسب مقام مسابقه عکاسی جشنواره کشوری رضوی،موفقیت در بخش مقاله نویسی جشنواره نمایش عروسکی و کسب مقام از مسابقه نقاشی جشنواره کشوری رضوی،موفقیت‌های این اداره کل در حوزه‌ کارشناسی هنری است.
همچنین کسب عنوان برگزیده جشنواره رشد توسط کتاب"قول می‌دهم بزرگ نشوم" نوشته مربی کانون استان،کسب عنوان قصه‌گوی برگزیده‌ کشور،کسب عنوان مربی فرهنگی،مربی هنری و مربی مسوول نمونه کشوری،کسب عنوان برگزیده توسط 3 گروه نشریه دیواری از اعضا مراکز کانون و 5 عضو مرکز آفرینش‌های ادبی استان در جشنواره ملی عفو و گذشت،کسب دو عنوان برگزیده در جشنواره رضوی خاطرات زیارت، و کسب عنوان برگزیده مرحله کشوری گزارمان نویسی مربیان از توفیقات کانون استان در حوزه‌ فرهنگی و ادبی است.
این اداره کل همچنین توانسته است در سال 93 رتبه چهارم کشور از لحاظ درآمد‌های اختصاصی،رتبه دوم کشور در معرفی و عرضه محصولات فرهنگی ،لوازم‌التحریر و سرگرمی‌های سازنده بعد از استان تهران را به نام خود ثبت کند.
از دیگر توفیقات این اداره کل می‌توان به کسب عناوین کارشناس نمونه،مربی فرهنگی نمونه و  مربی مسئول نمونه استانی،سه مرکز موفق در افزایش سرانه مطالعه کتاب،سه مرکز موفق در بخش افزایش اعضا تمدیدی و انتخاب 8 اثر از آثار اعضا در جشنواره استانی شعر دفاع مقدس اشاره کرد.
توجه ویژه به نهاد خانواده در جهت کمک به پایدارسازی اعضا در مراکز،ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها با توجه به اصل خلاقیت،توانمند سازی نیروی انسانی،توجه ویژه به امر نظارت و ارزیابی مراکز،به روزرسانی و تجهیز مراکز به لحاظ کتاب،تامین منابع مطالعاتی و مرکز خاص،اتخاذ رویکرد انگیزشی برای ارتقا بهره وری کاری پرسنل،ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار و پستی،گسترش ارتباطات و تقویت تعامل و انتقال تجربیات با سازمان‌های هم سو،افزایش رویکرد پژوهشی در میان مربیان و اعضا،ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی با عنوان محور توسعه فعالیت با رویکرد افزایش سرانه امانت کتاب  ده رویکرد مهم کانون استان در سال 94 است.