کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون کرمان راه‌اندازی می‌شود

اولین کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر کرمان هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون کرمان در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های کانون به ویژه برگزاری مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی برپا شد با اعلام این خبر افزود: جشنواره قصه‌گویی کانون یک رویداد بزرگ فرهنگی در کشور است و تمامی افراد علاقه‌مند به این هنر می توانند در آن شرکت کنند.
محمدرضا علیزاده ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف انتقال ارزش‌ها به نسل جدید و احیای این هنر دیرینه، هر ساله از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که قصه‌گویی به عنوان یک ابزار مهم در انتقال مفاهیم، از نسل‌های گذشته به ما رسیده است، یادآور شد: سنت‌ها، آداب و رسوم و روایت قهرمانی‌ها از طریق قصه‌گویی منتقل می‌شود و قصه‌گویی یکی ازفعالیت‌های مهم در مراکز فرهنگی‌هنری کانون است.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت‌ها و رسالت کانون در زمینه‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: زمانی که موضوع اوقات فراغت مطرح می‌شود، مفاهیمی چون تفریح، کار هنری، سرگرمی، بازی و ورزش به ذهن می‌آید و کودکان بیشترین بهره را در حوزه فراغت می‌برند و بیشتر برنامه‌ها به ویژه در تابستان برای کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون کرمان با اشاره به این‌که ماهیت کار در کانون پرورش فکری، اوقات فراغتی است، ابراز داشت: طی سال در مراکز فرهنگی‌هنری کانون برنامه‌های مختلف و متنوعی برای غنی‌سازی کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.
وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی در کانون پرورش فکری خبر داد و یادآور شد: فعالیت‌های دینی، حاکم بر سایر فعالیت‌هاست و بخشی از فعالیت‌های علمی نیز در قالب فرهنگی و مورد علاقه‌ی مخاطبان اجرا می‌شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: 42 فعالیت در مراکز کانون انجام می‌شود که همگی آن‌ها حول محور کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی افزود: پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان از رسالت‌های اصلی کانون است تا این امر منجر به کشف استعداد بچه‌ها شود و مربیان ما تفکر فلسفی را به آن‌ها یاد می‌دهند.
علیزاده با بیان این‌که کانون قصد آموزش مهارت به بچه‌ها را ندارد، ادامه داد: مربیان متخصص نقطه قوت مراکز فرهنگی هنری کانون هستند و کودکان و نوجوانانی که به صورت مستمر در مراکز کانون حضور می‌یابند به طور قطع آینده روشن‌تری پیش روی دارند.
این مسئول فرهنگی هم‌چنین افزود: راه‌اندازی مرکز تئاتر کودک و نوجوان ساختمان مرکز شماره 2 کانون کرمان، در دستور کار قرار گرفته است و فعالیت این مرکز در زمینه تولید تئاتر کودک در استان و پویایی این فعالیت در مراکز فرهنگی هنری کانون تاثیر مثبتی خواهد داشت.
علیزاده با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطر نشان کرد: هفته ملی کودک پربارتر از هر سال برگزار می‌شود تا ظرفیت‌ها و توان موجود در کانون بیشتر به خانواده‌ها معرفی شود.
وی همچنین افزود: اردوی تابستانی اعضای مراکز کانون استان با پیام آب و زمین، شهریور امسال در کرمان برگزار خواهد شد.