تصویرسازی لبخند‌هایی که دنیا را زیبا می‌کند

مجموعه‌ تصاویری متناسب با شعار هفته ملی کودک (دنیا با لبخند کودکان زیباست)، تصویرگری می‌شود تا هویت بصری این شعار، در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از تصویرگران کتاب‌های‌ کودک و نوجوان با برپایی کارگاهی تلاش می‌کنند تا هویت بصری این رویداد مهم را برگرفته از شعار هفته ملی کودک، تصویرسازی و در نهایت، طراحی پوستر یکی از خروجی‌های این کارگاه خواهد بود.
در این تجربه جمعی، هشت تصویرگر فعال در حوزه کودک و نوجوان زیر نظر کورش پارسانژاد مدیر گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شاپور حاتمی تصویرگر کتاب‌های کودکان، برای هفته‌ی ملی کودک تصویرسازی می‌کنند.
پارسانژاد با اشاره به این‌که پوستر هفته‌ی ملی کودک یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هویت این رویداد است، گفت: در پایان این کارگاه یک‌روزه آثار خلق شده توسط این تصویرگران بازبینی می‌شود و پس از تایید هر یک از تصاویر در طراحی پوستر و سایر نیازهای تصویری در این مناسبت از آن‌ها استفاده خواهیم کرد و در صورتی که تصویرهای هریک از این هنرمندان نیاز به کار بیشتری داشته باشد فرصتی به آن‌ها می‌دهیم تا اثر خود را کامل کنند.
بر اساس این گزارش در این کارگاه یک‌روزه‌ای که در موزه کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برپا شده از تصویرگرانی چون: سحر حق‌گو، حدیثه قربان، حسن موسوی، نسیم بهاری، لاله ضیایی، نیلوفر برومند، عطیه ضیغمی و فاطمه حق‌نژاد دعوت شده تا به خلق آثاری در این زمینه بپردازند.
هفته‌ی ملی کودک امسال با مشارکت تمامی نهادهای فعال در حوزه کودک و نوجوان از 15 تا 21 مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.