هفته ملی کودک فرصتی برای همکاری مشترک دستگاه‌ها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است به مسایل و دغدغه‌های کودکان توجه جدی نشده و این امر در کشور مغفول مانده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در سومین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک از هم‌دلی و هم‌افزایی سازمان‌ها، ارگان‌ها و فعالان این عرصه استقبال کرد و گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این نشست‌ها این است که ارتباط‌های بین بخشی را تقویت کنیم، هم‌دیگر را بیشتر بشناسیم و این ارتباط باعث شود تا در طول سال نیز با یک‌دیگر همکاری‌های مشترکی را پی‌ریزی کنیم.
وی با بیان این که امروز مسایل کودکان در جهان مورد توجه قرار گرفته و کشورها در این زمینه هزینه می‌کنند افزود: قضاوت ما این است که در کشور - آن طور که باید - از این مساله در حوزه‌های مالی، رسانه‌ای و افکار عمومی حتی در طراحی برنامه‌هایی برای اوقات فراغت آن‌ها، پشتیبانی نمی‌شود.
حاجیان‌زاده با تاکید دوباره بر لزوم انسجام‌بخشی به فعالیت‌های کودک در ایران، به نمایندگان سازمان‌های شرکت‌کننده در نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک گفت: اگر خودمان این وضعیت را درنیابیم این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد و هفته ملی و روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های‌ بین بخشی را به کار بگیریم  و با هم بیش از گذشته ارتباط و هم‌افزایی داشته باشیم.
برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» روزهای 15 تا 21 مهر 1394 در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.
در سومین جلسه برنامه‌ریزی هفته ملی کودک اسامی روزهای هفته نیز به تصویب نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان رسید و نهایی شد.