اسامی روزهای هفته ملی کودک اعلام شد

روزهای هفته ملی کودک سال 1394 نام‌گذاری شد تا برنامه‌ریزی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای برگزاری این رویداد فرهنگی اجتماعی وارد مرحله اجرایی شود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایندگان وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در سومین جلسه خود اسامی روزهای این هفته را که از 15 مهر آغاز و به 21 مهر منتهی می‌شود، اعلام کردند.
 بر این اساس برنامه‌های هفته ملی کودک در روز چهارشنبه 15 مهر آغاز می‌شود روزی که به نام «کودک سلامت و ایمنی» نام گذاری شده است و پس از آن روز پنج شنبه 16 مهر «کودک، هنر و میراث فرهنگی»، جمعه 17 مهر«کودک، خانواده و رسانه»، شنبه 18 مهر «کودک، کتاب و کتاب‌خوانی»، یکشنبه 19 مهر «کودک، محیط زیست و منابع طبیعی»، دوشنبه 20 مهر «کودکان دنیا، صلح و دوستی» و سه شنبه 21 مهر «کودک، آموزش و تربیت اسلامی» نام گرفته است.
در این جلسه محمد علی شامانی معاون فرهنگی کانون توضیح داد که پس از تصویب نام روزهای هفته ملی کودک، برنامه‌ها وارد مرحله اجرایی می‌شود و کارگروه‌های اجرایی نیز شکل می‌گیرد.
به گفته‌ی وی کار طراحی پوستر هفته ملی کودک نیز در یک کارگاه تصویرگری با مشارکت 10 هنرمند به پایان رسیده و تا چند روز آینده و با هم فکری سازمان‌ها، این پوستر نهایی و منتشر خواهد شد.
دبیر کمیته علمی و فرهنگی هفته ملی کودک از سازمان‌ها خواست در نمایشگاه کانون که در این هفته و با عنوان همه دوستان ما برپا می‌شود، نیز توانمندی‌های خود را عرضه کنند.
شامانی اجرای برنامه روز جهانی کودک در روز 16 مهر با حضور یکی از مقام‌های عالی کشور و کودکان ونوجوانان برگزیده مراکز کانون در کنار بچه‌های دارای نیازهای ویژه و برپایی نشست‌های تخصصی با مشارکت متخصصان و صاحب‌نظران عرصه کودک را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.
مجتبی دانشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیر ستاد اجرایی جشنواره توضیح داد که علاوه بر برنامه‌های اختصاصی دستگاه‌ها، بخشی از ظرفیت‌های آنان در نمایشگاه «همه‌ی دوستان ما» به نمایش گذاشته می‌شود.
او تشکیل ستاد خبری برای پوشش گسترده خبرهای این رویداد و مستند سازی اتفاق‌های این برنامه را به منظور چاپ کتاب و بروشور و کاتالوگ از دیگر اقدام‌هایی عنوان کرد که در حال برنامه‌ریزی است.
در این جلسه مهدی علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی هنری معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری همایش مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی در هفته ملی کودک، و ساناز شجاعی نماینده سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی ایران از برپایی جشنواره‌ای با عنوان «کودک، کتاب و فردوسی» در این روزها در محل کتاب‌خانه ملی خبر داد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز هدف اصلی همکاری‌های دستگاه‌های مختلف را تقویت ارتباط‌های بین بخشی در تمامی طول سال عنوان و از کم‌توجهی به پشتیبانی‌های مالی، رسانه‌ای و برنامه‌ای برای کودکان در کشور اظهار گله‌مندی کرد و در عین حال یادآور شد هفته ملی می‌تواند فرصت مناسبی برای هم‌افزایی و مشارکت‌های دستگاه‌های فعال در حوزه کودک باشد.
ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از تلاش‌های صورت گرفته در پایتخت برای تبدیل تهران به شهر دوست‌دار کودک گزارش داد و بر اهمیت همکاری با دستگاه‌های فرهنگی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.
در این جلسه علاوه بر معاونان و مسوولان کانون، نمایندگانی از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، هلال احمر جمهوری اسلامی، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، مدیربرنامه کودک شبکه 2 سیما، سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، سازمان میراث فرهنگی، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، و سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند. 
پیشتر در دومین جلسه این شورا، شعار هفته ملی کودک «دنیا با لبخند کودکان زیباست» تعیین شده بود.
در همین حال قائم وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی نیز در پاسخ به نامه ی مدیرعامل کانون مبنی بر تشکیل دبیرخانه اجرایی هفته ملی کودک با محوریت کانون، نامه‌ای را به معاونان سیاسی امنیتی استانداری‌های کشور ابلاغ کرده و از آن‌ها خواسته است در این زمینه و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته ملی کودک با کانون هماهنگی و همکاری کنند.

برچسب‌ها