اولین نشست تخصصی تصویرگران اردبیل با نگاهی به نمایشگاه مهسا صدایی آذر

اولین نشست تخصصی تصویرگران اردبیل با حضور ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان، جمعی از هنرمندان حوزه‌ی تصویرگری و مربیان هنری کانون برگزار شد.

در این نشست که به دعوت مدیرکل کانون استان برگزار شد آثار مهسا صدایی‌آذر عضو و مربی سابق هنری کانون پرورش فکری که در نمایشگاه «قاب دلتنگی ماه» ارایه شده بود مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.
ناهید اللهویردیزاده با اظهار خرسندی از برگزاری نشست‌های تخصصی و تاکید بر لزوم گسترش این جلسات نقد و تحلیل، به مهجور بودن هنر تصویرگری در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر مربیان کانون پرورش فکری در حوزه‌ی تصوصرگری کتاب قدم‌های خوبی برداشته و چند اثر حرفه‌ای تصویرسازی حاصل توانایی همکاران کانون است منتهی بر این باور هستیم که در این حوزه باید کارهای بیشتری تولید و ارایه شود.
وی خاطر نشان ساخت: تصویرگری به‌عنوان یک هنر مستقل نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگ دیداری و ارتقای سواد بصری دارد و متاسفانه آن‌طور که باید و شاید در افکار عمومی هم خوب معرفی نشده است.
اللهویردیزاده با اشاره به اهمیت تصویرگری، آمادگی کانون را برای برپایی نشست‌های نقد و تحلیل و حمایت از تصویرگران اعلام کرد و افزود: هنر تصویرگری مکمل متن است و یک تصویرگر خلاق می‌تواند در توسع معنایی متن سهم داشته باشد.
مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به این‌که مهسا صدایی‌آذر از خردسالی در مراکز کانون مراحل رشد و تعالی هنری را پشت سر نهاده است خاطر نشان ساخت: این‌که عضوی از کانون توانسته است خود را تا این حد و برپایی نمایشگاه تخصصی تصویرگری ارتقا دهد نشان می‌دهد کانون در انجام رسالت خویش موفق بوده است.
در این آیین شیرین قلی‌پور، ‌کارشناس ارشد تصویرسازی و مدرس دانشگاه به تحلیل آثار مهسا صدایی‌آذر پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود آثار ارایه شده در نمایشگاه را که آثار اول هنرمند بود را ستود و خاطر نشان ساخت: گام نخست برای هر هنرمند همواره با چالش‌های ویژه همراه است که باعث می‌شود گام‌های بعد با اطمینان و غنای بیشتر برداشته شود.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود آثار صدایی‌آذر را منظر تکنیک و محتوا تحلیل کرد و ویژگی‌های آثار را برشمرد و به هنرمند جوان تاکید کرد تلاش کند تا در خلق آثار علاوه بر تکنیک کار به فکری که مخاطب باید در پس اثر با آن درگیر شود و از کشف آن لذت ببرد نظر داشته باشد.
مهسا صدایی آذر با معرفی شیوه‌ی کار خود در مورد آثار ارایه شده صحبت کرد و متنی در مورد مراحل خلق اثر ارایه داد.
ادامه‌ی جلسه به طرح پرسش و پاسخ و بررسی ویژگی‌های آثار مهسا صدایی‌آذر اختصاص یافت.