پخش حرفه‌ای، بهترین حمایت کانون از فیلم‌سازان جوان

یک کارگردان انیمیشن گفت: کانون از معدود مراکز فرهنگی‌هنری کشور است که با تمرکز بر حوزه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان فعالیتی گسترده انجام می‌دهد و به نظر من امروز با ارزش‌ترین حمایت کانون از فیلم‌سازان جوان، پخش حرفه‌ای آثار آنان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فاطمه گودرزی، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کانون افزود: بدون شک کانون یکی از موثرترین و منظم‌ترین فعالیت‌های سازمانی در حوزه فرهنگ و هنر را در کشور ما، طی پنجاه سال گذشته شکل داده و با تولید الگوهای متنوع فرهنگی تا حدودی در این زمینه مسیری را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: هرچند نمی‌توان گفت که این مسیر کاملا واضح و مشخص است ولی تأثیری که نسل‌های پرورش‌یافته از این الگو بر جامعه داشته‌اند، قابل مشاهده و تحلیل است.
کارگردان پویانمایی «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» ادامه داد: دوره همکاری من با کانون، به‌عنوان فیلم‌ساز حدود 14 سال پیش با ساخت هفت فیلم کوتاه آغاز شد؛ در این دوره کانون برای فیلم‌سازان بدون انگیزه‌های مالی، بهترین مکان بود و فضایی فراهم شده بود که تمرکز در کار، یادگیری و آرامش در هنگام تولید، از شاخصه‌های آن بود. 
وی در خصوص نقش کانون در کشف استعدادها در زمینه هنر و پویانمایی گفت: این مورد همیشه بستگی به سیاست‌گذاری مدیریت وقت داشته است؛ زمانی که من شروع به همکاری با کانون کردم، برنامه‌ای با عنوان «حمایت از استعدادهای جوان» در حال اجرا بود، ولی در این مدت شاهد تغییراتی در این نگاه بودم.
این کارگردان در ادامه بیان کرد: گاهی توجه کانون بر جذب و حمایت از استعداد‌های جوان بوده است و گاهی هم البته حمایت از تولید حرفه‌ای و غیرتجربی به عنوان سیاست کانون در حد یک شعار باقی ماند، البته این را هم باید گفت که معنی حمایت از استعداد‌های فیلم‌سازی در زمان حاضر به‌واقع تغییر کرده است.
گودرزی با اشاره به حمایت‌های کانون از تولیدات انیمیشن در سال‌های گذشته ادامه داد: زمانی تعداد دوربین‌های انیمیشن در کشور محدود بود و دسترسی به آن از حمایت‌های مهم کانون بود، به‌طوری که حتی گاهی حمایت مالی از پروژه در پس زمینه قرار می‌گرفت. امروز یک دانشجوی انیمیشنِ با استعداد، تقریبا با امکانات شخصی می‌تواند فیلم خود را بسازد و استعداد خود را به صورت کاملا مستقل به نمایش بگذارد. بنابراین سبک حمایت از فیلمساز در کانون هم دچار تحول خواهد شد. من فکر می‌کنم امروز با ارزش‌ترین حمایت کانون برای فیلمساز در زمینه پخش حرفه‌ای اثر است.
کارگردان پویانمایی «کشاورز و گاو» در خصوص نقش کانون پرورش فکری کودکان در سینمای کودک گفت: فکر می‌کنم این نقش بسیار واضح و پررنگ است چرا کانون از معدود مراکزی است که بر تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان تمرکز داشته و فعالیت گسترده‌ای انجام داده است اما این‌که چه‌قدر در ایفای این نقش موفق بوده است نیاز به تحلیل‌های دقیق و همه جانبه دارد.
وی اضافه کرد: به نظر من اصلِ تشکیل چنین ساختاری در کشور با تمرکز بر فرهنگ‌سازی برای کودک و نوجوان خودش بزرگ‌ترین موفقیت محسوب می‌شود.
برخی از آثار فاطمه گودرزی در سال‌های اخیر در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی ایران و جهان به نمایش درآمده و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.