کد خبر: 255769
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
بازدید 1793
ناامنی سم بزرگی برای فعالیت فرهنگی است

گردهمایی مسوولان مراکز فرهنگی هنری استان تهران، با حضور محمود سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، گردهمایی مسوولان مراکز فرهنگی هنری استان تهران، دوشنبه 3 خرداد در سالن کنفرانس شماره 1 مرکز آفرینش‌ها برگزار شد.
در ابتدا حسن صفدریان سرپرست معاونت مالی و اداری، به مواردی هم‌چون ساعت کاری مراکز، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، رعایت سلسله مکاتبات و هماهنگی جهت برپایی برنامه با ارگان‌های دیگر پرداخت.
در ادامه صدیقه حسن‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی، به فعالیت‌های شاخص سال گذشته اشاره‌ای داشت و از اجرای طرح سنجش سوادخواندن (طرح سخن) و برگزاری نمایشگاه آشنایی معاونان پرورشی با فعالیت‌های کانون در سال 95 گفت.
وی با توجه به کتاب برنامه‌ریزی سال جدید، نکاتی را مطرح کرد و افزود: نقشه راه کتاب برنامه‌ریزی است. وفادارنه در تحقق برنامه‌ها قدم بردارید و با ستاد هم‌سو باشید.
حسن‌زاده از بالارفتن مشارکت در تشکیل شوراهای فرهنگی در مراکز گفت و تاکید کرد: نقطه نظرات این شورا در حوزه کارشناسی استفاده خواهدشد.
رعایت اصول و ضوابط برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و شهریه‌ای با توجه به آیین نامه تشکیل کارگاه‌ها و تعرفه‌های جدید، تاریخ آغاز کارگاه‌ها و هماهنگی مربی با کارشناسان ناظر هر رشته، هماهنگی با امور اداری درباره موارد اداری و شیفت کاری، دقت در وفاداری به برنامه‌ها ، تبعیت از برنامه‌های ستاد، بالا بردن میزان مشارکت در برنامه‌های ستاد و تعامل با کارشناسان فرهنگی از دیگر گفته‌های سرپرست معاونت فرهنگی به شمار می‌آید.  
وی همچنین با تاکید بر حضور در دوره‌های آموزشی از تشکیل نهاد اقدام پژوهی با ترکیب جدید خبر داد.
حسن‌زاده از مراکز تخصصی گفت و توضیح داد: همان‌گونه که برنامه‌ها در مرکز تخصصی ادبی به خوبی در حال پی‌گیری و برگزاری است دیگر مراکز تخصصی نیز به طور جدی کار خود را آغار می‌کنند.
سرپرست معاونت فرهنگی آماری از مشارکت در دومین جشنواره «قامت دوست» ارائه داد و درباره حضور در کارگاه قصه‌گویی، شرکت در جشنواره قصه‌گویی رضوی و اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه جشنواره‌ها گفت.
سپس کلیپی از نمایشگاه فعالیت و دستاوردهای مراکز کانون استان تهران پخش شد.
در ادامه محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران، از روز سوم خرداد حماسه آزادسازی خرمشهر گفت و اشاره‌ای به حضورش در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان داشت.
وی با بیان این که در مجموعه‌ای که مشغول فعالیت هستیم هر کدام نقشی به عهده داریم و براساس نقشه و وظایف تعریف شده برای موفقیت یک تیم تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: فعالیت ما مانند مسابقه طناب‌کشی است و هر یک به اندازه‌ای مشغول کشیدن طناب به سمت موفقیت و هدف موردنظر هستیم. سهم ما به نقشی که داریم برمی‌گردد و اهمیت کار به تاثیرگذاری نقشی است که پذیرفته‌ایم.
وی با این توضیح که ماموریت اصلی ما پرورش استعداد کودک ونوجوانان و تقویت قوه تفکر آن‌ها است، تصریح کرد: وظیفه افرادی که در ستاد استان مشغول فعالیتند هدایت، راهنمایی و پشتیبانی از افرادی است که در مراکز کار می‌کنند. تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا اتفاقات خوبی در مراکز رخ دهد.
مدیرکل کانون استان تهران با بیان این که وظیفه خود می‌دانم فضای امنی در مراکز و دفتر استان فراهم شود، تاکید کرد: ناامنی سم بزرگی برای فعالیت فرهنگی است.
وی دلبستگی را یکی از عناصر اساسی فعالیت دانست و توضیح داد: دلبستگی تمام کارکنان به کار و سازمان اصل اساسی همه سازمان‌ها در کره زمین است. دلبستگی حالت نسبتا پایدار روانی است که طی آن کارکنان احساس عمیق مثبتی نسبت به سرنوشت سازمان احساس می‌کنند و تلاش دارند اهداف سازمانی تحقق یابد. دلبستگی زمانی رخ می‌دهد که کارکنان از کار و خدمت لذت ببرند و به آنچه انجام می‌دهند به رسالت و ماموریت سازمان باور و ایمان داشته باشند.
مدیرکل کانون استان تهران با بیان این که همه ما عهده‌دار کارهای بزرگی هستیم، اظهار داشت: هیچ شخصی نباید تصور کند کار کوچکی به عهده دارد. تعلق سازمانی یعنی هر شخصی در هر نقشی که دارد احساس کند نقش‌اش مهم و تاثیربخش است. پایبندی تک تک ما به اخلاق سازمانی و اجتماعی از مهم‌ترین عناصر است که در دلبستگی و ایجاد انگیزه در کار موثر است.
سلیمانی برای رعایت فضای سازمانی مطلوب، حفظ حرمت، دروغ نگفتن، تهمت نزدن و غیبت نکردن را لازم و ضروری دانست.
وی با این توضیح که همه ما به فعالیت فرهنگی مشغولیم و نهایت هدف‌مان تقویت تفکر و پرورش استعداد بچه‌ها است که افتخار بزرگی محسوب می‌شود، ادامه داد: برای اثربخش و مفید بودن نیازمند افزایش دانش هستیم. دانش لازمه تغییر و تحول است. با آگاهی از نیاز اعضا می‌توانیم بر آن‌ها تاثیرگذار باشیم تا مسیر درست را انتخاب کنند.
مدیرکل کانون استان تهران یادآور شد: همه ما به یک اندازه می‌توانیم در احساس خوشبختی، پرورش استعداد و ایجاد انگیزه در بچه‌ها تاثیرگذار باشیم.