کتاب‌خوانان امروز کانون، شخصیت‌های فردای جامعه هستند

اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل، نشستی صمیمانه را با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل، نظرها و پیشنهادهای خود را در خصوص فعالیت‌های کانون با مدیرعامل در میان گذاشتند.
مدیرعامل کانون در این نشست گفت: من در هر سفری که به استان‌ها می‌روم تاکید می‌کنم که نشستی با اعضای آن استان داشته باشم چون کانون به کودکان و نوجوانان تعلق دارد و ما همه خدمت‌گزاران آنان هستیم.
علیرضا حاجیان‌زاده خطاب به اعضای فعال مراکز کانون استان اردبیل گفت: گفت‌وگوهای شما لذت‌بخش و قابل استفاده است و هم خوب صحبت و هم خوب تحلیل می‌کنید و دلیل آن هم کتاب‌خوانی شماست.
وی در ادامه گفت: وجه مشترک همه شما کتاب‌خوانی هست، همین‌که کتاب‌ علمی، مذهبی، تاریخی و... درخواست‌ می‌کنید، نشان از این دارد که با کتاب مأنوس هستید و مطالعه، سطح علمی شما را ارتقا داده است.
مدیرعامل کانون با بیان این‌که کتاب‌خوانی شخصیت انسان را تغییر می‌دهد، افزود: چهار مهارت خواندن، نوشتن و نگارش، بیان و گوش دادن، کلیدی است که از کتاب‌ و کتاب‌خوانی حاصل می‌شود.
حاجیان‌زاده با اشاره به این‌که بسیاری از بزرگان ما کودکی خود را در کانون گذرانده‌‌ و از اینجا کارشان را شروع کرده‌اند، اضافه کرد: شما هم، چنین موقعیتی دارید و می‌توانید در این زمینه موثر باشید و در آینده‌ای نزدیک نیز به عنوان افراد موفق معرفی شوید.
او در عین حال خاطرنشان کرد: خواندن لذتی دارد که شما مهارت آن را به خوبی کسب کرده‌اید، قلم‌تان روان است و راحت می‌نویسید و وقتی شروع به صحبت می‌کنید بر الفاظ و واژگان تسلط دارید و پشتوانه‌ی همه این‌ها کتاب‌خوانی است.
مدیرعامل همچنین گفت: کانون در زمینه‌های مختلف روی فضای مجازی کار می‌کند، یکی از آن‌ها پرتال کودک است که به زودی رونمایی می‌شود، وی ادامه داد شرایطی را در این پرتال فراهم کرده‌ایم تا دو طرفه باشد، هم شما بتوانید استفاده کنید و هم آثارتان را روی آن به اسم خودتان و شهرتان قرار دهید.
او با اشاره به این‌که، در بین شما بچه‌ها نکته‌ای را دیدم و آن این است که دوست دارید فضای دین‌داری و تدین در کانون حاکم شود، اضافه کرد: نورانیت درون و تدین انتخاب مسیر است که خدا به آدم می‌دهد و باعث می‌شود زندگی دنیوی و اخروی انسان بهتر شود.
درخواست برای افزایش تعداد کارگاه‌های هنری و ادبی، برای دو شیفت شدن مراکز، گسترش امکانات رایانه‌ای، دوربین عکاسی، کتاب‌های مذهبی و علمی و سرگرمی، راه‌اندازی و توسعه کارگاه و تامین قطعات در کلاس‌های رباتیک، افزایش تعداد سالن و صندلی‌های سینما و امکانات صوتی و... از جمله درخواست‌های این نوجوانان اردبیلی از مدیرعامل کانون بود.

در این نشست اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اربیل بخشی از آثارشان هم خوانش کردند. 
مدیرعامل کانون و هیأت همراه از 5 تا 7 مرداد به استان اردبیل سفر کردند.