ارزش‌های نمایش عروسکی ناشناخته مانده است

نمایش عروسکی و ارزش‌هایش هنوز در بین مردم ناشناخته مانده است و همه فکر می‌کنند این هنر مختص کودکان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم سعادت بازی‌گر و چهره پیشکسوت حوزه هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان با بیان این‌که سنگین‌ترین مفاهیم فلسفی را هم می‌توان با استفاده از نمایش عروسکی اجرا کرد افزود: برای افزایش شناخت مردم از این هنر مسوولان وظیفه‌ای برعهده دارند و به نظر من باید  امکانات بیشتری در اختیار کانون بگذارند.
وی که در گروه داوری هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشت درباره‌ی کیفیت آثار اجرا شده در این جشنواره خاطرنشان کرد: این اولین داوری من در جشنواره کانون بود و به نظرم آثار و خود جشنواره بسیار امیدوار کننده بود. من این کارها را خیلی دوست داشتم.
این دانش‌آموخته رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک در ادامه یادآور شد: اگر برای این نوجوانان و پرورش این‌همه فکرها و ایده‌های خوب آنان کارگاه‌های آموزشی و تئاتر عروسکی مناسبی به ویژه در زمینه در زمینه عروسک گردانی، صداپیشگی و حتی عروسک‌سازی برپا شود، نتیجه دوره‌های بعد بی‌تردید بهتر هم خواهد شد.
سعادت با بیان این‌که فعالیت‌های هنری‌اش را سال‌ها پیش از کانون آغاز کرده است، کانون را محیطی گرم برای کودکان و نوجوانان توصیف کرد و گفت: من به خاطر وجود چنین فضایی همیشه احساسی گرم و صمیمانه نسبت به این مجموعه دارم و این بهترین ویژگی کانون است.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون سراسر کشور با حضور 11 گروه منتخب از بین 473 گروه روزهای 6 تا 8 مهر 1395 به میزبانی کانون مازندران و در شهر ساری برگزار شد.
داوری مرحله کشوری این رقابت هنری را علاوه بر مریم سعادت، حسن دادشکر و زهرا صبری بر عهده داشتند.
در این جشنواره آثار اعضای ارشد مراکز کانون که نوجوانان فعال عضو این مراکز هستند به رقابت گذاشته شده بود.