جشنواره عروسکی کانون را سالانه کنید

جشنواره‌ی سراسری نمایش عروسکی کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازمند بازنگری در زمان برگزاری و شیوه‌ی اجراست.

به‌گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردان نمایش «هیولای کوچک» از مرکز شریفیه‌ی قزوین معتقد است ‌پرداختن به نمایش در کتاب‌خانه‌های کانون به صورتی جدی‌تر امری ضروری است و کیفیت‌بخشی به این آثار زمانی محقق خواهد شد که توجه به این هنر با وقفه‌ی دو ساله همراه نباشد.
آزاده آقامیربها با بیان این‌که شیوه‌نامه‌ی این جشنواره نیازمند بازنگری است؛ گفت: «متاسفانه زمان اجرای جشنواره مناسب نیست و ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی بلندمدت درباره‌ی آن داشته باشیم. اگر این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود و مشخص شود که حوزه‌ی فعالیت مربیان فرهنگی است یا هنری؛ قطعا شاهد تغییراتی در کیفیت آثار خواهیم بود. از سویی برخی از بندهای این شیوه‌نامه نامفهوم‌اند که نیاز است درباره‌ی آن‌ها توضیح‌های بیشتر و کامل‌تری ارایه شود.
او محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان را یکی از ضعف‌های این شیوه‌نامه خواند: «به نظر می‌رسد که محدود کردن شرکت‌کنندگان به هفت نفر نیز محدودیت‌های دیگری را در پی داشته باشد. در چنین فضایی انتخاب نمایشنامه بسیار سخت خواهد بود.»
آقامیربها پیشنهاد کرد که نمایش زنده نیز با نمایش عروسکی در این جشنواره تلفیق شود: «در دیگر جشنواره‌های حرفه‌ای نیز این محدودیت برداشته شده است. از آن‌جا که نیازمند ارتقا سطح آثار هستیم تجربه‌ی شیوه‌هایی از این دست شاید به یاری ما بیاید.»
گفتنی است که که نمایش «هیولای کوچک» با تکنیک عروسک‌های باتومی و سایه‌ای بعدازظهر روز گذشته به رقابت با دیگر آثار جشنواره پرداخت.
هفدهمین جشنواره‌ی سراسری نمایش عروسکی با شعار «بازی‌های کوچک، رویاهای بزرگ» در استان مازندران، شهر ساری، خیابان رودکی، بوستان سنگ، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌اکنون در حال برگزاری است.