آموزش نمایش‌نامه‌نویسی به مربیان کانون یک ضرورت است

استعدادهای نهفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازمند صرف وقت، اعتماد و اعتبارات مالی و حمایتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسن دولت‌آبادی با اشاره به پشتوانه‌ی خوب فکری مربیان هنری کانون خواستار سرمایه‌گذاری در بخش آموزش این استعدادها شد.
داور بخش نمایش‌نامه‌نویسی هفدهمین جشنواره دوسالانه نمایش عروسکی کانون گفت: «آنچه که پس از خواندن آثار رسیده به جشنواره می‌توانم عنوان کنم؛ وجود استعدادهای بی‌نظیر در کانون است. لذا به قطع می‌توانم بگویم که کانون مظلوم‌ترین مرکز فرهنگی کشور و در عین حال بنیادی‌ترین آن‌هاست. استعدادهایی که در کانون وجود دارد نیازمند صرف وقت، اعتماد و اعتبارات مالی حمایتی است.»
وی در پاسخ به نیازمندی‌های بخش نمایش‌نامه‌نویسی این جشنواره گفت: «به استناد متن‌هایی که در این جشنواره مطالعه کرده‌ام. ضرورت اول را آموزش می‌دانم. مربیانی که این نمایش‌نامه‌ها را نوشته‌‌اند پشتوانه فکری بسیار خوبی دارند. کودکان و نوجوانان را به خوبی می‌شناسند و آگاهی اولیه آن‌ها فوق‌العاده است. آن‌ها می‌دانند ساختار داستانی چیست اما در بحث تبدیل داستان به نمایش‌نامه، هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ اقتباس (آن دسته از نمایش‌نامه‌هایی که بر اساس داستان‌ها نوشته شده‌اند) نیازمند آموزش‌اند.»
دولت‌آبادی سخنان خود را این چنین ادامه داد: «مربیان کانون باید نمایش‌نامه‌نویسی را بیاموزند و انجام این کار اعتبار مالی زیادی را طلب نمی‌کند.»
گفتنی است که هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته اول مهر در حالی به کار خود پایان می‌دهد که در بخش نمایش‌نامه‌نویسی 125 اثر به داوری گذاشته شده است.