کانون، به کودکان و نوجوانان اندیشیدن صحیح را می‌آموزد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌هاست که در حوزه خلاقیت و پرورش استعدادهای دانش آموزان تلاش می‌کند و با اجرای برنامه‌های متنوع توانسته است انسان‌های متفکر و خلاق پرورش دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در بیست و نهمین روز از ماه مهر به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای اجرایی شدن تفاهم نامه آموزش و پرورش و کانون،  طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی و کارشناسان کانون  به دیدار غلامحسین نارمنجی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان رفتند.
حمیدی در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون استان برای حضور فعال‌تر دانش آموزان در کانون و بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کنار استفاده از محصولات تولیدی کانون ارایه کرد.
مدیر کل کانون تأکید کرد: آن‌چه در مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی  است که به درک بهتر مفاهیم درسی کمک می کند.
حمیدی اضافه کرد: کانون تنها مرجع تخصصی کار با کودک و نوجوان است که به شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و نشر تولید آثار اعضا می پردازد.
معاون پرورشی و فرهنگی و فرهنگی آموزش و پرورش راسان جنوبی نیز ضمن قدردانی از مشارکت خوب کانون با آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگاه زیبا و با ارزشی نزد اولیای تربیتی و خانواده ها دارد و به تمام ابعاد زندگی کودکان و نوجوانان توجه دارد.
نارمنجی تصریح کرد: آموزش و پرورش و کانون ظرفیت‌های خوبی دارند که باید ابزارهای لازم را شناخت و برنامه ریزی صحیح انجام شود تا حاصل این همکاری و تعامل،  پرورش نسل آینده باشد.
وی خاطر نشان کرد: کانون صاحب مربیان بسیار توان‌مندی است که با مهارت‌های خاص خود به تقویت حل مسایل زندگی کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند، اندیشیدن صحیح و تفکر خلاق را به خوبی با استفاده از شیوه‌های غیر مستقیم به آنان می‌آموزد.
نارمنجی یادآور شد: ابزارهای ارزشمندی هم‌چون کتاب، فیلم و کارگاه‌های هنری  در اختیار کانون است که دانش آموزان با اشتیاق به سراغ آن می‌روند و ما می‌خواهیم این اشتیاق همگانی شود.
در ادامه علی نور محمدی رییس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، محسن صباغ کارشناس مسؤول فرهنگی، هنری و صباحت جمشیدی کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان به بیان نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.
هم‌چنین ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی و فریده سلامیان کارشناس فرهنگی کانون نیز توضیحاتی پیرامون برنامه‌های کانون درسال تحصیلی 96- 95 ارایه کردند و خواستار حضور فعال‌تر دانش‌آموزان مدارس در مراکز فرهنگی هنری کانون شدند.