کد خبر: 266351
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
بازدید 1950
عطر شهدا در مراکز 32 و پیشوا

اعضا و مربیان مراکز 32 و پیشوا میزبان و میهمان خانواده معظم شهدا بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکزفرهنگی هنری  پیشوا با همکاری سازمان بهزیستی شهرستان پیشوا برنامه "عصر خاطره‌ها " را برای 60 نفر از کودکان ونوجوان و والدین برگزار کرد. «معصومه تاجیک» خواهر سه شهید گرانقدر که در شهرستان پیشوا به "خواهر شهیدان" ملقب شده است میهمان ویژه این برنامه بود.
این خواهر بزرگوار شهدای دفاع مقدس، با بیان خاطراتی از برادران شهیدش خطاب به اعضای کودک و نوجوان گفت: «زمانی مبارزه و شهادت در مقابل طاغوت و رژیم شاهنشاهی بود و زمانی دیگر جوانان برومند ایران در جبهه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس مورد آزمایش الهی قرار گرفتند. اما امروزه جوانان ما در مبارزه با تروریست‌های داعش در خاک عراق و سوریه  مفاهیم ایثار و شجاعت را برای همگان به منصه ظهور می گذارند و اینها همه نشان از اتحاد و ایستادگی و شجاعت ملت ایران در مقابل ظلم و ستم است. »
اجرای سرود «ای دیار خوب من» توسط گروه سرود دختران نوجوان مرکز، شعر‌خوانی ساجده کوهپایه، خاطره گویی والدین از سالهای جنگ تحمیلی و اجرای مسابقه خلاق "سی و هشت خانه " بخش های دیگر این ویژه‌برنامه بود.
همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره 32 کانون استان تهران با برگزاری جشنی با حضور 40 نفر از اعضا کودک و نوجوان، سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشت. در روز 21 بهمن نیز اعضای نوجوان به همراهی فاطمه رمضانی مربی مسئول این مرکز فرهنگی و هنری کانون استان، به منزل شهید امیر سرتیپ احمد نراقی عنبری یکی از شهدای محله افسریه رفته و با پدر و مادر بزرگوار و خواهر آن شهید والا مقام دیدار کردند.
اعضای نوجوان این مرکز فرهنگی هنری پیش از این بازدید، با زندگینامه شهید نراقی عنبری توسط طرح دیواری که مربیان در مرکز شماره 32 نصب کرده بودند آشنا شده بودند.
در این دیدار ، پدر و مادر این شهید بزرگوار به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی و رشادتهای فرزند شهیدشان پرداختند و از نوجوانان خواستند تا راه شهدای گرانقدر اسلام را زنده نگاه دارند.