برگزیدگان نخستین مسابقه نقاشی یاسین در کرمان معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره هفته قرآن و عترت( یاسین) در بخش نقاشی کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، نخستین جشنواره نقاشی با عنوان " یاسین" به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
حمایت از آثار فاخر و خلاق، تعمیق فرهنگ ناب قرآنی در بین نسل آینده سال ایران اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای پرورش خلاقیت های هنری از جمله اهداف این جشنواره است که در آن کودکان و نوجوانان زیر 15 سال با دو موضوع " عید سعید غدیر" و " قصص قرآنی پیامبران" نقاشی کشیدند.
بنا بر این گزارش، بیش از 210 اثر نقاشی به دبیرخانه این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال شد که 82 اثر آن آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و 128 اثر آزاد است.
پس از داوری آثار رسیده توسط هیات داوران متشکل از مهین شهمرادزاده، مژگان ابراهیم پور و محبوبه نژادصادقی، آثار اسما بال آور از مرکز سیار کهنوج، ریحانه اسماعیلی و فاطمه شاه حسینی از مرکز ماهان، فاطمه محلاتی و هانیه جعفری از مرکز راین و پرویز قدسی از مرکز شماره 5 کرمان به عنوان نفرات برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.
در همین حال، محمدمهدی کوهبنانی نژاد، عسل پورامینایی از سرچشمه، امیرارشیا کربلایی علی و تینا حمایت از کرمان دیگر برگزیدگان این جشنواره هستند.
مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره نقاشی یاسین همراه با برپایی کارگاه عملی نقاشی و ارائه آثار نمایشگاهی هفتم اسفند ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کرمان(یخدان مؤیدی) برگزار می‌شود.