عشق به اهل بیت را در کودکان نهادینه کنیم

مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در نشستی مشترک بر اهمیت توجه به تعمیق باورهای دینی در کودکان تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در دیدار با اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان این مطلب افزود: کانون در تربیت دینی و در حوزه اخلاقی نسل کودک و نوجوان وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارد.
وی گفت: قرآن، اهل بیت و عترت مبانی اصلی کار در فرایند تربیت دینی هستند. اگر نسبت به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت کلی گویی کنیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید باید آرام آرام این علاقه‌مندی را در نسل کودک و نوجوان ایجاد کرد.
حاجیان‌زاده تصریح کرد: در ایران با حضور مضجع‌ شریف امام رضا(ع) ایرانیان الفت زیادی نسبت به ایشان دارند که باید از این فرصت‌ بهره گرفت.
وی یادآور شد: در هر دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، حدود ٨ فعالیت فرهنگی هنری کانون در مراکز به موضوع رضوی اختصاص پیدا می‌کند.
مدیرعامل کانون افزود: سال‌ گذشته در جشنواره نزدیک به 58 هزار اثر ارسال  و کیفیت آثار نیز قوی‌تر شد.
حاجیان‌زاده گفت: در کانون آثار حوزه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که مجری آن کانون است را جمع‌آوری کردیم و در قالب نمایشگاهی دایمی در مجتمع فرهنگی هنری کانون قم ساماندهی و حفظ کرده‌ایم. هم‌چنین این آثار در کتاب‌هایی با عنوان آهوانه یک و دو به چاپ رسید.
وی افزود: قرار است موضوعات مربوط به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در جشنواره‌های دیگر کانون لحاظ شود تا دوباره کاری صورت نگیرد به عنوان مثال در نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی موضوع و بخش رضوی و فرهنگ رضوی اضافه شد و در جشنواره‌های دیگر کانون نیز قرار است این مساله شکل بگیرد.
مدیرعامل کانون گفت: تمام سعی کانون این است که عشق به امام رضا و ائمه معصوم (ع) در بچه‌ها نهادینه شود این کار باعث برکت در فعالیت‌های کانون می‌شود.
مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در این دیدار گفت: کانون پرورش فکری مجموعه ای است که در تربیت کودکان، نوجوانان تاثیرگذار است و بچه‌ها و خانواده‌های‌شان از کانون بسیار راضی هستند.
اکبر شیخ با بیان این که دوران کودکی و نوجوانی بهترین شرایط سنی برای آموزش معارف امام رضا(ع) است افزود: کار بزرگی در حوزه ترویج فرهنگ رضوی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است. ما هم اعتقاد داریم اگر قرار است کار بنیادین، طولانی‌مدت و اثرگذار در این حوزه صورت پذیرد، با برنامه‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان می‌توان به این هدف دست یافت.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) درباره تولید محتوا و تولید اسباب‌بازی و سرگرمی برای کودکان، با موضوع فرهنگ و تربیت رضوی گفت: بنیاد امام رضا(ع) این آمادگی را دارد تا با هم‌فکری و هم‌افزایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه تولید محتوا از طریق تولید اسباب‌بازی و سرگرمی اقدام کند و آثار را به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو ترجمه کرده و در سطح جهانی منتشر و تبلیغ کند.
وی ادامه داد: کانون راه‌گشای مناسبی برای عملیاتی ساختن اهداف بنیاد است و در تولید محتوا به خصوص در زمینه ادبیات کودک و نوجوان می‌تواند موثر عمل کند.
شیخ تصریح کرد: در دهه کرامت جشن‌های رضوی افزایش می‌یابد که البته باید پیام‌های محتوایی به دنبال داشته باشد نه تبلیغاتی و باید کار عمیق محتوایی در حوزه کودک و نوجوان انجام داد.
این جلسه در روز 28 فروردین در دفتر مدیرعامل کانون و با حضور رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون، مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و سیدحسین سیدی معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، برگزار شد.