کلاغ قصه‌ها به خانه‌اش رسید

با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور جمعی از مسوولان استان، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 22شهریور 96، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان، آیین پایانی مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سالن نمایش مجتمع کانون استان قزوین برگزار شد.

"داوود محمدی" نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز،"محمد علی حضرتی‌ها" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،"علیرضا وارثی" مدیر کل بهزیستی، اعضای شورای شهر، "سرگرد منصوری" فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید بابایی، " محمدرضا جباری زادگان"معاون بسیج کارمندان وجمعی دیگر از مسوولان استان در این مراسم در کنار "مژده اروجی" مدیرکل کانون استان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری، داوران، خانواده‌ها وعلاقه مندان به قصه‌گویی، حضورداشتند.

در آغاز، مدیرکل کانون با خوش‌آمدگویی به مهمانان مراسم و تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، قصه‌گویی را از کهن ترین و موثرترین هنرهایی دانست که از گذشتگان به ما رسیده است.

وی با اشاره به این که قصه، عمری به درازی کلمه و کلام دارد، حفظ این میراث کهن را به سبب اثرگذاری و انتقال تمدن و فرهنگ از اولویت‍‌ های کانون دانست.

در این مراسم در ادامه خوانش بیانیه هیات داوران توسط "مهتاب شهیدی" (یکی از داوران جشنواره و مربی مسوول مرکز شماره 9کانون استان تهران) که حاوی نکاتی برای ارتقای کیفی قصه‌گویی بود، برگزیدگان این جشنواره استانی معرفی شدند.

بنا به رای هیات داوران، در بخش مربیان شایسته تقدیر، زهرا یکه فلاح (مربی فرهنگی مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بیک) با قصه"کچل کفترباز"، اکرم ربانی (مربی ادبی همین مرکز) با قصه "خروس و ارباب"،مهری قهوه‌چی (مربی مسوول مرکز آوج) با قصه "کلوچه‌های خدا" ورقیه راستگرد (مربی هنری مرکز شریفیه  و محمدیه )با  قصه "میمون و تمساح"معرفی شدند.

درادامه مربیان برگزیده این جشنواره معرفی شدند. بر این اساس،فاطمه جمالی(مربی فرهنگی مرکز مجتمع) با قصه "آمبولانس خال خالی" نفرسوم،مینا عابدی (مربی فرهنگی مرکز شماره یک قزوین) با قصه "قلب مترسک"نفر دوم و "آزاده آقامیربها" (مربی مسوول مرکز شریفیه) با قصه "بادی که خسته بود" و لیلا ابراهیمی( مربی فرهنگی مرکز شماره یک قزوین) با قصه "فرشته" به طور مشترک رتبه اول را کسب کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها هم ملیحه طاهرخانی از مرکز شماره دو تاکستان با قصه "حضرت سلیمان" برگزیده شناخته شد.

در بخش قصه‌گویی اعضا زهرا محمودی با قصه"هیولا" و فاطمه زارعی با قصه "هیچی نپرس" از مرکز شریفیه با مربی‌گری آزاده آقامیربها شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش برگزیدگان اعضا، مریم ایوبی از مرکز شریفیه با مربی گری"آزاده آقامیربها"با قصه "کوهی که گریه می کرد" رتبه اول، هانیه عابدی از مرکز شماره سه قزوین با مربی گری"نرگس پیله فروش‌ها"با قصه"شنگول و منگول" رتبه دوم و سروش مصلحی راد  از مرکز شماره یک قزوین با مربی گری "فاطمه حبیب پور"با قصه"هفت برادر"رتبه سوم را به دست آوردند.

در بخش رضوی هم قصه"هدیه امام"کاری از اعظم نوری زاده (مربی مسوول مرکز سگزآباد) برگزیده معرفی شد.

بنا بر رای هیات داوران در این جشنواره ،سهمیه معرفی برگزیدگان بخش قصه ‌گویی آزاد به بخش مربیان اختصاص یافت.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی،اجرای مجری-عروسک، سخنرانی "داوود محمدی" نماینده مردم قزوین،آبیک و البرزدر مجلس شورای اسلامی،اجرای سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین، نمایش نماهنگ روند برگزاری جشنواره، قصه‌گویی مربی برگزیده جشنواره، خوانش بیانیه هیات داوران وتقدیر از برگزیدگان از برنامه های این مراسم اختتامیه بود.

"مهتاب شهیدی"مربی مسوول مرکز شماره 9 کانون استان تهران ،"عزیزه ریحانی"کارشناس فرهنگی کانون استان زنجان و"مهدی مردانی"کارشناس  ادبی کانون استان قزوین، داوران این جشنواره بودند که خود از قصه‌گویان برگزیده کشور به شمار می آیند.

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون استان قزوین با شرکت 44 قصه گو در بخش‌های مربیان، اعضا، آزاد و مادربزرگ‌ها در روزهای 20 و 21 شهریور برگزار شد.

گفتنی است برگزیدگان این جشنواره به مرحله منطقه ای که با حضور قصه‌گویان برگزیده استان‌های گیلان،زنجان،اردبیل،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قزوین در آبان ماه امسال برگزار می شود، راه پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =