کد خبر: 272625
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کودکان زندگی سرداران شهید را روایت می‌کنند

کودکان در بازدید خود از مرکز فرهنگی هنری بجستان و پس از شنیدن ابعاد برجسته و افتخارآفرین زندگی دو سردار شهید «محمود کاوه» و «حاج محمدحسن طوسی»، روایت‌گر زندگی آنها شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، دانش‌آموزان کلاس چهارم دبستان نورالدین علوی روز سه شنبه ۵مهرماه و در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی هنری بجستان حاضر شدند.
سمانه عبدالهیان مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: روایت ۸ سال دفاع مقدس و شرح فداکاری‌ها و ایثار شهدا و جانبازان برای کودکان و آشنایی آنان با مفاهیمی چون گذشت، صلح و شجاعت نیاز به خلاقیت و بکارگیری شیوه‌های غیرمستقیم دارد و یکی از این روش‌ها بیان سرگذشت زندگی شهدا به شیوه‌ی داستانی و قصه است.
عبدالهیان گفت: در بازدید دانش‌آموزان از مرکز به منظور آشنایی آنان با فرهنگ شهادت و بصیرت‌افزایی در این خصوص، بخشی از زندگی دو سردار شهید «محمود کاوه» و «حاج محمدحسن طوسی» را که الگوی ولایت‌مداری و اسوه شجاعت بودند را انتخاب و برای‌ آنان به شکل داستان روایت کردم.
دانش‌آموزان پس از شنیدن داستان زندگی آن دو بزرگوار با حضور در کارگاه ادبی مرکز، روایت‌گر بخشی از زندگی این دو شهید شدند و درک خود را از مفاهیمی چون ایثار، از خود گذشتگی، شهامت و پایمردی را به مدد واژه‌ها بر کاغذ نگاشتند.
 اعضا در قالب نقش پدر، مادر، همسر، فرزند، هم‌رزم و یا خود شهید با بیانی شیرین و کودکانه به نوشتن خاطرات زندگی این دو شهید پرداختند و آثار زیبایی خلق کردند.
سردار شهید حاج محمدحسن طوسی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشت:  

در پایان به همه شما توصیه می‌کنم که در برابر تمامی مصائب وارده به خداوند پناه ببرید و به یاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینت (س) و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خودتان و قلبتان را آرامش بخشید چون این بزرگواران بیشترین مصائب را در طول تاریخ اسلام برای رضای خداوند به جان و دل خریدند. انتظار دارم اگر شهادت نصیب من شد صبر و استقامت پیشه کنید که خداوند با صابران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =