قدردانی از مردان بی‌ادعا

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از اعضای کتابخانه سیار روستایی تربت‌جام در گلزار شهدای روستای قلعه‌نو حاضر شدند.
سیدرسول حسینی زهرائی مسوول کتابخانه سیار روستایی شهرستان حضور بر مزار شهدا و عطرافشانی آن را تجدید میثاق با شهدا و امام راحل مطرح کرد و گفت: شهدا با گذشت و فداکاری در راه حق و حقیقت از جان خود گذشتند و امروز ما وظیفه داریم ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را زنده نگه‌داریم و از دستاوردهای انقلاب و شهدا به خوبی پاسداری کنیم.
حسینی زهرائی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از مردانی که بدون ادعا و چشم‌داشت جان خود را در راه ارزش‌های اسلام فدا کردند از وظایف مسوولان فرهنگی دانست و گفت: باید تلاش کنیم یاد و خاطره شهدا را در بین اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان زنده نگه‌داریم. به همین منظور در هفته دفاع مقدس به همراه جمعی از اعضای کتابخانه سیار در گلزار شهدای روستای قلعه‌نو حاضر و با نثار گل و فاتحه یادشان را گرامی داشتیم.
مسوول کتابخانه سیار شهرستان تربت جام در ادامه افزود: بعد از زیارت مزار شهدا با حضور در منزل شهید بهرام نظری و دیدار دوستانه با مادر آن بزرگوار، با قدردانی از ایثار و رشادت شهدا و تجلیل از صبر و استقامت مادران شهدای ۸ سال دفاع مقدس، بر پیروی از راه آنان و دفاع از خون این مردان بی‌ادعا تاکید شد.  
مادر شهید نظری در صحبت‌هایش به میل و اشتیاق پسرش برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و گفت: پسرم همیشه آرزوی شهادت داشت و برای رفتن به جبهه خیلی تلاش کرد تا این‌که بعد از چند ماه حضور در جبهه به آرزویش رسید.
گفتنی است؛ شهید بهرام نظری تنها شهید روستای قلعه‌نو شهرستان تربت‌جام، متولد سال ۱۳۳۸ بود و در حالی‌که تنها ۲۲ سال سن داشت به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاد آن بزرگوار مدرسه این روستا به نام ایشان نام‌گذاری شده است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =