عشق به مطالعه لذتی جاودان است

نویسنده رمان نوجوان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» در جمع مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان عشق و علاقه به مطالعه را لذتی جاودان عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جمشید خانیان در کارگاه ادبی که با عنوان «نونگری به موضوع جنگ و دفاع مقدس» برپا شده بود با بیان این مطلب گفت: همواره تلاش کرده‌ام تا بچه‌ها و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و نویسندگی  را با راه‌های تازه و چگونه نگاه کردن به موضوع‌های ارزشی همانند جنگ و دفاع مقدس آشنا کنم.
در این کارگاه اعضای حاضر نیز به خوانش داستان‌های کوتاه خود پرداختند و خانیان نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی را به جدیت در مطالعه و گسترش جهان‌بینی فردی تشویق کرد. 
وی که هم‌زمان با 5 مهر سال روز شکست حصر آبادان در مجتمع کانون گرگان حضور داشت در نشست نقد و بررسی رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نیز پای صحبت‌ها و اظهار نظرهای نوجوانان گلستانی نشست و به پرسش‌های‌شان پاسخ گفت.
خانیان پس از شنیدن اظهار نظرهای بچه‌ها در مورد عنوان و محتوای این اثر خاطرنشان کرد: وقتی که با نگاهی عمیق‌تر به محتوا و مضامین کتاب توجه شود ریتم داستان بیشتر در ذهن جا می گیرد و معانی پنهان زیادی از درون آن آشکار می‌شود.
این نویسنده که خود متولد شهر آبادان است و جنگ را از نزدیک لمس و دوران مقدس سربازی‌اش را در خط مقدم جبهه گذرانده است در ادامه به بیان خاطرات خود از آن روزها پرداخت و از ارزش‌هایی که می‌توان به خاطرش حتی از جان خود گذشت، سخن گفت.
خانیان هم‌چنین در بخش دیگری از برنامه‌ها با دانش‌آموزان پایه‌ی ششم دبستان شاهد گرگان دیدار کرد و در زمینه‌ی این‌که چگونه می‌توان با دیدن، شنیدن، لمس کردن، بوییدن و چشیدن نویسنده شد و دنیا را بهتر از یک آدم عادی درک کرد و راه‌های نوشتن خلاق و یافتن سوژه‌های جدید از محیط پیرامون خود را پیدا کرد، سخن گفت.
رمان نوجوان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته‌ جمشید خانیان یکی از رمان‌هایی است که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» منتشر کرده است؛ این رمانِ نمادگرا، بدون گذر از خط قرمزها، داستانی عاشقانه را در فضایی پاک برای خواننده بازگو می‌کند.
«شب گربه‌های چشم‌سفید»، «خشایارشا»، «کوسه‌ماهی»، «آریایی‌ها»، «شبی که جرواسک نخواند»، «قلب زیبای بابور»، «لاک‌پشت فیلی»، «ناهی»، «طبقه‌ هفتم غربی» و... برخی از دیگر آثار او است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند.
معرفی جمشید خانیان در قالب کلیپ، تصویرسازی کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و اهدای لوح تقدیر به این نویسنده از دیگر برنامه‌های این نشست ادبی بود که با مشارکت اداره‌های کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =