آغاز فعالیت کتابخانه سیار در روستاهای تکاب

کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکاب هم زمان با هفته ملی کودک افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این کتابخانه که با 6هزار جلد کتاب فعالیت خود را از روز 20 مهر به صورت رسمی آغاز کرد، 20 روستا از روستاهای شهرستان تکاب را تحت پوشش کتاب رسانی و فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی قرار خواهد داد. جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در مراسم افتتاح این کتابخانه با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه‌های سیار در استان گفت: کتابخانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می رسانند و عضویت و استفاده از فعالیت ها در آنها رایگان است.

.

کودکان را با خیالی آسوده به کانون و مربیان آن بسپاریم

در این مراسم همچنین ایرج ثقفی فرماندار تکاب با تاکید بر نقش ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولین اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور مخصوصا در روستاها باشند حتما کودکانی کتابخوان پرورش خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها به یک سازمان یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می شود گفت: مربیان کانون دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند و من به عنوان یک شهروند، یک پدر و یک مسئول خوشحالم که می توان با خیالی آسوده کودکان را به کانون و مربیان آن سپرد.

کتابخانه سیار کانون را حوزه و دانشگاه می‌دانیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی برادری امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با بیان این نکته که پایه و اساس بسیاری از رفتارهای تربیتی و اجتماعی در کتابخانه‌های کانون شکل می‌گیرد گفت: کتابخانه‌های سیار کانون را حوزه و دانشگاه انسان سازی می‌دانم.

وی با تاکید بر این‌که همان‌گونه که شهید مطهری باور به تربیت و پرورش در دوران کودکی و پیش از رسیدن به مرحله حوزه و دانشگاه داشته، می‌توان گفت یک مربی و یا معلم خوب در دوران کودکی پایه‌گذار آن‌چه در حوزه، دانشگاه و جامعه اتفاق می‌افتد است.

این مراسم با حضور رئیس آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی و تعدادی از مسوولین ادارات این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =