دیدار جوانان دارای نیازهای ویژه با مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی

تعدادی از دانشجویان دارای نیازهای ویژه به همراه والدین خود، به مناسبت هفته ملی کودک با مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، دو دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه سماء و دو دانش‌آموز مقطع متوسطه در رشته‌های ادبیات وکامپیوتر به همراه عیسی محمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان به مناسبت هفته ملی کودک با مدیر کل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار کردند.

در این دیدار جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با تاکید بر این‌که مرکز فراگیر کانون با تمام ظرفیت در اختیار آموزش و پرورش استثنایی است گفت: اگرچه در شهرستان‌ها مرکز فراگیر راه اندازی نشده است اما، مربیان کانون تا حدودی دوره‌های لازم برای آموزش و رفتار با کودکان دارای نیازهای ویژه را گذرانده‌اند.

وی در ادامه توسعه مراکز فراگیر را از برنامه‌های مهم کانون استان در ماه‌ها و سال‌های آتی دانست.

کانون مسیر آموزش را در مدارس استثنایی متحول می‌کند

در این دیدارعیسی محمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن تاکید بر این‌که کانون کودکان را در مسیر آموزش، به صورت حرفه‌ای هدایت می‌کند گفت: طبق تجربه‌ای که در مدارس استثنایی داشته‌ایم، تعامل آموزش و پرورش با کانون می‌تواند مسیر آموزش را در مدارس متحول کند.

وی افزود: در سال گذشته نقش مرکز فراگیر کانون در تحول آموزشی دانش‌آموزان مدرسه استثنایی که طرح کانون مدرسه در آن اجرا می‌شد بسیار چشمگیر بود و تلاش می‌کنیم امسال دانش‌آموزان بیشتری از این فضا استفاده کنند.

محمدی همچنین گفت: این دانشجویان زمانی در مدارس استثنایی تحصیل کرده‌اند که با وجود تلاش‌های بسیار معلمان این مدارس و والدین آن‌ها خلاء مراکز چون مرکز فراگیر کانون احساس می‌شد.

در این دیدار والدین جوانان که همراه آن‌ها بودند با توجه به تجربه و سابقه در پرورش و مراقبت از آن‌ها، آمادگی خود را برای همکاری و همراهی مرکز فراگیر کانون استان اعلام کردند.

در پایان این دیدار از طرف دانش‌اموزان دارای نیازهای ویژه یک تابلوی نقاشی به مدیر کل کانون استان اهدا و جواد زاهدی نیز با اهداء هدیه از آن‌ها تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =