کانون خلاقیت ذهنی بچه‌ها را پرورش می‌دهد

در راستای برگزاری برنامه ادبی"دو دریچه، یک نگاه"، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، نشست نقد و بررسی کتاب "باران در خیمه "را در مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 23 مهر96، درادامه برنامه‌های هفته ملی کودک، کانون استان قزوین نشست نقد و بررسی کتاب"باران در خیمه" را در مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد برگزار کرد.

در این برنامه با حضور شاعر و تصویرگر کتاب"باران در خیمه" و بیش از45عضو دختر از مراکز فرهنگی و هنری تاکستان 1و2و ضیاآباد، شماری از مربیان کانون و مسوولان شهرستان تاکستان، بچه‌ها به نقد و بررسی این کتاب پرداختند.

"بهمن طاهرخانی" نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، سیاوش طاهرخانی" فرماندار تاکستان،" علی اکبر رشوند" بخشدار ضیاآباد، "حجت الاسلام مهدی جعفری" امام جمعه ضیاآباد، "بهادر بابایی" سرپرست شهرداری ضیاآباد و "محمدرضا رحمانی" رییس اداره آموزش و پرورش ضیاآباد از مسوولان حاضر دراین مراسم بودند .

در آغاز این برنامه "مژده اروجی"مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این مراسم، حمایت و همراهی مسوولان شهرستان تاکستان را با کانون بسیار دلگرم کننده و ارزشمند توصیف کرد.

وی با تاکید بر این که هرروز، روز کودک است و هر هفته متعلق به بچه‌هاست، هفته ملی کودک را فرصتی برای بزرگ‌ترها جهت توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان دانست.

مدیرکل کانون با معرفی فعالیت‌های فرهنگی،هنری ،ادبی،علمی و دینی کانون و اشاره به "کتاب محور" بودن همه آن‌ها، توجه ویژه به پرورش خلاقیت و تفکر کودکان را به عنوان یکی از امتیازات فعالیت‌های کانون  معرفی کرد.

اروجی با بیان مواردی از آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی در مراکز فرهنگی و هنری ، فعالیت‌های کانون را مکمل تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دانست .

در ادامه نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی از حضور در کنار بچه‌ها ابراز خرسندی واز دست اندرکاران این برنامه برای مهیا کردن این فرصت قدردانی کرد.
وی با تاکید براین که در زمینه تربیت و آموزش رسالت بزرگی بر عهده مسوولان و همه‌ی بزرگ‌تر ها است، با اشاره به این که کانون خلاقیت ذهنی بچه‌ها را پرورش می‌دهد، حمایت و همکاری با مراکز فرهنگی و هنری کانون را فرصتی برای رشد و پیشرفت آینده‌سازان کشور دانست.

در بخش پرسش و پاسخ این برنامه، "مهدی مردانی" کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین که سروده های کتاب "باران در خیمه" از جمله آثار عاشورایی وی در حوزه شعر کودک به شمار می‌آید و نیز"فیروزه ولدآبادی" کارشناس آفرینش‌های هنری کانون که تصویر گری این کار را برعهده داشته است،به پرسش‌های اعضا درباره این کتاب پاسخ گفتند.

مهدی مردانی با معرفی شعر آیینی و شیوه ارائه آن در حوزه کودک و نوجوان، درباره اهمیت واقع گرایی و تحقیق درباره مضمون شعر، برای بچه‌های علاقه‌مند به فعالیت ادبی سخن گفت.

گفت و گوی دیگر مسوولان حاضر در برنامه با بچه‌ها و سخن کوتاه "نرگس لشگری" مربی مسوول مرکز ضیاآباد با محوریت پیگیری تجهیز و تامین نیازمندی‌های مرکز برای برخورداری بیشتر اعضا، از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در پایان از نویسنده و تصویرگر این کتاب ونیز مدیرکل کانون تقدیر شد و به همه مهمانان این مراسم یک کتاب کانونی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =