حضور موثر کانون در جامعه راه را بر بسیاری از ناهنجاری‌ها خواهد بست

فرماندار ویژه‌ی زابل حضور موثر کانون در جامعه را راه حل مناسبی برای پایان دادن به بسیاری از ناهنجاری‌ها عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی مدیرکل کانون استان با فرماندار زابل برگزارشد.

فرماندار زابل ضمن خیر مقدم به مهمانان، فعالیت‌های کانون را در زمینه‌های گوناگون فرهنگی برای جامعه ضروری دانست و گفت: حضور کانون در این عرصه می‌تواند به بسیاری از ناهنجاری‌ها پایان دهد.

هوشنگ ناظری تشخیص درست را یکی از ابزارهای رسیدن به موفقیت عنوان کرد و افزود: باید به دنبال موقعیت‌های اثرگذار باشیم تا بتوانیم بر بدنه‌ی اجتماع تاثیر بگذاریم و در این راه علاوه بر تشخیص درست، استفاده از روش‌های مناسب و برقراری ارتباط با جامعه‌ی هدف بسیار حیاتی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز در جامعه، پیش‌زمینه‌ی آن را فرهنگی معرفی کرد و گفت: فراهم کردن بسترهای فرهنگی و در پی آن تغییر نوع نگرش انسان‌ها به پیرامونشان می‌تواند افق‌های روشنی در زمینه‌ی اقتصادی پیش روی ما قرار دهد زیرا تا ما نوع نگاه خود را تغییر ندهیم توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی هم‌چنین افزود: بسیاری از رفتارهای بزرگسالی ریشه در دوران کودکی و نوع برخورد بزرگترها دارد که متاسفانه در آینده مشکلاتی برای فرد و جامعه به وجود می‌آورد.

ناظری با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نقش کانون در این زمینه خاطرنشان کرد: بچه‌ها بهترین گروه برای هدف گذاری در زمینه‌ی کارهای فرهنگی هستند و کانون پرورش فکری نقش مهمی در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها دارد.

وی سپس گفت: کار در حوزه‌ی کودکان یکی از فعالیت‌های مشکل است زیرا اگر کودکان راه را به درستی بیابند بسیاری از مشکلات در جامعه از بین خواهد رفت.

فرماندار زابل در پایان ضمن اعلام آمادگی برای کمک به کانون گفت: راز رسیدن به ثبات، استمرار در انجام کارهای فرهنگی است و در این راه فرمانداری یاور و پشتیبان کانون خواهد بود.

قابل ذکر است پیش از سخنان معاون استاندار، مدیرکل کانون استان ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نشست، از حضور ویژه‌ی فرماندار در برنامه‌های گوناگون مراکز فرهنگی- هنری کانون در حوزه‌ی سیستان تشکر کرد و آن را نشانه‌ی اهمیت کودکان و نوجوانان در نزد وی دانست.

معصومه هادی در ادامه افزود: اهمیت دوران کودکی بر هیچکس پوشیده نیست و همه‌ی تلاش ما و همکارانمان در کانون برای رسیدن به نقطه‌ای است که در آن کودکان، به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور، قوی‌تر و داناتر باشند تا در آینده مشکلاتی را که در مسیر پیشرفت جامعه وجود دارد، از سر راه بردارند.

مدیرکل کانون  با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای پرورش صحیح این سرمایه‌های ارزشمند، از سه محور اساسی در برنامه ریزی‌های کانون نام برد و نخستین محور این برنامه ریزی را افزایش مهارت‌های آموزشی و علمی مربیان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مربیان توانمندی در مراکز ما در حال خدمت رسانی هستند که نتیجه‌ی این توانمندی را می‌توان در موفقیت‌های قابل توجه اعضا به روشنی دید اما برای پیشرفت هرگز نباید از پا نشست.

وی در ادامه به تعداد قابل توجه کودکان و نوجوانان شهر زابل اشاره کرد و در خصوص محور دوم برنامه ریزی کانون اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که در شهر زابل وجود دارد، دو مرکز فرهنگی- هنری ما پاسخگوی نیاز این جمعیت مشتاق و با استعداد نیست و در این راه به افزایش ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری داریم تا بتوانیم به تعداد بیشتر خدمت رسانی کنیم.

" مهارت آموزی و کار آفرینی " محور سومی بود که هادی در خصوص آن گفت: یکی از برنامه‌هایی که در نشست‌های ما مورد بررسی قرار گرفته آموزش مهارت‌هایی به کودکان و نوجوانان است تا علاوه بر فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی، کانون بتواند پاسخگوی بخشی از این نیاز باشد که دغدغه‌ی جدی خانواده ها و مسئولان است.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک مسئولان و همه‌ی کسانی که می‌توانند در این مسیر به کانون کمک کنند بتوان اتفاق‌های مهمی را برای کودکان و نوجوانان رقم زد.

مدیرکل کانون در پایان عنوان کرد: رسیدن به افق مورد نظر هنگامی ارزشمند است که ما بتوانیم کودکان و نوجوانانی کتابخوان به جامعه تحویل بدهیم زیرا بخش زیادی از مشکلات امروز ما دوری از فضای کتاب و کتابخوانی است و سرانه‌ی پایین مطالعه در جامعه گویای این واقعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =