کد خبر: 273651
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
بازدید 1545
صدور مجوز برای 121 نمونه اسباب‌بازی

بر اساس رای چهارمین نشست کمیسیون بررسی پرونده‌های اسباب‌بازی تعداد 121 مجوز ثبت، تولید و واردات صادر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون 124 پرونده‌ مورد بررسی قرار گرفت که از این میان 42 پرونده درخواست ثبت، 37 اسباب‌بازی خواستار صدور مجوز تولید و 45 نمونه نیز مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های حوزه ستادی بوده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی در بخش درخواست ثبت با 37 نمونه موافقت شد که از این میان 2 نمونه در گروه حرکتی‌مهارتی، 7 پرونده در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، 12 اسباب‌بازی فکری، 10مورد در گروه فرهنگی‌هنری و 6 پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای قرار داشت.

هم‌چنین در بخش پرونده‌های متقاضی مجوز تولید، کمیسیون با 37 درخواست موافقت کرد و برای 2 نمونه اسباب‌بازی نیز که در بخش ثبتی شرایط لازم را نداشت با رای این کمیسیون مجوز تولید آن‌ها صادر شد.

بر همین اساس از مجموع 39 مجوز صادر شده در بخش تولید نیز 10 نمونه در گروه حرکتی مهارتی، 13 اسباب‌بازی آموزشی و کمک‌آموزشی، 11 پرونده در گروه فکری و 5 عدد نیز در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.

گفتنی است در حال حاضر اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌ها در 6 گروه‌ حرکتی‌مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری ، کمک‌درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه فهرستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در عین‌حال معرفی طراحان اسباب‌بازی - که اغلب از جوانان هستند - به جامعه تولیدکنندگان، می‌تواند سرآغازی برای افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد، امری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر در نظر گرفته شود.

نتایج بررسی چهارمین جلسه کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =