کد خبر: 274291
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
بازدید 1257
نتایج پنجمین کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

نتایج پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز از سوی دبیرخانه شورای نظارت ساخت، طراحی، توزیع و واردات اسباب‌بازی اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون تعداد 97 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و رای لازم صادر شد که از این تعداد 32 نمونه ثبتی، 22  پرونده خواستار مجوز تولید و تعداد 43 پرونده مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های مربوط به حوزه ستادی بود.

بر اساس اعلام این دبیرخانه در پنجمین نشست کمیسیون 27 پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها دو نمونه در گروه حرکتی مهارتی، شش اسباب‌بازی در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، 14 پرونده در گروه فکری و پنج سرگرمی نیز در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.

هم‌چنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید با 22 پرونده موافقت شد و دو پرونده درخواست ثبت به دلیل عدم احراز شرایط ثبت در کمیسیون رأی نیاورد و سه نمونه نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد.

بر همین اساس  از مجموع 22 اسباب‌بازی این بخش از نظر گروه‌بندی  هشت نمونه حرکتی مهارتی، یک پرونده گروه آموزشی و کمک آموزشی، 13 پرونده در گروه فکری قرار دارد.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در 6 گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری ، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رای قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، فهرستی جدیدی را برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی آماده کرده است که به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی که اغلب جوانان هستند به جامعه تولیدکنندگان است به گونه‌ای که این معرفی، سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

فهرست پرونده های ثبتی بررسی شده در پنجمین نشست کمیسیون 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =