قصه گویی؛ رسانه ای تاثیرگذار برای انتقال ارزشهای اعتقادی وفرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: قصه گویی رسانه ای تاثیرگذار برای انتقال اصول و ارزش های اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی در آیین افتتاح جشنواره قصه گویان نوجوان در رفسنجان با بیان این مطلب ابراز داشت:گاهی قصه گویی میتواند تاثیراتی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد که شاید ده ها آموزش مستقیم به این میزان تاثیرگذار نباشد.

روحی قصه گویی را ابزاری تربیتی، اجتماعی برای انتقال ارزشها به نسل جدید جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و دغدغه های زندگی باعث شده پدرها و مادرها به تاثیرات تربیتی این هنر کهن توجه کمتری داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ قصه گویی در میان خانواده ها عنوان کرد و یادآور شد: قصه گویی یکی از فعالیت های مهم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت مربیان تلاش گر کانون همچنان جذابیت و تاثیرگذاری خود را حفظ کرده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک نقش پدر و مادرها نیز در این حوزه پررنگ تر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با تاکید بر این که آینده کشور نیازمند نسلی بانشاط، توانمند و آگاه به اصول و ارزشهای اسلامی است، یادآور شد: برگزاری جشنواره قصه گویی نوجوانان در کرمان زمینه ساز حضور و بروز توانمندی اجتماعی نوجوانان است.

روحی اظهار امیدواری کرد در سال های آینده شاهد حضور نوجوانان بیشتری در این رقابت مهم فرهنگی باشیم.

مرحله ی استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش نوجوانان صبح چهارشنبه ۲۶ مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =