دنیای کودکی سرشار از شعرهای ناب

دنیای کودکی سرشار از شعرهای ناب و بی تکرار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی ، برنامه سلام شاعر در مرکز شماره ۲ بجنورد با حضور یحیی علوی فرد شاعر کودک و نوجوان برگزار شد.

علوی فرد با اشاره به این که شعرهای بکر کودک و نوجوان  لابه لای قفسه های کتاب مراکز کانون پرورش فکری موج می زند ، گفت: حضور در کلاس های شعر و داستان در بروز و ظهور استعدادهای نهفته اعضا نقش به سزایی دارد.

وی با خوانش اشعار نخستین خود در دوران کودکی از اعضا خواست تا از نوشتن هراسی به دل راه ندهند زیرا مادامی که خود را ملزم به انجام این کار نکنند نمی توانند گامی به جلو بردارند.

وی به کتاب های شعر موجود در کانون اشاره کرد و گفت: تک تک این کتاب ها بهترین منبع برای تقویت تخیل در شعر هستند برای همین هم علاقمندان به این حوزه باید از این منابع نهایت استفاده را بکنند.

شاعر کتاب «شهر پرنده ها» همچنین به نقش کانون پرورش فکری در شکل گیری ادبیات کودک اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه در این استان انجمن شعر کودک به صورت فعال کار نمی کند و همین چند قدم هم به همت کانون پرورش فکری برداشته شده است.

وی تشکیل جلسات شعر کودک را در استان گامی اساسی در تقویت شعرهای این حوزه دانست و از ارگان های مرتبط خواست تا اقدامی اساسی برای تقویت شعر کودک در خراسان شمالی انجام دهند.

«علوی فرد» همچنین اظهار امیدواری کرد که با وجود خلاقیت و ذهن بکر۶۰  کودک و نوجوان حاضر در این برنامه شاهدی بر این است  موفقیت های زیادی در انتظار اعضای این مرکز نوپا خواهد بود.

گفتنی است در این نشست اعضای حاضر آثار خود را خواندند و میهمان حاضر پاسخگوی سوالات اعضا بود و در نهایت یک طرح ادبی با حضور این شاعر کودک و نوجوان به اجرا در آمد.

فصل‌ها زیبایند، بهار ماندنی، نوآوری این است، بیا ببین جهان ما  از جمله آثار این شاعر کودک ونوجوان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =